„Brandient a fost contractată de Asociația pentru Promovarea Turismului din Oradea și Regiune (APTOR) pentru conceptualizarea și consolidarea brandului de destinație Oradea. Proiectul începe, simbolic, pe 1 decembrie 2018, cu ocazia aniversării centenarului României moderne, iar finalizarea acestuia este planificată pentru lansare în luna mai 2019. Contractul este supus normelor legale privind proiectele publice, și include o componentă pro-bono oferită de Brandient”, transmite Primăria printr-un comunicat de presă.
Directorul APTOR declară că Brandient a fost aleasă pentru calificarea în construcția de branduri, nu pentru activitatea în publicitate.
„Am căutat în piața din România, între cele mai mari firme specializate în branding. Ne-am întâlnit cu mai multe companii, altele nu ne-au primit, și am convenit că aceasta este firma cea mai potrivită”, ne-a declarat Mihai Jurca.
În opinia APTOR, „crearea unui brand de oraș este o abordare strategică modernă a relației orașului respectiv cu locuitorii, vizitatorii (turiștii) și investitorii – toți aceștia fiind stakeholders (deținători de interese) în dezvoltarea urbei”.
Proiectul va fi coordonat de Mihai Jurca, Director Excutiv al Asociației APTOR, și va beneficia de suportul unui comitet coordonator din care ar urma să facă parte „reprezentanți ai businessurilor locale, ai educației, culturii și artelor, ai tinerilor și studenților, ai cultelor – precum și dintre lideri de opinie locali”.
„Conturarea unui brand de oraș este un demers pe care l-am abordat la începutul anului 2018, printr-un concurs public, care în ciuda faptului că nu a desemnat un câștigător, a asigurat un nivel de transparență obligatoriu pentru astfel de proiecte (vezi site-ul www.brandoradea.ro). Nu am reușit să desemnăm un câștigător, pentru că nici o propunere nu ne-a convins din perspectiva strategică, și a trebuit să ne recunoaștem limitele și să acceptăm umil observațiile și criticile constructive ale participanților și publicului”, mai transmite directorul executiv APTOR.
Consultare
Conform acestuia, până anul viitor se va termina prima etapă din proiect, interviurile cu categoriile interesate, „vor fi vizați reprezentanții grupurilor economice și de business, educație, cultură și arte, tineri și studenți, manageri de proiecte publice și sociale, culte, etc”.
Se va continua apoi cu conceptualizarea brandului la nivel ideologic și vizual, și mai departe, cu creația și designul brandului.
Pentru prima tentativă de realizare a brandului, APTOR a plătit firmei clujene aproximativ 10.000 de euro pentru servicii de gestionare a concursului de idei.
Jurca spune că cheltuielile cu primul concurs și cu acest nou contract de 28.000 euro APTOR se va încadra în bugetul de aproape 300.000 lei, alocat la începutul anului pentru realizarea brandului orădean.
[related-post post_id=”2024249″]
Citiți principiile noastre de moderare aici!