Buclele de legătură spre şi dinspre Ioşia au fost montate şi umează să fie introduse în trafic după reglarea macazelor şi întărirea betoanelor. „Peste aproximativ două săptămâni, în funcţie de vreme, dăm drumul la circulaţia tramvaiului pe noua porţiune, spre oraş. Am dat 40 de zile pentru pentru realizare. Acum căutăm o soluţie pentru umplerea spaţiului dintre traverse, se pare că nu se va putea înierba şina, cum am fi vrut”, spune viceprimarul Mircea Mălan.
Aceasta este a doua etapă a proiectului finanţat prin Programul Operaţional regional – sprijinirea dezvoltării urbane durabile, prima s-a realizat la finalul anului trecut, când s-a amenajat o buclă de legătură Ioşia – Rogerius în intersecţia Primăriei – Decebal – Calea Aradului.
Cea mai mare parte a lucrării abia începe şi constă din extinderea liniei de tramvai pe traseul Calea Aradului, strada Făgăraşului – Atelierelor şi legătura spre Cantemir. Lungimea noii linii este de 3,8 km pe sens.
Pe traseul noii linii există trei cursuri de apă, cele două poduri existente – peste Adona şi peste Peţa, necesitând consolidare. Executantul, Abed Bego, a început lucrarea cu realizarea unui pod nou, peste un canal de desecare, în zona Căii Aradului, spre centrele comerciale. Acesta a fost proiectat la o deschidere de 5m, realizat din prefabricate de beton.
Extinderea liniei de tramvai în zona Universității, de pe Calea Aradului pe malul Peței, până în Cantemir, se face în contul unui contract în valoare de 66,1 milioane lei, adjundecat de o asociere condusă de Abed Nego SRL. Termenul de finalizare din contract este de doi ani.
Citiți principiile noastre de moderare aici!