Evenimentul, o premieră pentru Oradea, a fost organizat de Junior Chamber Internaţional, cea mai mare organizaţie pentru tinerii lideri şi antreprenori din lume. Peste 200.000 de membri activi sunt înregistraţi în JCI, milioane de seniori se implică în programme, evenimente. JCI este prezentă în 6.000 de comunităţi locale din 110 ţări. În România, Camera de Comerţ pentru tineri are activitate din 2002, în 11 oraşe. « Dorim ca şi în Oradea activitatea JCI să devină o tradiţie aşa cum se întâmplă în alte oraşe din ţară », a spus Ştefan Serban, organizator al evenimentului.
Ce e Business Networking
Evenimentul a fost moderat de Ligia Oala, coordonator de proiect JCI Oradea. Au răspuns invitaţiei organizatorilor 24 de oameni de business, majoritatea covârşitoare aflată în jurul a 30 de ani. De diferite profesii : de la stomatologi, designeri, avocaţi, notari, fabricanţi de mobilă, consultanţi, antreprenori. Prezent pentru a vorbi despre oportunităţile de afaceri ale Oradiei, consultantul Dacian Palladi a remarcat că « în municipiu se coagulează un grup de oameni tineri de afaceri care au terminat facultatea de 4-5-6 ani, nu foarte mulţi, dar suficient de hotărâţi să-şi prezinte ideile. Îi cunosc pe mulţi dintre participanţi, de mulţi ani şi cred că în ceea ce-i priveşte putem să ne legăm o speranţă de viitor. » Palladi a subliniat că evenimentul organizat de JCI Oradea este similar cu ceea ce în urmă cu mulţi ani a promovat societatea de business americană. Scopul întâlnirii de business networking a fost identificarea oportunităţilor de afaceri între participanţi. Aceştia au fost împărţiţi în două echipe : una cu poziţii fixe la mese şi una cu poziţii mobile. Timp de 5 minute, partenerii de dialog au putut să-şi prezinte reciproc afacerea sau compania şi să identifice posibilităţi concrete de colaborare în viitor. Participanţii au primit şi o fişă de evaluare business networking în care fiecare trebuia să marcheze în dreptul numelui de contact al partenerului de discuţii şi potenţialul de colaborare : ridicat, mediu, scăzut. Specialiştii JCI au formulat şi sugestii participanţilor pentru a-şi maximiza probabilitatea de a găsi parteneri de afaceri printre care şi aceea de a avea o atitudine deschisă. « Dacă vă concentraţi doar pe promovarea companiei dumneavoastră fără a acorda atenţie celeilalte persoane nu veţi reuşi să stabiliţi o conexiune », suna recomandarea.
Ce spun participanţii
Dan Slăvescu, medic stomatolog, a declarat că este de-a dreptul încântat de iniţiativa JCI Oradea. « Pentru mine ca medic stomatolog este ceva nou, nu m-am întâlnit până acum cu aşa ceva. Cred că e o iniţiativă fantastică mai ales în aceste vremuri când oamenii nu mai ştiu ce să mai facă. Cred că am găsit multe lucruri în comun cu cei cu care am discutat şi posibilităţi de colaborare în viitor », susţine doctorul Dan Slăvescu.
Raul Derecichei este cunoscut în mediul studenţesc ca lider, a activat până acum în domeniul ONG-urilor, este proaspăt absolvent al Universităţii din Oradea şi scrie proiecte europene în eco şi agro-turism. După ce a locuit în America, întors în ţară, ani de zile a adus americani să cunoască România cu adevărat, dincolo de legende. « De vreo doi ani această afacere nu mai mergea, americanii au redus toate cheltuielile din cauza crizei », spune tânărul manager. Raul Derecichei spune că iniţiativa JCI vine în sprijinul tinerilor antreprenori care nu cunosc încă suficient de bine domeniul pe care-l abordează şi că business networking-ul ar putea « coagula o mână de oameni tineri de afaceri ». Raul a mărturist că a identificat trei propuneri eligibile de colaborare. Chiar şi organizatorul evenimentului, Ştefan Şerban a găsit un posibil viitor partener pentru business-ul părinţilor săi care activează în domeniul fabricării mobilierului.
Veronica Bursasiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!