Invitații AFB au fost: Renate Popescu, președintele CECCAR Bihor și OFA -UGIR Bihor, Octavian Dan, președintele AFB, Florin Popovici, office manager ING Oradea Nufărului, Ionuț Fodoca, cofondator B2I și Melinda Morariu, cofondator B2I, cea care se ocupă de partea financiară și administrativă. Moderator al evenimentului a fost Flavius Bunoiu.
[eadvert]
Conferința a început cu povestea unui mic antreprenor orădean în căutarea direcției în business în anul 2002. Odată cu extinderea către Arad, în 2008, a intrat pe un trend crescător accelerat. Această creștere a adus cu ea diverse probleme. Antreprenorul nu mai știa cât a facturat, ce bani a încasat, dacă vinde sau nu în profit, și multe altele.
A decis să înceapă să lucreze cu un consultant ca să pună la punct aceste probleme.
Ce a găsit consultantul? Că înregistrarea documentelor în contabilitate se făcea cu doar câteva zile înainte de data de 25, iar din această cauză datele contabile nu îl ajutau deloc. Dar antreprenorul căuta soluții, nu să i se spună ce probleme are. Iar soluțiile erau două: fie înregistrările contabile să se facă frecvent, încă din timpul lunii, fie să se dezvolte un sistem separat de raportare.
„Contabilitatea, bat-o vina!”
Antreprenorul a decis să meargă pe înregistrarea cât mai rapidă a documentelor în contabilitate și, curând, au apărut primele rezultate favorabile. În mare, se știa cât s-a facturat și cât s-a încasat. Însă, multe alte întrebări ale antreprenorului erau în continuare fără răspuns. De ce? Pentru că softul de contabilitate folosit, era rudimentar și avea o grămadă de limitări în ceea ce privește rapoartele și exportul de date.
Octavian Dan, președintele AFB a subliniat faptul că viața antreprenorului nu este una simplă. Invitații au fost întrebați de ce există o astfel de situație?
„Cred că se ajunge în situația aceasta pentru că, de regulă, antreprenorul, tratează contabilitatea ca pe un lucru conex business-ului său și nu ca pe ceva integrat. Motiv pentru care nu este întotdeauna la curent cu ceea ce se întâmplă din punct de vedere contabil. Pe el îl interesează doar rezultatul final. De aici apar și nenumărate probleme în ceea ce privește urmărirea situațiilor contabile”, a explicat Ionuț Fodoca.
Florin Popovici a precizat că „majoritatea antreprenorilor consideră contabilitatea o necesitate legală, nu o nevoie în desfășurarea activității. Și de aceea, contabilitatea în sine se face în 25, 24, 23 a lunii, la foarte multe companii, doar pentru a plăti taxele care trebuie plătite și nu pentru a vedea o evoluție a firmei. E foarte greu să crești ceva dacă nu măsori”.
„De foarte multe ori, antreprenorul consideră că el le știe pe toate, nu caută soluții din afară, nu recunoaște că are limitările lui și că are nevoie de sprijin de orice fel, care să-l ajute să găsească soluții”, crede Melinda Morariu.
Renate Popescu subliniază că „este bine pentru un atreprenor să știe să citească balanța propriei sala societăți. Pentru că așa o citesc și ceilalți utilizatori: băncile, contractorii, ANAF, etc. Dacă actele contabile ajung la profesionistul contabil în data de 25 a lunii, asta înseamnă o lipsă totală de respect, în primul rând față de acel contabil”.
Digitalizare
„Este adevărat că relația antreprenorului cu contabilul și cu consultanții este importantă, însă ceea ce contează pentru antreprenor este rezultatul profitul, dezvoltarea afacerii, productivitatea muncii. Și pentru asta, noi căutăm instrumente”, a precizat Octavian Dan, invitându-i pe cei prezenți să răspundă la întrebarea: Ce soluții au pentru ieșirea din această situație?
„Este bine să știm tot ce avem în datele firmei noastre. Digitalizarea este soluția și pentru antreprenori și pentru profesia noastră contabilă”, crede șefa CECCAR Bihor.
„Un consultant bun este cel care vede lucrurile din afară, lucruri pe care, nu neapărat, pot să le văd eu. Digitalizarea și actul de consultanță nu se exclud. Un consultant bun nu e nevoie să fie genial. Are nevoie să vină cu o minte proaspătă și cu o soluție adaptată pentru nevoile mele, care într-un punct sau altul să suplinească o muncă, uneori manuală”, a explicat Melinda Morariu.
Florin Popovici crede că, „consultantul trebuie să-i traducă antreprenorului informațiile din contabilitate. Asta o văd doar digital”.
„Consultantul care vine cu soluții doar la nivel declarativ, nu mai este consultant. Rezultatele sunt doar pe termen scurt sau nu sunt deloc”, este de părere Ionuț Fodoca.
Viitorul antreprenoriatului
„Are antreprenoriatul viitor?” a lansat Octavian Dan următoarea întrebare în cadrul evenimentului.
„Viitorul antreprenorului este fix așa cum vrea el să și-l facă. Întotdeauna vor fi factori care îl vor afecta: fie de natură externă, fie legislativă, de piață. Depinde doar de el cum se adaptează la aceste schimbări”, crede Ionuț Fodoca.
Adaptabilitatea la schimbări a fost avansată și de Florin Popovici: „Și trebuie să știm unde suntem și unde vrem să ajungem”.
„În timp de criză, când am informațiile continuu, când apar evenimente de acest fel, știu unde să intervin și să duc lucrurile într-o direcție care mă avantajează”, a subliniat Melinda Morariu.
Soluția B2I
Răspunsul la întrebările puse și soluția pentru salvarea antreprenorilor este aplicația B2I.
Liviu Sav, cofondatorul aplicației și cel care se ocupă de partea de dezvoltare a acesteia a explicat pentru Jurnal Bihorean și Bihon.ro ce este B2I.
„Bridge-to-Information – B2I încearcă să fie un pod între datele pe care IMM-urile le colectează și rapoartele pe care ei le caută. Noi încercăm prin acest pod să construim toată infrastructura de care este nevoie pentru ca orice antreprenor să aibă acces la un raport interactiv, fără să aibă bătăi de cap cu partea de software, hardware, cu traininguri de dezvoltat rapoarte, cu discuții cu diverși dezvoltatori și alte bătăi de cap pe care construcția unei astfel de infrastructuri o necesită”, a precizat antreprenorul.
Acesta a enumerat și cele șapte principii care stau la baza aplicației: face totul, utilizarea ușoară, interactivitatea rapoartelor, informațiile pot fi exportate, rapoartele sunt personalizate, gradul de detaliere al rapoartelor are în vedere tipul de utilizator care accesează rapoartele și adaptabilitate la datele colectate deja de client.
Citiți principiile noastre de moderare aici!