În condiţiile în care CET Oradea se extinde, preluând distribuţia în Sânmartin şi Băile Felix, regia de termoficare nu reuşeşte să se achite onorabil de serviciile datorate orădenilor ce locuiesc chiar în centrul oraşului. Clienţii de pe străzile Aurel Lazăr şi Andrei Şaguna sunt „beneficiarii” direcţi ai rateurilor fără număr pe care le dă fie reţeaua de transport, fie instalaţiile din Punctul Termic 411, situat în zona Parcului Traian. „Îngheţăm în casă de o luna, de când se zice că s-a dat drumul la caldură. Şi situaţia asta se repetă de opt ani, de când stăm aici”, susţine o orădeancă, proprietara unui apartament din strada Aurel Lazăr.
Frica-n sân şi frigu-n oase
Împreună cu vecinii şi cu instituţiile din vecinătate, aceasta a rămas din nou în frig la sfârşitul săptămânii, în urma unei avarii in incinta PT. „După fiecare aşa zisă intervenţie în PT sau pe reţele, trebuie să aerisim caloriferele ca să avem caldură şi la cantitatea de aer care poate intra, stăm mereu cu frica-n sân sa nu ne pleznească reţeaua din casă”, zice orădeanca.
Reprezentatul CET-ului nu poate da niciun fel de asigurări ferme că situaţia nu se va repeta în această iarnă. La observaţia ca reţeaua interioară a PT 411 este „varză”, Daniel Ţigan, directorul de termofocare al CET, a remarcat că „varză este reţeaua de termoficare din tot oraşul” dar că, pe măsură ce apar probleme, se intervine pentru remediere.
Ceea ce par a omite municipalitatea şi mai marii CET-ului este că abonaţii lor plătesc lună de lună facturile în speranţa că vor primi căldura, şi nu pentru promisiunea reparării reţelelor.
Citiți principiile noastre de moderare aici!