Cum poți fi un smart citizen, un cetățean pro-activ, în loc de reactiv, cu un nivel ridicat de instruire digitală, capabil să participe prin mijloace diverse la luarea deciziilor? Sau cum poți ajunge să trăiești în orașe inteligente (smart living), sigure, curate, sănătoase, incluzive și rezistente, orașe care oferă oportunități economice și o calitate înaltă a vieții? „Copiii noștri pot să ne arate calea”, spune Loredana Suiugan, responsabil marketing la VPK Packaging Salonta.
Copiii sunt provocați să vadă cu ochii minții și să transpună în desene orașul inteligent, orașul viitorului. Totodată, concursul e menit să deschidă o discuție despre lucrurile pe care le putem face pentru a proteja mediul.
Concursul național de desene „Orașul meu este Smart City” este organizat de VPK Packaging Salonta, în parteneriat cu Fundația Comunitară Oradea, fiind destinat copiilor între 8 și 16 ani din întreaga țară. Acesta se va desfășura între 26 iulie și 12 septembrie pe www.vpksmartcity.ro/concurs.
Inspirat de board game-ul VPK Packaging
„Premiul cel mare va oferi posibilitatea celui mai votat desen să se regăsească timp de o lună pe panouri din orașul Oradea; următoarele 10 desene cu cel mai mare număr de voturi vor fi reproduse pe semne de carte, care vor fi oferite vizitatorilor librăriilor Cărturești din mai multe județe. În plus, toți participanții vor primi gratis un board game VPK Smart City. Inspirat de board game-ul creat de VPK Packaging Salonta – Smart City, concursul de desene își propune să deschidă o discuție despre lucrurile pe care le putem face pentru a proteja mediul și pentru a crea un ecosistem mai prietenos cu mediul înconjurător și cu oamenii. De asemenea, urmărim educarea copiilor noștri în acest sens”, spune Claudia Abrudan, director executiv al Fundației Comunitare Oradea.
Teoria spune că un Smart City este acel oraș inteligent care integrează tehnologii și sisteme pentru a administra în mod eficient și securizat resursele, în dorința de a îmbunătăți calitatea vieții oamenilor și pentru a proteja mediul. Este un vis la care putem spera și un desen pe care copiii noștri și-l pot imagina pentru a-l pune în aplicare în viitor.
“Speranța noastră și totodată datoria copiilor noștri este să pună în aplicare ceea ce învață, participând la acest concurs și jucând Smart City, un joc care educă, mult mai mult decât un simplu joc de societate“, spune Loredana Suiugan, omul de marketing al VPK Packaging Salonta .
Prin intermediul acestui concurs și joc, organizatorii își propun să îmbunătățească gradul de conștientizare al impactului pe care comportamentul fiecăruia dintre noi îl are asupra mediului înconjurător.
„De asemenea, prin VPK Smart City, putem afla cum să punem în aplicare soluții de smart environment, cum ar fi monitorizarea calității aerului, optimizarea consumului de energie și electricitate, apă, urmărirea deșeurilor. Toate acestea pot produce rezultate precum 10-15% mai puține emisii de GES, cu 30-130 de kilograme mai puține de deșeuri solide pe persoană și 25-80 de litri de apă economisită de persoană pe zi. Și toate acestea pentru a ajunge să construim un Smart City, orașul cu care locuitorii săi pot interacționa, un oraș care funcționează într-un mod inteligent și care urmărește eficientizarea, prin intermediul soluțiilor IT&C, a interacțiunilor dintre locuitorii săi, administrație și mediul de afaceri local”, spune Loredana Suiugan.
Trimite articolul
XOrasul e SMART, numai oamenii sunt prosti.