Orădeanul Péntek László Zsolt, care a urcat pe podium anul trecut în Campionatul României de motociclism stocksport, a aşteptat degeaba premierea. În urmă cu două săptămâni a fost însă premiat pentru că a cucerit titlul Ungariei la stocksport 600. „A fost o festivitate frumoasă, organizată într-un hotel de cinci stele, lângă Budapesta. Trofeul mi-a fost înmânat de preşedintele ramurii de motociclism viteză-circuit din cadrul Federaţiei maghiare. Mi-au fost luate interviuri apărute pe Canalul Sport1 de pe MTV şi pe site-urile Superbike.hu, sportmotor.hu şi motorinfo.hu”, spune Péntek, care nu întâmplător a subliniat interesul mass-media. Căci anul trecut talentatul motociclist a fost finanţat de clubul Rebel Bikers din Oradea cu 2.500 de euro ca taxă de participare în Campionatul României.
„Taxa nu-i deloc simbolică iar prin contract Federaţia Română s-a obligat să mediatizeze etapele de campionat desfăşurate doar în afara ţării. În 2008 se mai trasmiteau secvenţe la emisiunea Motomagia de la TVR. Însă anul trecut nu a apărut nimic la nicio televiziune şi în nicio publicaţie, nici măcar pe site-ul Federaţiei. Nu s-a organizat nici măcar o premieră. În aceste condiţii am pierdut interesul sponsorilor locali. Ca urmare, vom solicita Federaţiei să considere taxa plătită anul trecut în contul taxei pentru campionatul din acest an.”, spune hotărât vicepreşedintele Rebel Bikers, Marius Vrăbieş.
Circuite profesioniste
Deşi e şi el cam nemulţumit de organizarea campionatului intern, Péntek László Zsolt ar dori să concureze în continuare măcar pentru a-şi pregăti participarea în circuitele profesioniste europene.
„Anul acesta aş vrea să atac podiumul şi la Campionatul Balcanic, cu etape în Serbia, Grecia, Turcia şi Bulgaria. Voi mai concura în continuare şi la Alpe Adria, care are etape pe Hungaroring, Monza şi pe circuitele mondiale de la Most şi Brno. Dacă se va rezolva problema taxei de participare în Campionatul României îmi voi alege şi o echipă din Ungaria care să nu-mi interzică să concurez în alte campionate.”, anticipează tânărul Péntek.
O altă mare dorinţă de viitor a motociclistului ar fi să treacă la categoria supersport, însă aceasta ar însemna cheltuirea a 20.000 de euro doar pentru îmbunătăţirea motorului său Yamaha stocksport (adică obligatoriu nemodificat).
Cristian Horgos
Citiți principiile noastre de moderare aici!