Cele şase care alegorice au străbătut Oradea vineri după-amiaza, într-o zi ploioasă. Ajunse în Parcul 1 Decembrie, acestea au putut fi admirate de către orădenii curioşi, vorbitori de maghiară şi română, care şi-au făcut fotografii cu carele din „Carnavalul Florilor”. Lângă, comercianţii de floricele (popcorn), cozonaci secuieşti, plăcinte şi langoşi au putut profita de situaţie. La fel ca şi cei care le-au propus părinţilor ture cu căluţii pentru odraslele dornice de călărit. De asemenea, cei mai micuţi s-au putut întâlni în Parcul 1 Decembrie cu Mickey şi Minnie Mouse, cu Bugs Bunny, Winnie de Pluş (The Pooh) sau cu Minion.
Cum se promovează ungurii
După ce cu o zi în urmă defilaseră la Debreţin, sub privirea Ostaşului Român eternizat în Parcul 1 Decembrie din Oradea au putut fi remarcate, vineri după-amiază şi seară, şase care tematice confecţionate de maghiare, din care nu au lipsit simbolistica naţiunii vecine. Un car alegoric denumit „46. Viragkarneval” purta însemnele statalităţii ungureşti: stema Ungariei şi coroana regelui Sf. Ştefan. Un altul sublinia relaţia Oradea – Debreţin, chiar dacă, la drept vorbind, aceasta este cât se poate de concurenţială în plan economic, vezi concurenţa între cele două aeroporturi şi noile linii aeriene deschise de urgenţă pe aeroportul din Debreţin, o dată debutată investiţia majoră de la pista aeroportuară din Oradea.
Un alt treilea car alegoric făcea reclamă la complexul spa Aquaticum din Debreţin, altul la magazinul Auchan din oraşul maghiar, iar un altul la centrul comercial Forum din Debreţin. Finalmente, un car alegoric a fost realizat de compania Keviep din Debreţin, cea care deţine groapa de gunoi a Oradiei, împreună cu Primăria Oradea. Companie a cărei administrator, Miklossy Ferenc, e inculpatul DNA. Iată, aşadar, cum Carnavalul Florilor rămâne, în bună măsură, o acţiune de imagine pentru vecinii transfrontalieri, mediul de afaceri din Oradea neachiesând la această formă de promovare publică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!