Agenţia Naţională pentru Egalitatea de Şanse între femei şi bărbaţi (ANES) a transmis o scrisoare deschisă către Fundaţia Renaşterea. Prin această scrisoare se atrage atenţia asupra faptului că unul dintre mesajele de promovare ale campaniei pentru prevenirea cancerului la sân reproduce un stereotip sexist aducând atingere demnităţii femeii.
„În cadrul acestei campanii aţi ales ca instrument de promovare şi afişe stradale cu sloganul «Ţi-au adus o promovare, merită măcar un telefon» pe fondul unei imagini ce reprezintă bustul unei femei. Din punctul nostru de vedere, corelaţia între imaginea şi sloganul alese reproduce un stereotip sexist la adresa femeilor, conform căruia promovare în carieră a femeilor are la bază sexualitatea lor, şi nu capacităţile şi nivelul lor profesional”, se arată în scrisoarea deschisă înaintată de ANES Fundaţiei Renaşterea.
Retrase
„ANES recomandă retragerea imediată a afişelor din spaţiul public şi vă stă la dispoziţie în domeniul egalităţii de gen pentru regândirea strategiei de promovare a acestei campanii. În caz contrar vom înainta o plângere către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării”, se mai arată în scrisoarea deschisă.
Conform Agenţiei Naţionale pentru Egalitatea de Şanse între Femei şi Bărbaţi prin campania Fundaţiei Renaşterea împotriva cancerului la sân se încalcă Legea privind egalitatea de şanse între femei şi bărbaţi, care prevede că publicitatea care prejudiciază după criteriul de sex respectul pentru demnitatea umană, aducând atingere imaginii unei persoane în viaţa publică şi/sau particulară, este interzisă, la fel ca şi publicitatea situaţiilor în care persoanele, indiferent de apartenenţa la un sex, sunt prezentate în atitudini degradante, umilitoare şi cu caracter pornografic. Acestea sunt pedepsite cu amendă între 1.500 şi 15.000 lei.
Simona Albinaru
Citiți principiile noastre de moderare aici!