184 de propuneri creative au fost înscrise în concursul pentru stabilirea brandului orașului Oradea. Este singura informație edificatoare transmisă de organizatorii concursului. Aceștia oferă câștigătorului un premiu de 47.000 de lei. Solicitați de JB & BIHON să releve propunerile venite din partea designerilor interesați să creeze brandul cel nou al Oradiei, organizatorii – Asociația pentru promovarea turismului în Oradea și regiune (APTOR) și Primăria Oradea – s-au arătat surprinzător de opaci.
Nu vor să divulge numele designerilor înscriși
„Orice informație legată de participanții la concurs ar putea naște o serie de abordări din partea unor candidați către membrii juriului, motiv pentru care în această etapă nu vom divulga numele celor înscriși. Procesul de deliberare și evaluare a fost anunțat înainte de lansarea concursului și este asumat de toți candidații care au transmis propuneri creative”,
transmite Primăria răspunsul formulat de către directorul APTOR, Mihai Jurca. I-am solicitat pe organizatori să prezinte soluțiile găsite pentru o formulă cât mai largă de jurizare, deschisă către beneficiari (orădenii), pentru un rezultat al jurizării care să fie reprezentativ pentru întreaga comunitate orădeană.
„Suntem conștienți de importanța unui astfel de demers, dar în același timp avem încredere în profesionalismul membrilor juriului”, se arată în răspunsul formulat de către organizatori care, într-un răspuns inițial, făcuseră o confuzie între juriu și public. Public ținut, de altfel, departe de rezultatul concursului, ce ar trebui aflat în cursul lunii aprilie.
Solicitat de JB & BIHON să spună dacă cele trei lucrări ce vor rămâne în selecția finală pentru stabilirea brandului orașului vor fi făcute publice înainte ca juriul să se fi decis deja asupra câștigătorului, directorul APTOR a oferit următorul răspuns: „Dacă vom fi deciși sau nu, indiferent de păreri, decizia tot la membrii juriului va fi”. Unul, de altfel, destul de restrâns.
Organizatorul Mihai Jurca refuză ideea unui vot sau a unor consultări publice, pentru ca membrii juriului să fie ajutați în a decide între cele trei lucrări ce vor rămâne în selecția finală. „Nu schimbăm regulamentul în timpul jocului, nu e corect. Rămânem pe ce am trecut acolo, în regulament”, declară Mihai Jurca.
Un juriu ales pe sprânceană
Din juriu fac parte șapte persoane, parteneri ai Primăriei Oradea și ai APTOR. Televiziunea Digi24 și compania RCS&RDS (partener PMO pentru telecomunicații) au doi reprezentanți, pe designerul Costel Babus, respectiv pe Florin Nemeș, de la marketing.
În juriu apar și partenerii Primăriei din APTOR: Lotus Center, prin directorul de marketing Diana Bora, și Hotelul Ramada, prin directorul său de vânzări, Nadia Ionescu – soția consilierului local PNL, Romeo Ionescu. Din presa scrisă, directorul săptămânalului Bihoreanul, Mircea Chirilă. Alți doi membri sunt Sorin Brad, profesor de grafică și design la Universitatea din Oradea, și Cătălin Popa, de la Fundația Comunitară Oradea
Dincolo de informația celor 184 de proiecte admise în concursul pentru stabilirea brandului de oraș, Primăria și APTOR trimit orice solicitări de alte informații către site-ul concursului, www.brandoradea.ro.
„Primul pas este evaluarea administrativă (au fost transmise toate documentele și s-au respectat prevederile regulamentului de concurs), urmând ca după acest proces să se treacă la evaluarea conținutului fiecarei propuneri”, informează organizatorii despre etapa în care a ajuns concursul.
Până vineri, organizatorii vor trebui să decidă dacă vor prelungi cu până la 15 zile perioada de analiză a proiectelor sau dacă vor rămâne „în pronunțare” pentru anunțul câștigătorului.
Oradea, fără învățământ universitar!?
Pe site-ul concursului apare și o analiză SWOT cât se poate de interesantă, asumată de către organizatorii concursului – APTOR și Primăria Oradea. În această analiză, sunt prezentate argumentele Oradiei în raport cu orașele identificate deja ca fiind în competiție regională cu Oradea. Este vorba despre Cluj-Napoca, Timișoara, Arad, Albă Iulia, Sibiu și chiar Brașov.
Într-un tabel comparativ, între argumentele Oradiei apar proximitatea față de graniță, apele termale și statutul de oraș istoric. Însă apar bifate cu X, adică „nu are, nu este”, domenii precum învățâmântul universitar! Aceasta în condițiile în care aici funcționează Universitatea din Oradea, Universitatea Emanuel, Agora și Universitatea Partium.
Oradea este considerată ca extrem de deficitară și la următoarele capitole: resurse umane specializate, evenimente/cultură/sport, SMART City. Tot deficitare, dar cu un oarecare plus față de precedentele, apar infrastructura și infrastructura pentru evenimente, investițiile private și percepția publică.
Citiți principiile noastre de moderare aici!