Membrii juriului concursului firmelor de exerciţiu de la Colegiul Economic Partenie Cosma nu au avut o misiune prea uşoară. În urma deliberărilor, pe primul loc, atât în clasamentul pentru materiale promoţionale cât și în cel pentru idei de afaceri, s-a clasat firma de exercițiu Bio Maglav SRL, clasa XI-a B, Economic, prof coordonator Marioara Vaşadi.
Este vorba despre o firmă care oferea produse bio din lavandă și lapte de măgăriță. „Firma noastră vă oferă o gamă largă de produse de îngrijire naturale din lavandă şi lapte de măgăriţă. Punem pe primul loc clientul, oferind produse care se mulează pe necesităţile fiecărui consumator”, au declarat reprezentanţii firmei.
Proiecte viabile
Premiul II la ambele categorii a fost adjudecat de către firma de exercițiu Mini Jobs SRL, clasa a XI-a C, Economic, prof. coodonator Mihaela Moca. „Este vorba despre o platformă de recrutare forţă de muncă pentru elevi şi studenţi. Aceştia sunt selectaţi de persoane care au nevoie de slujbe uşoare: îngrijirea animalelor, plimbatul animalelor, treburi casnice, îngrijirea bătrânilor, sprijin pentru efectuarea de cumpărături, etc. Ideea este spontană. Ne-a ajutat doamna profesoară Mihaela Moca”, a explicat Ariana Nastur din clasa XI-C.
„Copiii vin cu ideile. Noi le selectăm pe cele mai bune şi încercăm să le punem în practică. Elevii s-au implicat fantastic. Se vede că le place foarte mult să pună teoria pe care au învăţat-o în practică. A fost o muncă de echipă minunată. Unii s-au ocupat de partea de IT, alţii de pubicitate, de chestionare, pe care le-am împărţit în şcoală. Am văzut că există feedback. Noi zicem că este o afacere care se poate realiza pe bune, în urma feedback-ului pe care l-am primit”, ne-a spus profesor Mihaela Moca.
Locul III la categoria materiale promoționale a fost obținut de firma de exercițiu Party Ville, clasa XI-a C, coordonator profesor Marius Paul. „Noi avem o idee nouă de afacere: organizarea de evenimente pentru copii şi adolescenţi. Avem tehnologii pe care concurenţa nu le are: un photo booth, oferirea amintirilor direct la petrecere, decoraţiuni, maeștri de ceremonii, etc.”, ne-a declarat Alexandra Filipcic din clasa XI-a E.
La categoria idei de afaceri pe locul III s-a clasat firma de exercițiu Sweet Japonesse Tea SRL, clasa a XI-a A, Comerţ, coordonator prof. Andreea Păşcuţ. În oferta firmei erau cuprinse ceaiuri japoneze, limonadă, prăjituri japoneze, produsele greu de găsit pe piața locală.
„Ideea ne-a venit de la ceaiurile unice pe care nu le găsim în România. Ele sunt extrem de gustoase și relaxante”, ne-a precizat Paula Pop.
S-a acordat şi o diplomă specială pentru cel mai bun spot publicitar: FE Ecopan SRL, clasa a XI-a D, Economic, coordonator, prof. Marcela Paşcalău.
„Elevii au recepționat foarte bine și sunt bucuroși să participe la acest concurs. Ei sunt viitori antreprenori și astfel pun în practică teoria pe care au învățat-o”, a subliniat Simona Man.
Din juriul firmelor de exerciţiu au făcut parte profesorii: Alice Scarlat, Larisa Raţ, Ileana Popa, Mihaela Petriţa. Din partea agenţilor economici: Ioana Damian şi Simona Teaca, colaborator. Preşedintele juriului a fost directorul Daniel Negrean, secretar – Simona Man
Citiți principiile noastre de moderare aici!