Potrivit oamenilor legii, accidentul a avut loc în momentul în care șoferul unui autoturism a efectuat un viraj la stânga, în timp ce un alt vehicul se afla în depășire.
„Marți, 18 august la ora 17.15, pe D.N. 79, în afara localității bihorene Mădăras, un bărbat de 42 de ani, din municipiul Salonta, județul Bihor, în timp ce conducea un autoturism pe direcția Oradea – Salonta, a efectuat manevra de depășire a unui autoturism care se afla în fața sa, moment în care a intrat în coliziune cu un autoturism, condus în aceeași direcție, de un bărbat de 44 de ani, din comuna Cefa, județul Bihor, care a efectuat un viraj la stânga, pe un drum secundar, fără să se asigure”, transmite comisar-șef IPJ Bihor, Alina Fărcuța.
Impactul a fost unul violent, iar șoferul celui de-al doilea autoturism a fost resuscitat la fața locului, însă fără succes. Celălalt șofer a suferit leziuni ușoare și a fost transportat la Unitatea de Primiri Urgențe a Spitalului Județean din Oradea.
„Echipajul de descarcerare a evacuat de urgență victima rămasă captivă între fiarele contorsionate ale autovehiculului, aceasta fiind predată echipajului medical de terapie intensivă pentru aplicarea manevrelor de resuscitare. Din nefericire, victima nu a răspuns manevrelor de resuscitare, aceasta fiind declarată decedată de către medicul de la locul incidentului”, a precizat Lt. Janosi Daniel, din cadrul ISU Crișana.
[eadvert]
Trimite articolul
XEste clar, viteza si mai ales neatentia soferilor duce la asemenea accidente. Foarte, foarte multi soferi “adevarati” fac depasiri fara sa se asigure temeinic sau executa depasiri in cascada, iar acesta este rezultatul.
in depasire clar ca cresti viteza, problemae ca depasirea se face pe rand, cate un vehicul si nu coloana, cu revenire
cand depasesti coloana te antrenezi in viteaza maricica si nu ai timp de revenire mereu in siguranta, poti prinde in timpul depasirii o zona cu linie simpla / dubla continua iar acolo depasirea sa nu mai fie permisa. Acest aspect al depasirii se poate intampla, dar cel mai grav mi se pare virajul fara sa te asiguri, asta se intampla maxim la incepatori sau cei neatenti, poate antrenati in discutii in masina. Fereasca D-ze pe toata lumea de ceasul negru
-
am patit de multe ori sa vreau sa depasesc doar cate o masina si sa primesc blitzuri si claxoane ca vreau sa intru inapoi pe sensul meu. si nu faceam depasiri riscante
-
sa insemne aceasta ca nu se poate depasi oare? dar merita sa incerci si vezi ce iese …
-
“Momentul” din comunicatul politiei este remarcabil. N am inteles nimic, erau doar cele doua autoturisme implicate sau mai era inca unul intercalat? Dupa cum arata masina lovita impactul a fost di lateral nu tangent. Se aplica prioritatea pt “avioanele” care vin din spate mai nou? Chiar sunt curios sa citesc niste explicatii clare, nu mortul e de vina.
-
Semnalizarea nu înseamnă ca ai si voie sa depășești. Se semnalizează intenția, se asigura si dupa se face orice manevră. Daca cineva e in depășire, chiar dacă semnalizezi nu ai voi sa începi manevra de virare sau depasire…dar foarte mulți semnalizează cand deja virează rotile…
La intersecţia Dn 79 cu acel drum lateral este permisã depãşirea?
-
DA este permisa depasirea. Este linie discontinua de la iesirea din Inand, pana la podul de la Homorog (pentru cei care cunosc zona).
Parca cel ce o ia la stanga trebuie sa dea prioritate doar celor ce vin din sensul opus, nu si celor ce vin din spate, mai ales daca semnalizeaza. Din cate imi dau seama din explicatiile criptate ale politistilor, ar mai fi fost cel putin o masina in spatele celui ce o lua la stanga, si cineva, fara rabdare a intrat in depasire. Daca masina ce vroia sa o ia la stanga semnaliza acest lucru, nu avea voie cel din spate sa efectueze depasirea.
Am fost si eu nu demult intr-o astfel de situatie. In localitate doream sa o iau la stanga, am semnalizat, dar un grabit din spate m-a depasit cu mult peste 50 la ora. Bine ca m-am asigurat si din spate, ca altfel cine stie unde eram acum… cu tot cu copiii din masina.
Cititi si discutia de aici: http://www.trafictube.ro/forum/threads/depasirea-mai-multor-vehicule-in-aceeasi-manevra.2353/
Multe pareri, dar e de retinut: cand depasesti mai multe masini, te asiguri pentru fiecare, nu doar o data cand incepi manevra! E trist ca trebuie sa fie vieti pierdute ca altii sa invete (sau nu) ce trebuiau sa stie inca din scoala de soferi.
-
in momentul in care doresti sa schimbi directia de mers, trebuie sa te asiguri, in cazul acesta din fata si din spate daca cineva este antrenat in depasire inainte sa-ti exprimi tu intentia de schimbare de sens, deci schimbi directia dupa acordarea de prioritate.
-
oare cel ce depasea stia ca se apropie de o intersectie? normal ar trebui sa fie linie continua in aproprierea intersectiei sau oare indicator pt drum lateral? adica sa poti sa stii ca esti OBLIGAT sa revii pe banda ta, acolo e greu fiind in afara orasului,
-
In momnetul in care doresti sa faci un viraj la stanga te asiguri in oglinda laterala sa vezi daca nu cumva vreun avion a inceput manevrele de decolare, asta daca nu vrei sa mori, scurt. Ca legea zice multe si nevrute si uneori neclare dar tu tot mort esti. Aaaaa ca daca e linie continua si e intersectie unde in intersectie se pot face manevre laterale, dar nu e permisa depasirea, da, cel care intra in depasire se face vinovat, dar tu tot mort esti. Daca esti in afara localitatii si faci stanga pe un drum lateral iar drumul principal e marcat cu linie discontinua si tu faci stanga dar unu e deja in depasire si te toceste (vezi cazul de fata), tu esti de vina dar tot mort esti. Deci concluzia, asigura-te frate ca te costa o secunda, dar scapi cu viata!
-
Cam asa este Beni, pentru cine vrea sa inteleaga.
-
-
Acel parca cu care incepi deja spune tot, habar nu ai de legislatie, te ghidezi dupa ce zice vacinu sau cineva de pe forum. Atunci caind faci orice fel de manevra trebiue sa te ASIGURI, nu scrie nicaieri ca doar din fata sau doar din spate,… . Pune mana pe carte ca sa nu ajungi ca cel din Fiat.
Depasire in intersectie. Totul e clar ca lumina zilei.
Fratilor, ce se vede in fotografie este o masina care tocmai se angaja in viraj la stanga? O vedeti unde este lovita? Era complet virat peste banda opusa si atunci l-a luat “avionul” in plin. Sunt curios, s-a facut o expertiza? Care a fost viteza relativa dintre avion si obstacol? Urme de franare? Mortul semnaliza virajul? Mai era inca o masina intercalata intre cei doi, ca atunci a fost depasire de coloana? Mai toate comentariile sustin prioritatea pentru “avioane”, din obisnuinta, cam asa cum se circula in sensurile giratorii, ca asa se obisnuieste, se semnalizeaza circulatia in curbe, dar nu iesirea din sens, care este viraj la dreapta conform legii, dar daca iesiti un pas la vest de noi cu obiceiurile astea ii dezorientati pe toti, noroc ca in general sunt toleranti datorita educatiei! Recunos, si eu conduc destul de agresiv, dar ce vad in fotografie este putin cam mult!