Conform art. 19 din O.U.G. nr 97 din 2005 privind evidenţa, domiciliul, reşedinţa şi actele de identitate ale cetăţenilor români, cetăţenii români au posibilitatea să solicite serviciilor de evidenţă eliberarea cărţii de identitate provizorii atunci când persoana fizică solicitantă nu posedă toate documentele necesare eliberării cărţii de identitate, precum şi în cazul cetăţenilor români cu domiciliul în străinătate, care locuiesc temporar în România. Termenul de valabilitate se stabileşte de serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor şi nu poate fi mai mic de 30 de zile sau mai mare de un an.
Pentru eliberarea cărţii de identitate provizorii, persoana fizică completează Cererea pentru eliberarea actului de identitate, la care anexează în original şi copie documentele pe care le poate prezenta pentru a face dovada numelui, stării civile, cetăţeniei române, a adresei de domiciliu, trei fotografii mărimea 3/4 cm, având la bază o bandă albă de 7 mm, precum şi documentul cu care face dovada achitării, în condiţiile legii, a taxei extrajudiciare de timbru şi chitanţa reprezentând contravaloarea cărţii de identitate provizorii.
Toate informaţiile necesare în vederea obţinerii actului de identitate se pot solicita la sediile serviciilor publice comunitare locale de evidenţă a persoanelor care arondează locul de domiciliu al persoanei fizice interesate.
În scopul rezolvării în mod operativ a tuturor solicitărilor privind eliberarea actelor de identitate ale persoanelor din judeţ cu drept de vot, Direcţia de Evidenţă a Persoanelor Bihor şi Serviciile Publice Comunitare Locale de Evidenţă a Persoanelor îşi vor adapta programul de lucru astfel:
– program extins în săptămâna premergătoare alegerilor
– în data de 09.06.2012, program de la orele 08.00- 16.00
– în data de 10.06.2012, program de la orele 08.00- 21.00
Citiți principiile noastre de moderare aici!