Casa Regală a României apelează la serviciile unui consultant din Beiuş, dar şi la ale unui furnizor de produse alimentare din Salonta. Ferko Jeno a devenit consultant al Casei Regale după ce a executat pentru instituţie o lucrare de amenajări. Statutul de furnizor al Casei Regale a României este practic un blazon. Tradiţia este veche de secole la casele regale din Europa, iar Casa Regală a României a reluat-o în urmă cu şase ani. Statutul poate fi obţinut doar după ce serviciile sau bunurile au fost verificare de monarhii români de-a lungul unui an.
Această calitate se poate obţine pentru trei ani, dar există posibilitatea de a prelungi contractul. Aceste titluri se acordă în cadrul unor ceremonii, în toate casele regale din Europa.„Nu ştiu să existe un al furnizor de bunuri sau servicii din Bihor care să aibă acest statut”, spune Ferko Jeno, consilier al Casei Regale a României în domeniul amenajărilor silvice. „Calitatea de furnizor nu implică aspecte juridice, politice sau comerciale şi nu este expresia unui parteneriat, ci este ca o diplomă care recunoaşte că serviciile sau produsele oferite de o persoană sau companie au fost solicitate şi apreciate de Casa Regală“, a declarat pentru capital.ro Sandra Gătejeanu, director de protocol al Casei Regale a României.
Istorie de 30 de ani
Casa Capşa sau apa de colonie Farina Gegenüber, preferată de Regele Carol I, precum Doina Levintza şi Dan Coma (produse şi accesorii vestimentare), Laurent Tourette (servicii de coafură), Murfatlar, Automobile Bavaria (BMW), Transavia, Cramele Halewood (vinurile spumante Rhein Extra), Biborţeni, Exotique (produse de mobilier şi decoraţiuni interioare), Privileg Catering şi Frottirex (prosoape, halate de baie, şervete de bucătărie şi garnituri de pat). Din galeria selectă a furnizorilor Casei Regale face parte şi Principal –mezeluri uscate Salonta.
Principal Company este producătorul brandurilor Principal, Salonta si Matache Măcelaru’ şi deţine două fabrici de mezeluri în Filipeştii de Pădure, pentru mezelurile fiert-afumate, şi în Salonta pentru mezelurile crud-uscate. Sub brandul Salonta, Compania Principal produce numai mezeluri crud-uscate, destinate unor consumatori ceva mai pretenţioşi. Salamul produs la Salonta are o istorie de 30 de ani. Cunoscut în perioada comunista ca salam de Sibiu, produsul se găsea în anii 80 doar pe sub mână şi îl putea considera valută. Cu o rudă de salam de Sibiu produs la Salonta deschideai cele mai importante uşi.
După Revoluţie, produsul acoperit cu mucegai nobil şi-a mai pierdut din căutare. În urma unei campanii agresive derulate în urmă cu trei ani în cadrul căreia s-a insistat asupra procesului de fabricaţie, cum este de pildă faptul că temperatura şi viteza de uscare a mezelurilor sunt supravegheate timp de 75 de zile, produsul a fost relansat.
Veronica Bursaşiu
Citiți principiile noastre de moderare aici!