„Dacă numărul acestora s-a redus de la 2.377, în anul 2010, la 1.818, în anul 2014, în ultimii doi ani asistăm la o nouă escaladare a unei triste performanţe, soldată cu nu mai puţin de 1.893 decese, în anul 2015, respectiv cu peste 1.900 în cursul anului trecut”, sesizează deputatul liberal, precizând că „în circumstanţele în care numărul persoanelor decedate anual pe şosele în România se apropie de 100 la un milion de locuitori, reprezentând aproape dublul mediei europene a acestui indicator, direcţiile de acţiune trebuie ridicate la rang de decalog”.
În acest context, Găvrilă Ghilea apreciază că „se impune decretarea toleranţei zero faţă de orice abatere de la legislaţia rutieră în vigoare, începând cu banala amnezie a cuplării centurii de siguranţă sau nevinovata utilizare a telefonului mobil în trafic, şi până la încălcarea liniilor continue din faţa Palatului Victoria chiar de către unii membri ai Executivului, sau depăşirea vitezei maxime admise în localităţi sau în afara acestora”.
În caz contrar, deputatul PNL avertizează că dezideratul principal al Strategiei Naționale pentru Siguranță Rutieră, aprobată de Executiv, în toamna anului trecut, care îşi asuma, pentru perioada 2016-2020, reducerea cu 50% a numărului de decese produse în accidente rutiere, prin raportare la anul de referinţă 2010, va deveni un obiectiv tot mai îndepărtat.
Fără perdele forestiere
Recent, deputatul Ghilea îl interpelase pe ministrul Transporturilor, Alexandru-Răzvan Cuc, pentru lipsa perdelelor forestiere, care întârzie să apară pe marginea drumurilor. Din aceste considerente, deputatul liberal a solicitat ministrului de resort să prezinte situaţia la zi a plantării perdelelor forestiere de protecţie pe căile de comunicaţie vizate şi un calendar ferm, detaliat, pentru realizarea integrală a acestui program. e
Citiți principiile noastre de moderare aici!