Deşi românii au cumpărat mai mult decât în zilele obişnuite, cheltuielile pentru mâncare nu au depăşit bugetul alocat anul trecut pentru Paşte. Cel mai bine s-au vândut ouale, cozonacii, pâinea şi carnea de miel.
Crescătorii de păsări au câştigat din vânzarea de ouă cu 50% mai mult decât în perioadele obişnuite. Oierii însă nu sunt multumiţi de cum au mers vânzările de miei. Preţurile au fost mai mici decât costurile pe care le-au avut pentru creşterea animelelor, spun ei. Oamenii au cumparat mai degraba pui sau porc, îşi explică fermierii vânzările reduse de carne de miel.
Pentru desert, mulţi români au preferat să cumpere cozonacii, nu să-i pregătească acasă. Şi vânzările de pâine au fost mai mari. Chiar şi aşa, reprezentanţii industriei de profil spun că nu au ieşit pe profit.
Anul acesta s-au vândut mai mulţi cozonaci, dar cu umplutură mai puţină, adică mai ieftini.
Potrivit unui studiu recent, doar 12% dintre locuitorii de la oraşe au avut pentru Paşte un buget mai mare decât anul trecut. Pentru mai bine de jumătate dintre români, sumele alocate au rămas la fel sau chiar au scăzut.
Citiți principiile noastre de moderare aici!