Candidat pentru un al treilea mandat de primar al Oradiei, fără un adversar redutabil la orizont, Bolojan a anunţat că îşi propune ca PNL să obţină două treimi în Consiliul Local Oradea. De asemenea, Bolojan anunţă că PNL ţinteşte majoritatea şi în Consiliul Judeţean, pentru a-l putea face preşedinte pe Mircea Mălan. Gavrilă Ghilea şi Cornel Popa au ca ţintă obţinerea a peste 50 de primării din cele 101 ale Bihorului.
Transparenţă à la Bolojan
În calitatea sa de secretar general al PNL, Ilie Bolojan anunţă că toate filialele PNL din ţară vor anunţa sursa donaţiilor, dar şi cheltuielile din campania electorală, în douăzeci de zile de la încheierea campaniei electorale.
Bolojan: „Vrem să avem o campanie corectă şi transparentă. Până la finalul săptămânii, fiecare filială va avea un mandatar financiar – expert contabil autorizat, în aşa fel încât toată procedura de donaţii să respecte prevederile legale. În 20 de zile de zile de la finalizarea campaniei electorale, filialele vor trebui să prezinte în mod public toate donaţiile primite. Este o măsură pentru transparenţă, pe care am mai aplicat-o în 2008, în Oradea. Vom face publice toate donaţiile pe care le vom primi în această perioadă de campanie electorală”.
Motorul PNL
„Obiectivul nostru este ca PNL să fie un motor de dezvoltare al municipiului Oradea şi judeţului Bihor, iar pentru a-l realiza, trebuie să câştigăm încă o dată alegerile locale”, afirmă Bolojan, care crede că o o disipare a voturilor către partidele de dreapta ar fi în avantajul PSD. Primarul de Oradea a făcut recurs la istorie, arătând cum, de fapt, în plan local au contat întotdeauna doar patru partide – PNL, PDL, PSD şi UDMR. „Niciunul din cele patru nu a avut o suficientă putere pentru a da o direcţie acestui judeţ. Fiecare era, însă, suficient de puternic ca să-i blocheze pe ceilalţi. Am avut coaliţii de două-trei partide, ceea ce a presupus ori faptul că nu s-au luat decizii sau faptul că s-au luat destul de târziu sau s-au luat decizii în urma unor negocieri care de multe ori le-au diluat. Nu exista o direcţie pe care să te poţi baza. Aceasta este miza actualelor alegeri. Dacă populaţia vrea o direcţie certă atunci, cu bunele şi relele lui, PNL este soluţia. Avem nevoie de un vot cerebral şi util pentru dezvoltarea judeţului Bihor”, afirmă Ilie Bolojan, care anunţă că lucreează la o strategie de dezvoltare a judeţului Bihor.
Lucrează la o strategie
„Lucrăm la strategia de dezvoltare şi la proiectele de dezvoltare ale judeţului Bihor, O vom finaliza până în a doua jumătate a lunii martie. Vom avea proiecte prioritare pentru fiecare zonă, începând cu Municipiul Oradea, care îşi asumă voturi pentru şapte consilieri judeţeni. Vom lua şi proiectele propuse de colegii noştri din judeţ şi le vom integra, astfel încât să putem prezenta nu numai nişte candidaţi, ci şi nişte planuri de dezvoltare”, afirmă Bolojan.
Primarul de Oradea încearcă, astfel, să confere un orizont de aşteptare cât mai practic pentru electoratul judeţean, chiar dacă judeţul Bihor are deja o asemenea strategie de dezvoltare elaborată de firmele Romactiv & GEA Strategy şi însuşită de Consiliul Judeţean.
Citiți principiile noastre de moderare aici!