Pentru a descongestiona traficul în zona DN79 Oradea – Arad, intersecţia cu drumul de centură, respectiv Calea Aradului – Calea Sântandrei, Primăria a iniţiat, anul trecut, realizarea unei bretele de legătură, în afara tramei stradale existente.
În 2019 a fost semnat contractul de lucrări cu Drumuri Bihor SA, respectiv cu Aquacons SRL, ca proiectant. Durata contractului este de 5 luni, din care proiectarea este 2 luni, iar lucrările de execuţie 3 luni.
„Ordinul de începere a lucrărilor datează din 25 noiembrie 2019, iar termenul estimat pentru finalizarea lucrărilor este 31 martie 2020. Până în acest moment, au fost realizate următoarele lucrări: săpătură, strat blocaj piatră spartă, podeţ cu lungimea de 22 m, aşternere strat de balast şi montare parapet fonoabsorbant de 3 m înălţime, pe o lungime de 245 m”, transmite Primăria.
În prezent, constructorul lucrează la finalizarea bordurilor în zonele de racord cu Calea Aradului, respectiv Calea Sântandreiului. Municipalitatea estimează că lucrările sunt finalizate în proporţie de 70%. Valoarea acestei lucrări este de peste 1,19 milioane de lei.
Aproape 400 m
Breteaua face legătura între Calea Aradului şi drumul de centură (Calea Sântandreiului), având lungimea de 393,08 m, cu o bandă de circulaţie şi un singur sens, fiind alcătuită din trei tronsoane distincte: o bandă suplimentară adiacentă Căii Aradului, cu lungimea de 70 m şi lăţimea de 3,5 m, care porneşte imediat după intersecţia cu str. Balogh Istvan; breteaua propriu-zisă cu lungimea de 180 m, lăţimea de 3,5 m, orientată la circa 45 grade faţă de Calea Aradului şi față de Drumul de centură (Calea Sântandreiului); o bandă suplimentară adiacentă Drumului de centură (Calea Sântandreiului), cu lungimea de 143 m, lăţimea de 3,5 m, din două sectoare: banda de accelerare, cu lungimea de 83 m şi sector de racordare, cu lungimea de 60 m.
Trimite articolul
XVa rezolva exact ce va muta.
Sa nu cumva sa o faca mai larga putin, de abia e cat o masina. Pasajul subteran asa arata acum ca de abia incapt doua smarturi unul pe langa altul, ce dracu e cu zgarcenia asta sa le faca cat mai inguste. Peste tot in oras sunt la limita facute, plus bordurile la capele strazilor sau la iesiri asa is facute sa te urci cu roata din spate pe ele cand virezi, iar de iesi larg intri pe contrasens.