Persoanele interesate pot face propuneri și sugestii cu privire la proiectul de act normativ „Electrificarea şi reabilitarea liniei de cale feratǎ Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor”, lucrare de utilitate publică de interes național. Proiectul se află în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor, până la 29.11.2021.
[eadvert]
Prin proiect se propune aprobarea indicatorilor tehnico-economici ai obiectivului de investiţii. Linia CF Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor – Frontieră Ungaria are lungimea totală de 166,216 km.
Obiectivul investiției îl constituie electrificarea şi modernizarea liniei de cale ferată şi presupune realizarea unei infrastructuri ce va permite viteze maxime cuprinse între 100 km/h şi 160 km/h. Lucrările se vor desfăşura pe calea ferată existentă, cu excepţia unor zone în care este necesară mărirea razelor curbelor, în vederea îmbunătăţirii condiţiilor de circulaţie şi asigurării parametrilor pentru circulaţia cu viteză sporită. Electrificarea şi reabilitarea tronsonului de cale ferată Cluj-Napoca – Oradea – Episcopia Bihor conduce la realizarea unei infrastructuri feroviare optimizate.
Valoarea totală a investiţiei (inclusiv TVA) este de 9.493.358 mii lei, iar durata de realizare a acesteia este de 48 de luni.
Finanţarea investiției se va realiza din fonduri externe nerambursabile, de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Transporturilor și Infrastructurii și din veniturile proprii ale Companiei Naţionale de Căi Ferate CFR, precum și din alte surse legal constituite, în limita sumelor aprobate anual cu această destinaţie, conform programelor de investiţii publice aprobate potrivit legii.
Trimite articolul
Xbravos! La 150 de ani de la darea în exploatare și după decenii de scărpinat în c…ap, iar v-ați apucat să dezbateți electrificarea! Grea moștenire ne-a mai lăsat Imperiul, nici după o sută de ani nu știm să dezvoltăm sau măcar să întreținem infrastructura și activele primite cadou…
Ungurii au de electrificat 55 km cale simplă și trei gări medii, proiect început anul trecut în octombrie. Se află la stadiul de 60%, Proiectului se va finaiza în septembrie 2022
Dacă peste 8 ani se va finaliza proiectul pe partea română, putem fi bucuroși.
Daa, propuneri si discutii pe marginea proiectului de electrificare a căii ferate in discutie. In tot acest timp in China si nu numai in multe ore sau luni se construiesc linii de cale ferata de la 0, ori se retehnologizeaza cu tehnica de varf, unele mult mai lungi si dificile.
Daca se va electrifica linia ferata, automat trebuie executata o refactie ampla a infrastructurii, iar termenul de 48 de luni mi se pare extrem de scurt, avand in vedere “filozofia” actuala a muncii din Romania. Vedem cat dureaza refactia unor linii din alte zone ale tarii, unde relieful este extrem de “prietenos”. Sa dea Domnul sa fie bine si-n 10 ani sa avem linie electrificata de talie europeana.
Unde anume se pot face propuneri?
La treabă și terminați-o odată! Lăsați dezbaterile publice că sunt formale și pentru că, oricum, orice propuneri de bun simț s-ar face, mai ales de oameni de meserie, ar fi ignorate….
Pt ca la unguri nu se tine cont de nici o lege, de nici o icitatie. Tatane-tau Horban are prioritate cu excusivitate la toate lucrarile. Restul stu si o freaca la rece cu ochii plansi, palngand ca nu au avut noroc in viata. Aici la noi orice fraier are dreptul sa depun contestatie si sa-i blocheze pe cei care au castigat licitatia.. E valabil si pt cacatul iredentist, sovin, dement de drviciu, prezent cu cacatul lui de imperiu.
Asta da veste foarte (promisiune) bună.
Ați uitat ceva: alegerile sunt peste 3 ani,nu anul acesta :)))
Această cale ferată se va construi identic că și autostrada Transilvania.Pe partea ungară s-a finalizat terasamentul in citeva luni și se circulă deja.
Episcopia nu e tot Oradea, de parca e alta localitate? Doamne doamne.