Valoarea alocată Programului Rabla Plus în anul 2020 a fost de 200 de milioane de lei. Acest program s-a bucurat de un interes impresionant din partea solicitanților, iar în anul 2021 bugetul alocat este triplu, respectiv 600 de milioane de lei, rezultând un buget total aferent anilor 2020 și 2021 de 800 de milioane de lei.
[eadvert]
De asemenea, pentru Programul Rabla Clasic, ritmul înscrierilor s-a menținut crescut, ceea ce a condus la alocarea de noi sume. Pentru acest program, valoarea alocată în anul 2020 a fost de 405 milioane de lei, iar în anul 2021, ca urmare a acestei suplimentări, bugetul alocat este de 640 de milioane de lei, rezultând astfel o valoare totală alocată pentru acest program, cumulat în anii 2020 și 2021 de 1,045 miliarde de lei.
Dispozițiile de suplimentare a sumelor alocate în anul 2021 cu câte 200 de milioane de lei a celor două programe începând cu 21 august pentru Programul Rabla Plus, respectiv începând cu 28 august pentru Programul Rabla Clasic au fost publicate pe site-ul AFM.
Trimite articolul
XMomentan in oras sunt 40 de benzinarii la aprox 100mii masini. La o benzinarie in 1 minut ai facut plinul. La o electrica sa stai doar 30minute, dar asta inseamna sa alimentezi zilnic, daca toate ar fi electrice in oras ar trebui sa avem cate mii de statii de incarcare sa nu se faca cozi la incarcare.Doar PETROM in Nufarul din 6 pompe sa fii electrice ar alimenta 12 masini pe ora adica 288 pe zi, in loc de cateva mii cate alimenteaza intr-o zi. Eu nu vad cum se va rezolva peste cativa ani asta. Doar cele 900 de taxiuri din oras de ar alimenta zilnic ar trebui 5 statii de incarcare ca exemplul cu Petrom dar sa vii cu programare sa apuci sa incarci. Masinile electrice sunt un mare cacat la ora actuala. Plus ca la statiile de incarcare costa 2 lei kilowatul fata de 0,7 lei acasa.
-
Adi, ai dreptate! Pe mine altceva ma surprinde: cum de nu-si da nimeni seama ca nicio tara din lume nu poate sustine automobilele electrice?! Nu permite nici productia si mai ales infrastructura. Saptamana trecuta a fost un maxim istoric la consumul de electricitate si a trebuit sa importam vreo 2000Mwh. Pt. a transporta energia electrica necesare incarcatoarelor pt. auto electrice ai nevoie de productia mondiala de cupru pe un an. De oamenni si de utilaje nu mai zic.
-
drept ați grăit amândoi, cu două remarci penru adi: nu mașinile electrice sunt „un mare cacat la ora actuala” ci rețelele electrice, iar soluția pe termen lung este încarcarea făcută sistematic la domiciliu și doar ocazional la stație. Adevărat, asta presupune mai multă planificare înainte de un traseu mai lung. Traseu pe care ai încurcat-o, dacă în stația până la care te mai ține bateria toate prizele sunt ocupate pentru minim 40 minute – o oră.
-
Alta labareala!
Usor, usor, trebuie sa ne obisnuim cu gandul ca intr-un viitor neasteptat de apropiat nu vom mai putea avea masini personale care sa indeplineasca toate functiile automobilului actual. S-a zis cu calatoriile lungi cu masina proprie. In concediu probabil ca vom merge cu diverse masini inchiriate succesiv din statii fixe situate de-a lungul traseului dorit. Cam cum se calatoarea pe vremuri cu postalionul, schimband caii de posta. Cu toate costurile implicite. In oras probabil ca va fi mai utila cate o bicicleta pt. fiecare membru al familiei. Automobilul electric pe baterii, care vad ca domina tendintele actuale in industria auto, nu este solutia fezabila din multe motive. Principale sunt imposibilitatea de a asigura o autonomie comparabila cu atoturismul cu motor termic, lipsa infrastructurii de transport pt. cantitatea imensa de energie electrica pt. alimentarea parcului auto, dar si a capacitatii limitate de productie a curentului electric necesar din surse nepoluante.
Ar mai fi o sansa, anume ca motorul cu combustie interna pe hidrogen sa devina un proiect fezabil. Ar rezolva problema autonomiei, a timpului de alimentare si a inexistentei retelelor de incarcare individuale la nivelul fiecarui consumator. E de vazut daca omenirea va putea produce cantitatea necesara de H2 prin procedee sustenabile si fara impact (prea mare) asupra mediului.
-
haleluia!