Campania are ca scop informarea părinților și a publicului larg despre importanța și beneficiile vaccinării, care salvează milioane de vieți anual în întreaga lume.
Program național
“Continuarea campaniilor de informare și de recuperare a vaccinării este imperios necesară, în condițiile în care viețile a 59 de persoane, majoritatea copii au fost curmate de rujeolă. Scopul acestor campanii este de a informa părinții despre beneficiile vaccinării pentru a alege să își proteje copiii în cunostință de cauză, iar obiectivul principal este recuperarea vaccinării copiilor conform Programului Național de Vaccinare. Mizăm pe sprijinul presei pentru ca această campanie să beneficieze de cât mai multă vizibilitate”, a declarat Sorina Pintea, Ministrul Sănătății.
O copilărie fericită, în care copilul să poată explora mediul înconjurător, să se joace, să se bucure de libertate și totodată să fie în siguranță, este cel mai frumos cadou pe care îl poate oferi un părinte, transmit ministeriabilii care spun că vaccinurile îi ajută pe părinți să ofere acest dar.
Door to door
Ambasadorii naționali ai UNICEF în România, precum și alți lideri de opinie vor sprijini de asemenea acest demers.
“Vaccinurile sunt sigure și eficiente. Părinții și tutorii trebuie să fie informați despre beneficiile vaccinurilor și despre locurile unde își pot vaccina gratuit copiii, pentru a putea să le ofere acestora cel mai frumos cadou, Copilaria. În România, campaniile naționale de comunicare trebuie consolidate, iar rata de acoperire vaccinală trebuie îmbunătățită. Absența vaccinării duce la reapariția unor boli ce pot fi ușor prevenite prin această măsură”, a spus Pieter Bult, reprezentantul UNICEF în România.
Campania este susținută și de Organizația Mondială a Sănătății, la eveniment participând și Miljana Grbic, reprezentantul OMS în România.
“Suntem fericiți să ne aflăm astăzi împreună cu Ministerul Sănătății și UNICEF pentru a ajuta autoritățile și profesioniștii din domeniul sănătății să se asigure că fiecare persoană are acces echitabil la vaccinuri și că părinții înțeleg importanța vaccinării copiilor lor pe deplin și la timp, în conformitate cu programul național de imunizare. Aceste eforturi trebuie să se concentreze și pe implicarea celor mai sărace și mai marginalizate comunități”, a spus dr. Miljana Grbic, director al Biroului OMS România.
“Copilăria, cel mai frumos cadou” este o continuare a campaniilor door-to-door de informare și recuperare vaccinală realizate anul trecut de Ministerul Sănătății în parteneriat cu Organizația Mondială a Sănătății și UNICEF în mai multe comunități vulnerabile din două județe (Mehedinți și Bacău), la care au participat și reprezentanți ai Direcțiilor de Sănătate Publică din țară, care au replicat acest model de campanie și în alte județe.
Rata de acoperire vaccinală ROR a crescut astfel în aceste comunități la peste 90%.
Campaniile door-to-door de informare și vaccinare vor continua și în 2019, având în vedere rezultatele foarte bune obținute în cadrul celor desfășurate anul trecut, care au contribuit la reducerea drastică a numărului de îmbolnăviri de rujeolă și au protejat astfel viața copiilor, dând de asemenea un semnal la nivel național cu privire la importanța vaccinării.
În Bihor, dar și în țară, au fost înregistrate numeroase cazuri de rujeolă, multe având aceeași cauză: nevaccinarea. La Spitalul Curteanu au fost copii care au contractat rujeola de la alți copii internați, inspectorii DSP Bihor cercetând acum toate infecțiile nosocomiale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!