Cele șapte pasaje subterane rutiere amenajate în Centrul Civic, pe porțiunea cuprinsă între Podul Dacia, se deschid în ultima zi din an. Primarul Florin Birta a anunțat sâmbătă că nu va fi o tăiere de panglică, ci doar se vor înlătura actualele bariere din calea șoferilor.
Pasajele sunt cel mai mare proiect de infrastructură derulat vreodată în Oradea. Lucrarea nu e gata, decât sub aspectul părții de carosabil. Rămân pentru primăvara anului viitor amenajarea terenului la suprafață, a spațiilor verzi și a altor elemente de peisagistică, precum și definitivarea marcajelor rutiere.
„Aceste pasaje pe care mâine le vom da în folosință sunt ca un cadou pe care orădenii, prin răbdarea de care au dat dovadă, le-au împrumutat constructorilor și municipalității, iar acum, în Ajunul Anului Nou, noi am reușit să redăm aceste pasaje și această zonă orădenilor pentru a se bucura din plin de ele după cum, bineînțeles, merită. Ce înseamnă aceste pasaje? Înseamnă că parcurgerea orașului dintr-un capăt în altul va fi mult mai rapidă, va fi mult mai scurtă, nu va mai fi poluare în această zonă – gândiți-vă când erau cozi de mașini care stăteau la turbogirație, la trecerea de pietoni de la Poliția Rutieră, plus timpul petrecut în trafic care va fi redus, timp care este atât de important pentru fiecare dintre noi”, a declarat Florin Birta.
Deconturi de fonduri europene
Primarul spune că două au fost mizele pentru urgentarea lucrărilor acum, chiar dacă termenul contractual de finalizare e august 2024.
„În primul rând pentru a reduce ambuteiajele din oraș, pentru că situația de aici a creat, cu siguranță, alte ambuteiaje în trafic, în alte zone. În al doilea rând, tot ce am finalizat până la sfârșitul acestui an se decontează din fonduri europene ca parte eligibilă. Și atunci, chiar dacă mai sunt lucrări care trebuie realizate, acestea vor fi derulate în primăvara anului viitor, fiind cheltuite din partea neeligibilă a acestor proiecte care, oricum, era contribuția municipiului Oradea’’, a zis Birta.
Valoarea totală a proiectului e undeva la 200 de milioane lei. Reducerea cifrelor de trafic pe străduțele mici din centru ar trebui să se vadă în primele zile de școală, din 8 ianuarie încolo, consideră el.
Mai puține treceri de pietoni
Beneficiul pasajelor este incontestabil pentru șoferi, sau pentru transportul în comun. Pentru mobilitatea urbană a pietonilor și bicicliștilor, avantajele sunt greu de identificat, cu excepția platoului pietonal care leagă Parcul 1 Decembrie de Cetatea Oradea.
Și înainte, din cauza numărului mare de benzi și vitezei de deplasare, traversarea străzii era peste mână, dar în perimetrul proiectului funcționau cel puțin patru variante de a traversa: la Cele trei Crișuri până în zona Averescu, la Poliția Rutieră spre Catedrală, la blocul Retro – Centrul Civic, la „Billa” respectiv peste intersecția de la Piața Cetate.
Proiectul pasajelor prevede treceri de pietoni în extremitatea dinspre Piața Cetate, platoul de la Catedrală și încă o variantă, pe zona fostei mega-girații.
Cum se va circula în zona pasajelor din Centrul Civic al Oradiei
Direcția Nufărul – Pod Dacia – B-dul Magheru: menținere pe direcția înainte, cu traversarea succesivă a pasajului de la Piața Cetate, a pasajului din dreptul Catedralei Ortodoxe și a pasajului din dreptul Poliției Rutieră.
[eadvert]
Direcția Nufărul – Cantemir – Centru: nu se va intra prin pasaje;
în dreptul blocului Cicero, înainte de pasajul de la Piața Cetate va fi preselectată banda dreaptă, cu intrare pe rampa ce urcă prin dreapta pasajului;
ulterior, deasupra pasajului, se va vira spre stânga, în dreptul Pieței agroalimentare Cetate;
traseul către Centru va fi continuat prin intrarea în sensul giratoriu proaspăt amenajat în intersecția Pieței Cetate cu străzile Evreilor Deportați, Mihail Kogălniceanu și B-dul Cantemir.
Direcția Nufărul – Centrul Civic – Calea Clujului: va fi păstrată direcția înainte, prin pasajul de la Piața Cetate, prin pasaj Catedrala Ortodoxă și imediat preselecție banda dreaptă, spre Calea Clujului.
Direcția B-dul Magheru – Nufărul: menținerea pe direcția înainte, prin coborâre de pe Pod Dacia și direcția înainte, către Nufărul – Cantemir, trecând prin trei pasaje (Parc 1 Decembrie, Catedrala Ortodoxă, Piața Cetate).
Direcția B-dul Magheru – Pod Dacia – Centru:
Varianta 1: coborâre de pe Pod Dacia și imediat viraj dreapta spre Aleea Gojdu, pe malul Crișului;
Varianta 2: coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului – Independenței, fără intrare în pasaje, către str. Mihai Viteazul – Piața Unirii – Piața Ferdinand;
Varianta 3: coborâre de pe Pod Dacia pe direcția înainte, cu intrare în pasajul de lângă colțul Parcului 1 Decembrie (pe sub liniile de tramvai), apoi preselecție banda dreaptă, intrare în pasajul Catedrala Ortodoxă și viraj dreapta, prin pasaj, către strada Parcul 1 Decembrie.
Direcția B-dul Magheru – Calea Clujului: coborâre de pe Podul Dacia și viraj dreapta pe varianta străzilor Cele Trei Crișului – Independenței, fără intrare în pasaje, și ulterior viraj stânga, la colțul Parcului 1 Decembrie, spre direcția Căii Clujului, cu acordarea de prioritate pentru tramvai.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – B-dul Magheru: preselecție bandă de circulație spre dreapta, pe direcția Pod Dacia – Magheru.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – Centru: menținere pe direcția înainte, cu intrare în pasajul din dreptul Podului Dacia, apoi traversarea pasajelor de la Parcul 1 Decembrie, respectiv Catedrala Ortodoxă și viraj la dreapta, prin pasaj, spre strada Parcul 1 Decembrie.
Direcția Dragoș Vodă – Averescu – Cantemir – Nufărul: menținere pe direcția înainte, cu intrare succesivă în pasajele din dreptul Podului Dacia – Parc 1 Decembrie – Catedrala Ortodoxă – Piața Cetate și intrarea pe B-dul Cantemir – Nufărul.
Direcția Centru – Nufărul: traseul strada Traian Moșoiu – strada Parc 1 Decembrie – viraj dreapta prin pasajul de la colțul Parcului 1 Decembrie, pe sub liniile de tramvai, și ulterior, pe breteaua de circulație special amenajată, cu sens unic până la sensul giratoriu de la intersecția străzilor Mihail Kogălniceanu, Evreilor Deportați și B-dul Nufărul – Cantemir.
Direcția Centru – B-dul Magheru: fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și viraj stânga către Podul Dacia, prin breteaua rutieră amenajată special în acest scop.
Direcția Centru – Calea Clujului: fără intrare în pasaje, din direcția străzii Independenței, cu acordare de prioritate tramvaiului, la colțul Parcului 1 Decembrie și menținerea direcției înainte, către Calea Clujului.
Trimite articolul
X“Pentru mobilitatea urbană a pietonilor și bicicliștilor, avantajele sunt greu de identificat”
In sfarsit ca v-ati prins si voi.
Mai ramane sa realizeze si aplaudacii imbecili asta.
Nici rutele auto nu sunt mai bune decat erau inainte, din contra, anumite trasee sunt infinit mai complicate.
-
Pentru tine e mai complicat că ești dus cu pluta, pentru noi majoritatea orădenilor, este f.
bine că s-a facut și care va descongestiona circulația auto.
-
Te platesc macar bine aia de la aptor? Asta cu “bine ca sa facut” e una din lozincile acelor mizerabili.
-
Alta parere a cuiva de pe skyscraper: “Mie îmi lasă senzația de autostradă urbană și proiect tipic anilor 70′”
Exact acei 50-60 de ani in urma occidentului.
Desigur parerea mea de “dus cu pluta”, asa cum zicea nemernicul primitiv de mai sus.
-
-
Asa e! Pana la urma, mobilitatea nu e dacat pentru masini. Pietonii si biciclistii o iau in freza, desi declaratiile initiale si mega-proiectul fusesera facute fix pentru ei.
Problema e insa dificila si pentru masini.
Cum vii de pe pod spre casa de cultura, te intersectezi cu cei care vin de pe Averescu (dinspre Cluj). Acolo vor fi mari probleme pentru ca niciodata nu e clar cine da prioritate iar cu prioritatea de dreapta nu prea tine. Daca ati trecut deja pe acolo, cu siguranta ca ati observat!-
Nu se intersecteaza nimeni cu nimeni. Mai citeste o data sau, daca mu, macar uita-te la poze. Averescu face ori dreapta pe pod, ori stanga prin sant spre Nufarul/Centru, ori, mai nou, au si o bretea de intors pe Clujului. Macelul (si poluarea pe care zice Primaria ca a combatut-o) se va muta pe Mihai Viteazul colt cu Traian Mosoiu si pe urma la Fat Frumos. Si, daca e sa abordam si subiectul pietoni, pietonala dintre Alecsandri si parc va fi ori sacrificata, ori va genera senzatii tari, indiferent cine le percepe. Pietonii si/sau soferii…
-
-
Poza cu care florinel se lauda pe feisbuc:
https://www.skyscrapercity.com/attachments/1000017528-jpg.6469164/ (republicata pe skyscrapercity de un fan)
Observati ce frumos arata trotuarul pentru pietoni in partea stanga a pozei. Nu-i asa ca e multa mobilitate urbana acolo? Adica daca nu esti atent, aluneci in noroi, deci esti foarte mobil.
Cat respect fata de pietoni! Multumim florinel et.co.
Sper sa porneasca si semafoarele de pe bulevardul Cantemir- intersectia cu S. Puscariu si semaforul de la str Lugojului pt treversarea strazii Cantemir. Ca pieton e o adevarata “aventura” sa traversezi Cantemirul. Soferilor nici nu le trece prin cap sa acorde prioritate pietonilor acolo si culmea…nici un politist nu ii vede, fie zi fie noapte!
Foarte frumos sa speram ca nu vor intra cu porsche știți voi care ce a scapat de puscarie dupa ce a lovit o masina si a rănit pasageri !! Sa speram ca va fi stropita cu aghiazma de patriarhul Daniel am uitat suntem conduși de sectanti atunci ceva vorbire in limbi si binecuvântare !
-
ai nevoie de un consult la nr6
Pacat ca biserica strica privelistea ,
-
da, brontozaurul de beton de la emanuel e mult mai frumos.
-
Vezi ca dinizauri se mai gasesti doar pe la Antipa sub forma de oase inșiruite!
Cam ăsta vă este viitorul.
Cat desore biserica de care ochiul tău bolnav nu poate vedea cerul lui Dumnezeu, as vrea sa te intreb ceva ….
Oare era mai frumoasa o cladire din sticla asa cum au construit neoprotestantii babtisti la coltul cimitirului pe fosta firma Elrctromontaj Cluj unde au demolat inclusiv si caminul de nefamilisti si birourile ??
Da .
Despre BBSO vorbesc.
Adica Biserica Baptista Speranta Oradea.
Aia facuta toata din sticla si care are la parter de se vede din strada, chiar un bar unde are reclama luminoasă cu Coffe.
Normal ca nu vand pălincă la frati si la surori, dar suc, apa si cafea tot pot cumpăra sorele cand vin la sfantul (ăla numai sfant nu pare !) lăcaș.
Noah, in final, ochiul tău era mai placut impresionat de o cladire din aia decat o catedrală ortodoxă, măi mumie preistorică care esti ??
Eu doar banuiesc ca esti din tagma lor, a pocaiților sau esti unul din generația nouă care de fapt ești fara frica de Dumnezeu sau ateu.
De aia te intreb.
De la tine cum se vede caril, ce vezi in afara de stele si condensul de la avioane, cand te uiti in sus spre cer ?
Ca ei cand privesc in sus ma mai gandesc si la Doamne – Doamne.
Ăla ortodox sau catolic ori altfel.
Ca doar unul există.
Oradea ar avea nevoie de un lac in centru orasului, de s-ar demola toate casele din centru cateva mii, si se pot face cateva zeci de blocuri Prima sa se mute taranii. Si pe locul lor un lac mare cum e in alte orase din lume. Si asa am putea scapa de casele din centru care dau aspect de sat
-
Nu te-ar demola cineva și pe tine un pic?
-
You made my day 😁
-
🤣🤣🤣🤣
Cu gigacaloria cea mai scumpă din țară, cu impozitele, taxele dintre cele mai mari și salarii de sclavi, să vă trageți pe sula pasajele. Pleacă lumea din Oradea, cel puțin după statistici.
O să ajungă Oradea un oraș pustiu, cu centura, pasajele și smecherii din politică care o să își facă selfie în pasaje și pe centura.
Am plecat în Teleorman.
-
Drum bun si cale bătută !
Acolo poate te intalnesti cu Dragnea si cu Dancilă. Si cu oamenii lor capabili.
Mai ții minte guvernul acela cu 24 de ministri deosebiti din care 21 erau din cele 6 judete de pe malul Dunării si ceilalti trei din Moldova ??
Ăla era guvern format la ordinul lui Dragnea si condus de Veorica !!
Asa a mers țara exact cum era si guvernul lor.
Daca tot pleci la Teleorman, măcar ai ocazia sa vezi diferența intre o co ducere PSD si una in care niciodată PSD -ul nu va ajunge sa castige, asa cum e in Bihor si la Oradea.
Sa ne transmiti imagini cu maretele lucrari pe fonduri europene care se executa i Alexandria, in Turnu Magurele, in Zimnicea, etc….
Că astea sunt frumoasele urbe ale Teleormanului.
Poate treci si prin Buzescu, prin defileul de case cu turnulete ale rromilor, pe care Dragnea i-a protejat de trafic incepind centura ocolitoare a Alexandriei prin devierea drumului de la intrare din Buzescu !!!
Ca sa vezi si tu ce inseamna sa te bucuri de voturile minoritarilor locali si cum ajungi sa le pupi talpile ulterior cand te șantajeaza sau amenință.
Ca-asa-i in sudul Romaniei.
Eu doar te pregatesc, daca tot urăsti sa mai stai pe aici.
Clar nu esti nascut bihorean, banuiesc ca ești cheretitură.-
Nu ai înțeles nimic.
Degeaba faci poduri, centuri, pasaje etc… dacă nu faci ceva și pentru creșterea nivelului de trai al cetățenilor…. Altfel riști să rămâi cu orașul pustiu, cum vezi prin China orașe cu zgârie nori și autostrăzi goale.
Aici e vorba doar despre îmbogățirea unor dezvoltatori locali și în rest sărăcie cruntă. Despre asta e vorba, dacă ești în stare să pricepi. -
PNL forever! Țineți minte trei cuvinte Florin Birta președinte! Vrem regionalizare, vrem dezvoltare, afara, afara, cu oltenii din țară, afara afstaicu Teleorman din țară. Bă co**e, în caz ca nu știai, pnl+psd = love. Atât. În rest, ești prost de bubui.
-
-
Pana si primarul Birta a plecat deja din Oradea, s-a mutat in Sanmartin 🙂
-
Ba mesenule birtulet sta acolo de mic copil
-
Si majoritatea consilierilor, directorilor din primarie nu locuiesc in Oradea, toti fug de Oradea, plus ca in 30 de ani a pierdut 50mii locuitori si scade. Deci e tare bine in Oradieeee. In 30 de ani ajungem ca Zalau, asa de dezvoltati o sa fim.
-
m…da putea fi si mai rau, sa ne puna Bolo primar pe unul din Vaslui de exemplu 🙂
-
-
Felicitari!
Cum putem traversa pe jos de la statia de tramvai de langa Oradea Plaza la Piata Cetate?
-
Chemi un taxi.
-
Du-te la fața locului și vei vedea că ai trotuar.
Ati uitat sa prezentati cea mai complicata directie: Traian Mosoiu-Piata 1 Decembrie- Pasaj bloc turn-Cantemir
-
Vezi la textul: “Direcția Centru – Nufărul”
-
Complicat pentru cei care au luat permisele la Câmpia Turzii, cine le-a luat pe bune, e simplu, faci dreapta pe lângă blocul turn!
Cate nu se putea face de banii risipiti pentru tampenia asta…
Si lucruri infinit mai utile…
Pe cand se vor astfalta si strazile de pe dealuri? … de 30 de ani se circula acolo prin gropi si noroaie (Doja, Piatra Craiului, Sofiei Plaiului, etc..)
-
Dracu v-o pus sa stricati toate livezile lui Ceausescu si sa va faceti temple pe deal !!
Ca alea nu-s case ci mausoleuri, asa au o gramadă acolo.
In loc sa coboare tractoarele cu remorci incarcate cu lazi de cirese, piersici, caise, prune, pere sau mere, urca basculele supraincarcate cu balastru ori nisip si Cifele cu beton.
Ca sa isi facă faraonii orasului temple si mausoleuri.
Isi face cate unul garduri zidite jur imprejur cu atația bani cat construiesc altii trei case.
Si mai vreti acuma si drumuri pe deal ?
La ce ?
Sa le rupa basculele su utilajele zilnic atunci cand urca sa construieasca ptr. figuranti cu cate trei masini de peste 60.000 – 70.000 de euro parcate in fața “piramidei” ??-
da e bine asa , noroc ca nu au imputit solul decat vro 50 de ani industrial diverse CAP-uri , si proaspetii imbogatiti suie acolo sa respire toate alea care ies vara napoi la aer , tot mai bine decat in oras pe noile culoare de mobilitate da asa e cu prostit prostii , in final ajungi sa te prostesti si pe tine insuti …vezi zicalele penele de pe vremea pedele ..
-
postacii stiu mai bine
Vedem ce tampenii mai spun initiatorii cand o sa fie si trafic prin santuri…
Viitorul ambuteiaj din ele o sa necesite ceva pasaje care sa traverseze prin Primarie ?
Esti varza Corpas cu Independentei. Aia e 1 Decembrie , habar n-ai jurnalist sluga
Un proiect marca ilie prostie: al dracului de scump si al dracului de inutil.
Faceati niste treceri subterane pentru pietoni si biciclisti la Piata mare, un mega-pasaj suprateran din inox/sticla la catedrala tot pentru pietoni, care puatea fi un “landmark” si un punct de atractie, si tot mai ramaneau bani sa asfaltati 100 de alte strazi.
Asa aveti niste santuri absolut hidoase, si un trafic super complicat. Abia astept 8 ianuarie.
-
Pasaj ar trebui la Emanuel pe Decebal. Urmeaza alt pasaj inutilcel de pe Tudor, fara a putea vira stanga
MULTUMIM PENTRU NIMIC!
Totul pare frumos si luciu, cu exceptia faptului ca pentru toti cei care vin dinspre Iosia sau Decebal, calvarul ramane neschimbat! Daca analizati directiile de circulatie, se vede ca strada Mihai Viteazul va fi la fel de supraincarcata cum era si pana acum in ultimii 2 ani ai constuctiei. Deci va ramane deplasarea bara in bara pe strazile Iuliu Maniu-Traian Musoiu. Deci, s-au cheltuit sume imense pentru a rezolva o problema doar pe jumatate.
Domnilor care ne conduceti orașul va rog sin sufletul sa faceti un lac prin centru unde stau bronzati ilegal sa demolați casele din chirpici si sa faceti un mini Herăstrău ! Va rugam frumos majoritatea !
Noi de la PNL apreciem acesr grandios proiect. Poate nenecesar pentru voi cetatenii, dar cel mai tare pentru noi. Am incasat un parandarat de 12% cu care punem papusi ce Florinel in functii si in CL si in CJ. Vom avea bani fara numar, ca sa va.punem manele ca sa platim smecheriile Aptorului si reclamele grupului SRI-Digi. Suntem intangibili. Pana si DNAul se fereste de banii nostrii. Ii zdrobim efectiv in coconeti daca cauta ceva. Acestea fiind zise, va anuntam cetateni mocofani ce sunteri, ca sa ne votati in continuare cu incredre si sa dormiti linistiti, avem noi grija de impozitele si taxele voastre. An de an lw vom mari pana va mutati benevol de sarantoci ce sunteti in Teleorman. Oricum nu e nicio diferenta azi intre Bihir si Teleornan la gradul de saracie al cetatenilor.
Moare propaganda de ciudă USR sluga PZD
-
Sclavul PNL, sluga ne vorbeste cum PNL e sluga PSD
-
USR SLUGA PZD
-
Multi prostalai avem pe aici care se dau de pamant pt succesul pe care il au Bolojan cu Birta, toti is cufuriti ca nu e bine nimic din ce se face. Parcuri dotate si piste de biciclete nu au fost niciodata in acest oras si nici nu vor mai fi daca prin absurd o sa ajunga psd ul sau alte cum ar fi aur sau usr, usr e praf si se cred baroni deja. Un Mercedes care l am vazut adesea cu nr USR s a bagat in fata la coloana pe partea dreapta unde nici nu era banda de circulatie trasata in decebal. Din capat Nufarul poti sa mergi cu bita sau trotineta pana in centru din centru pana in Rogerius. Din capat Nufarul poti sa mergi cu bita pe langa peta pana la universitate sau Auchan etc. Ce sa le explici tampitilor la ei nu o sa fie bine nici daca faci pista de biciclete suspentdata. Cei care comenteaza sunt ce frustrati intrati cu pile prin institutiile publice din judet unde Bolojan a facut curat.
-
Deshteptzel, inainte de a scrie despre biciclete ar trebui sa incerci sa incaleci pe una. Cat de des mergi tu cu bicicleta, de esti atata de incantat de pistele alea care pornesc de nicaieri si ajung niciunde, ocolind centrul orasului, unde nu ai piste deloc. Ba mai e si interzisa bicicleta. Inclusiv pe directia noilor santuri numite pompos pasaje. Primaria face piste de biciclete fara nici o noima, doar sa dea bine cand raporteaza numarul total de kilometri. Cati sunt utili din ei cui ii pasa? Ca tot va dati mari cu Oradea care a intrecut Clujul, uitati-va acolo cum se fac pistele de biciclete. Exista prin aproape tot centrul, pe marile bulevarde, chiar daca pt. asta a fost necesara sacrificarea unei benzi de circulatie a masinilor. Pentru ca asa face un oras european. Dar cocalarii care au pus treptat stapanire pe Oradea abia acum au inceput sa savureze betonul si mersul cu masina. Cum sa mearga ei pe bicicleta, ca sarachii?
Divele PNL, adică Arina Mos, Antonia Nica, Florica Cherecheș ar fi tabuit sa se plimbe în sandale prin noroaiele din Centrul Civic. Era bine ca îngâmfatul City manager Jurca sa apară în cizme de cauciuc.
-
Zise un membru PSD de anvergură in Bihir !
Adica unul din gașca lui Mang si a lui Sirca.
Muriti de ciudă ca daca se dovedeste util dupa inaugurarea de azi si minim 50 % din oradeni apreciaza proiectul finalizat, ptr. voi urmeaza un alt cosmar de 4 – 8 ani in care veti iesi pe locul 3 la aleferile locale, dupa PNL si U.D.M.R. la alegerile locale din Oradea.
Si probabil cu un scor infim si in Bihor.
De aia reactionati asa, voi,acei ce sunteti votanti, simpatizanti si membri contizanti P.S.D.. .-
Si aia care nu sunt psd (nici nu vor fi vreoadata) dar care cred ca dupa 15 ani (cel putin) de ultra mega laudata dezvoltare sub pnl ar trebui sa fim cel maibogat oras, cu cele mai mari venituri si cel mai mare nivel de trai si NU SUNTEM (nici macar in top 10) ce zic?
-
Nu suntem nici măcar pe 10 , pt ca NU primarul are treaba cu salariile, CIOLANU ROȘU PZD e la guvernare, tăieri, taxe mari etc. PSD lucrează pt voi, îți dă cu o mână, ia cu mai multe.
-
Cand vine vorba de salarii brusc nu el e de vinba asa-i sanda, hahahaha. Mari mizerabili puteti fi,dar nu-i bani. Rad cei din alte judete cu c88rul de judetul megadezvoltat. Avem betoane dar murim de foame, ca’n coreea de nord. Si-l laudam pe liderul suprem, tot ca-n coreea de nord, hahahaha
-
-
-