Primarul de Holod, Sandu Săsăran, mizează acum pe faptul că în soluționarea acestei situații se va implica atât Prefectura, cât și Consiliul Județean Bihor.
[eadvert]
„Ținând cont de faptul că la nivelul comunei Holod s-a creat o situație destul de dificilă, prin întreruperea transportului feroviar de călători de o bună bucată de timp, iar în acest context posibilitățile locuitorilor comunei de a călători spre Beiuș și Stei sunt limitate din cauza lipsei altor mijloace de transport în comun, cei mai afectați fiind elevii din comună care studiază la liceele din aceste localități, am inițiat o întâlnire cu o parte din personalul angajat al CFR de pe ruta Ciumeghiu – Holod – Vașcău. Au fost aduse semnături ale locuitorilor de pe ruta respectivă, solicitând reluarea transportului pe acest tronson. După discuțiile purtate, am hotărât să căutăm soluții împreună cu CJ Bihor și Prefectura Județului Bihor, urmând ca în cel mai scurt timp, să ne consultăm pe această problemă atât de importantă pentru întreaga zonă”, spune primarul Sandu Săsăran. Primăria din Holod avea informații încă din toamna anului trecut că CFR intenționa să reia transportul feroviar pe ruta Oradea – Vașcău, fără a intra însă prin gara Holod, ci doar prin halta Holod-Vest, scop în care a trimis deja o solicitare în vederea modificării traseului, pentru ca acesta să cuprindă și gara Holod.
Începând din 01.01.2020, odată cu încetarea contractului de închiriere și predarea secției de cale ferată Ciumeghiu – Holod – Vașcău de către gestionarul privat Via Terra Spedition către SNCF CFR SA, operatorul privat Interregional Călători a renunțat la operarea trenurilor de călători pe relația Ciumeghiu – Holod – Vașcău.
„Conform legislației în vigoare, Hotărârea de Guvern nr. 643/2011, modificată de Hotărârea de Guvern nr. 177/2014 : Art. 22. — (1), prevede: «În situația în care operatorul economic care preia în exploatare secții de circulație aparținând infrastructurii feroviare neinteroperabile încetează oricare dintre serviciile asumate prin contractul de închiriere a secției/secțiilor de circulație, CFR va prelua secția/secțiile respective, iar CFR Călători va prelua operarea trenurilor de călători din pachetul minim social pe secția/secțiile respectivă/respective»”, se arată în petiția semnată de peste 600 de oameni pentru reluarea traficului.
Semnatarii petiției solicitau SNFC CFR Călători preluarea operării trenurilor de călători din pachetul minim social pe secția Ciumeghiu – Holod – Vașcău.
Secția de cale ferată Ciumeghiu – Holod – Vașcău asigura naveta în jurul municipiului Beiuș, a orașul Ștei și la Fabrica European Drinks Sudrigiu, precum și acesul turiștilor în zonele turistice Băile Tinca, Padiș, Stâna de Vale. Din păcate, situația e mult mai gravă decât pare, deoarece linia ferată nu a fost întreținută, fiind – așa cum Jurnal Bihorean&Bihon.ro a mai scris – un loc propice pentru dezvoltarea culturilor de bostani.
Trimite articolul
XDomnul primar se numeste Sandu Sasaran, nu Sorin! Faceti bine si retineti numele asta, ca veti mai auzi de el! Primarul nr. 1!
-
Ar fi un lucru normal dar foarte benefic.
SNTFC ,,SOCIETATEA NAȚIONALĂ TRANSPORT FEROVIAR DE CĂLĂTORI ” scrieți toți neavizații .
Nu mai avem nici căi ferate.
Îmi vine să plec în Africa.
Ia vedeți ce tren meseriaș au ăștia, leagă Tanzania de Africa de Sud.
Trece prin zone cu lei, elefanți, pe la cascada Victoria.
Noi nu avem un tren de la Holod la Beiuș.
https://ro-rayhaber-com.cdn.ampproject.org/v/s/ro.rayhaber.com/2012/08/cape%C8%99ul/amp/?amp_js_v=a6&_gsa=1&usqp=mq331AQHKAFQArABIA%3D%3D#aoh=16122104700065&referrer=https%3A%2F%2Fwww.google.com&_tf=De%20pe%20%251%24s&share=https%3A%2F%2Fro.rayhaber.com%2F2012%2F08%2Fcape%25C8%2599ul%2F
guvernantii din ultimii de ani nu au fost in stare sa construiasca un kilometru de cale ferata , dar in schimb au distrus si scos din circulatie sute de km de cale ferata, este dovada neputintei si incompetentei guvernelor de dupa 1990 , pe care nu i-a intereseaza nimic decat parvenirea si imbogatirea lor si distrugerea economiei, pensiile si salariile speciale exorbitante in rest n-au facut mai nimic.
Reluarea circulației pe calea ferată este necesară mai cu seamă că Bolidul avea cea mai bună legătură înspre Beiuș,Ștei dac și Ciumeghiu.Ar fi utilă și punerea în circulație a trenului- motor Arad- Vașcău!
-
Si Oradea-Holod Beius ? Nu poate fi resuscitata ?
In 2017 am călătorit în Namibia.
O țară săracă, în dezvoltare.
Oameni săraci, simpli și modești pot spune chiar prietenoși.
Nu știu cine le face infrastructura dar pe autostrăzile lor circuli cu 200km/hr fără probleme. Parcul lor auto este mult mai învechit decit cel din România. Lumea conduce civilizat.
O țară cu peisaj sărac deșertic unde desert safariul este o resursa f bine exploatată de către localnici.
La noi e avalanșă de peisaje, de munți, câmpii, râuri, tot ce vrei.
Și totusi bine zice proverbul “omul sfințește locul”.
Spre edificarea unui curios comparați Rwanda vs Romania. Ce-ți fi surprinși.