Tănase Miculescu, director adjunct şi Ioan Guler, şeful Serviciului Impunere Persoane Fizice îşi pierd funcţiile deţinute, începând din 1 iunie.
Decizia a fost anunţată luni, de mai marii Direcţiei Economice: viceprimarul Ovidiu Mureşan şi directorul Eduard Florea. Anunţul „reorganizării direcţiei” conţine mai multe contradicţii: în vreme ce li se recunosc meritele ca specialişti în finanţe, celor doi li se impută nerealizarea target-urilor profesioale asumate. Atât vicele Mureşan cât şi directorul Florea sunt de acord că „evenimentele de acum două săptămâni”, nu i-au ajutat prea mult pe colegii lor.
În urmă cu două săptămâni, referentul de specialitate Valerica Benţe, subordodată a lui Ioan Guler şi colegă de birou a acestuia, a fost prinsă în flagrant când a primit 2.000 de lei de la un datornic, pentru a-i radia datoria, în contul unui contract, altfel, legal.
Directorul Florea consideră că şefii maziliţi „ca oameni, puteau face mai mult”.
„În momentul în care persoanele şi-au asumat o parte din lucrurile mai puţin profesionale care s-au întâmplat acolo, coroborat cu indicatorii de performanţă care nu erau în trend, şi-au cerut schimbarea din funcţie”, a spus viceprimarul.
Efect domino în Direcţia Economică din Primăria Oradea, după flagrantul luării de mită organizat Valericăi Benţe, referent de specialitate în Serviciul Impunere Persoane. Aceasta a fost prinsă cu o şpagă de 2.000 de lei, primită de la un cetăţean căruia i-a radiat o datorie din taxa auto, din evidenţele fiscale ale Primăriei.
Ioan Guler, şeful direct al acesteia şi Tănase Miculescu, adjunct al Direcţiei Economice pe partea de fiscalitate locală rămân fără funcţii de conducere. Cei doi ar fi renunţat de bună-voie la posturile deţinute, după cum au informat, ieri, viceprimarul Ovidiu Mureşan şi Eduard Florea, şeful Direcţiei Economice. Nerealizarea target-urilor asumate la început de an ar fi, după spusele vicelui şi ale directorului, motivul mazilirii, coroborat, desigur, cu flagrantul de şpagă în Piramidă, în urma căruia onorabilitatea Primăriei a fost ciobită semnificativ.
Treburi organizatorice
Reprezentanţii Primăriei au preferat „să ambaleze” retrogradarea lui Ioan Guler şi lui Tănase Miculescu într-o „reorganizare a direcţiei”. „Pentru că indicatorii de performanţă asumaţi nu arată exact cum ne-am dori, coroborat cu incindentul de acum două săptămâni, am decis, începând cu data de 1 iunie, măsuri organizatorice la Direcţia Economică”, spune viceprimarul Mureşan.
„Dl. Miculescu Tănase renunţă la funcţia de conducere de director adjunct urmând să ocupe un post de execuţie. Coordonarea şi conducerea direcţiei pentru o perioadă de şase luni va fi asigurată de şeful de serviciu, Iacob Sorin. Dl. Guler, şeful de la Impunere Persoane Fizice, de asemeni, a solicitat mutarea pe un post de execuţie din cadrul Direcţiei. Locul dânsului la coordonarea serviciului va fi asigurat, de asemenea pe o perioadă de şase luni, de Adrian Ficuţ (…) Pentru postul d-lui Ficuţ, de la executare silită, va fi promovat un angajat al serviciului, dl. Petricău Călin”, a explicat directorul Florea seria de rocade din structura pe care o conduce. Acesta spune că nemulţumirea ţine de „partea de control intern” şi de „monitorizarea activităţii curente”.
„Obiectivele calitative n-au corespuns. Adică nu poţi fi într-un birou cu persoana respectivă şi să nu observi când e chemată insistent sau scoasă pe hol pentru discuţii în privat”, a detaliat viceprimarul Mureşan.
Cei doi consideră, însă, că şefii rămaşi fără funcţiile de conducere nu se fac vinovaţi că ar fi favorizat sau încurajat luarea de mită.
Cifrele nu-i ajută
În opinia viceprimarului Mureşan, incidentul cu şpaga este doar un factor agravant care a dus la „măsurile organizatorice” împotriva şefului Guler şi a adjunctului Miculescu. Acesta insistă că analiza cifrelor nu le este favorabilă celor doi deşi, cu câteva fraze înainte, se vorbea despre faptul că anul trecut s-a înregistrat un fel de maxim istoric în încasarea datoriilor curente!
Totuşi, nemulţumirile precizate ţin mai mult de slabele măsuri de executare silită. „Numărul restanţelor este mare. La „auto”, din total, 18% sunt restanţieri. Şi la 9.000 de restanţieri, 30 de sechestre nu e suficient”, a exemplificat directorul Florea. Executarea silită nu ţine de serviciul condus de Ioan Guler, dar este în subordiea lui Tănase Miculescu.
Florea a mărturisit că şi-ar dori ca „portăreii” săi să funcţioneze, ca-n perioada interbelică, după un program croit mai degrabă după timpul liber al datornicilor decât după contemporanul interval de lucru „8:30 – 15:30”.
Timbru sec pentru „originalitate”
Eduard Florea a spus că, pe fondul scandalului cu şpaga, s-a decis introducerea unei măsuri care să certifice originalitatea certificatelor fiscale emise, pe loc, de Primărie. „Activităţile de tranzacţionat autoturisme au legătură cu un fenomen, cu falsificări de certificate fiscale. Poate cea mai simplă metodă este aplicarea unui timbru sec pe documentele eliberate. E un echipament care aplică în relief stema oraşului, şi care va trebui să însoţească fiecare document”, spune directorul. Costul pentru Primărie nu este mare, între 300 şi 500 de lei bucata.
Citiți principiile noastre de moderare aici!