Câteva sute de copii au fost implicaţi în Festivalul Internaţional „Flori de Mai”, organizat de Centrul Şcolar pentru Educaţie Incluzivă (CSEI) „Orizont” din Oradea. Ajuns la a VIII-a ediţie, festivalul s-a desfăşurat în sala Arcadia a Teatrului „Regina Maria”. Copiii au confecţionat obiecte decorative şi le-au expus, ieri, pe holurile sălii Arcadia. Lucrările au fost apreciate de un juriu alcătuit din reprezentanţi ai unor instituţii culturale de prestigiu din judeţ, partenere ale evenimentului. Juriul, pe baza unei fişe de evaluare care a cuprins criteriile clare stabilite de organizatori şi cunoscute de participanţi, a desemnat câştigătorii fiecărei secţiuni. Lucrările expuse au fost create de copiii cu cerinţe educative speciale, îndrumaţi de 340 de cadre didactice din 51 de unităţi de învăţământ din întreaga ţară şi din străinătate.
Concurs pe secţiuni
Totodată, pe scena Arcadia au avut loc momente artistice (susţinute de 33 de formaţii artistice, coordonate de 88 de cadre didactice din 23 instituţii de învăţământ din ţară, dar şi din afara ţării). Acestea au fost menite să ajute la socializarea şi integrarea copiilor cu cerinţe educative speciale. Fiecare instituţie implicată în proiect a prezentat un moment de dans, muzică, teatru sau poezie.
Festivalul s-a derulat sub formă de concurs pe trei secţiuni: decoraţiuni (pictură, colaj, obiecte decorative), muzică şi dans (cântece, dans, instrumente muzicale) şi teatru (scenete, teatru de păpuşi, confecţionare de decoruri, costume). La acest eveniment au participat elevi cu cerinţe educative speciale din şcolile speciale, dar şi cei integraţi în şcolile de masă.
„Primăvara este anotimpul când natura reînvie, iar prin această manifestare dorim să readucem speranţa şi bucuria în inima acestor copii. Terapia prin artă este o modalitate eficientă de recuperare a copiilor cu cerinţe educative speciale, iar prin activităţile cuprinse în acest proiect (teatrul, dansul, muzica, desenul, pictura, instrumente ale art-terapiei) noi ne propunem să ameliorăm, într-o oarecare măsură, dizabilităţile elevilor noştri şi să demonstrăm că, în ciuda deficienţei de care suferă, şi ei pot să realizeze «lucruri mari». Pe de altă parte, ne dorim ca prin astfel de acţiuni să menţinem o relaţie de colaborare cu familiile elevilor şi cu reprezentanţi ai autorităţilor locale, dar mai ales să creştem stima de sine a acestor copii”, a spus directorul CSEI „Orizont”, prof. Angela Maruşca. Copiii implicaţi în activitate au primit diplome şi premii. Proiectul a fost coordonat de prof. Angela Maruşca şi prof. psih. Adriana Ficuţ.
Citiți principiile noastre de moderare aici!