Acordul prevede, printre altele, construirea unei căi ferate de mare viteză între orașele amintite.
La eveniment a fost prezent şi János Lázár, însărcinat al Guvernului ungar şi parlamentar al judeţului Csongrád, care a subliniat că în relaţiile dintre Ungaria şi România, cele două ţări sunt interdependente.
János Lázár, citat de MTI – agenția de presă maghiară – a explicat că cea mai importantă sarcină a următorilor zece ani va fi creşterea competitivităţii, astfel încât, România şi Ungaria să facă parte din nivelul mediu economic al Uniunii Europene. El a precizat că guvernul ungar vede potenţial economic în regiunea estică a Ungariei, motiv pentru care a încheiat un acord cu Debrețin, Békéscsaba şi Szeged.
Investiții
Politicianul este de părere că pentru a spori competitivitatea, în partea de est a ţării au loc investiţii importante privind infrastructura. Astfel, autostrada M35 va ajunge în curând la frontiera cu România, se construieşte autostrada M4, guvernul ungar investeşte totodată miliarde de euro pentru construcţia reţelei feroviare.
János Lázár a menţionat menționat că: „În urma investiţiei, trenurile vor putea circula cu 160 km/oră, iar guvernul a comandat deja studiul de fezabilitate pentru realizarea liniei feroviare de mare viteză”.
Dezvoltarea conştientă a infrastructurii de transport are loc pentru a stimula economia, a spus János Lázár, potrivit căruia, este la fel de importantă şi existenţa forţei de muncă, indiferent de naţionalitate. László Parragh, preşedintele Camerei de Comerţ şi Industrie a Ungariei, a subliniat că România este al doilea partener important al Ungariei, după Germania. „Pe lângă aportul important de capital (Mol, OTP, Richter), suntem prezenţi în ţara vecină şi în industria alimentară, în agricultură, la gestionarea deşeurilor, în turism şi la fabricarea materialelor de construcţii”, a adăugat acesta.
Citiți principiile noastre de moderare aici!