La a patra încercare, președintele Consiliului Județean Bihor, Ilie Bolojan, a reușit să treacă proiectul privind inelul rutier metropolitan. Proiectul a trecut cu votul a doi consilieri județeni ai PSD, Ciprian Anta, administrator public la Primăria Sânmartin, și Florentina Bara.
[eadvert]
Bolojan a încercat timp de aproape 50 de minute să îi convingă pe aleșii județeni să voteze indicatorii tehnico- economici și startul exproprierilor pentru noul drum. „Nu există niciun motiv serios și temeinic să nu adoptăm acești indicatori”, a subliniat președintele CJ Bihor. „UDMR va vota cu abținere”, a spus liderul grupului UDMR, Borsi Lorant. „Poziția PSD a rămas aceeași. Solicităm o întâlnire cu acei cetățeni, pentru stabilirea unui traseu în așa fel încât acei oameni să fie mulțumiți. Grupul PSD nu va vota împotriva, dar ne vom obține”, a precizat liderul grupului PSD, Chirilă Bujor. Doar că, la vot, proiectul a trecut cu 25 de voturi „pentru”, adică cel al liberalilor, plus al celor doi social – democrați. Contactat, Ciprian Anta nu ne-a răspuns la întrebarea noastră legat de motivele care l-au determinat să voteze împotriva dorinței partidului.
CJ Bihor a anunțat la mijlocul lui septembrie lansarea procedurii de licitație pentru proiectarea și execuția Inelului Rutier Metropolitan. Valoarea estimată a proiectului este cuprinsă între 196 și 216 milioane de lei, fără TVA. Durata contractului va fi de 24 de luni, din care 6 luni pentru realizarea proiectului tehnic și 18 luni pentru execuție. Termenul pentru depunerea ofertelor este 25 octombrie 2022.
Inelul rutier metropolitan va avea o lungime de 17 kilometri și va fi prevăzut cu o bandă pe fiecare sens de circulație. Execuția lucrărilor va fi realizată pe două tronsoane. Primul tronson are o lungime de 9 kilometri și este cuprins între Nojorid și viaductul care va fi construit peste DN76, la ieșirea din Băile Felix. Cel de-al doilea sector de drum pornește de la acest viaduct și ajunge în Orșorhei, ocolind localitățile Băile 1 Mai și Cheriu.
„Estimăm că în 3-4 luni vom evalua ofertele și va fi desemnat câștigătorul. Dacă nu vor fi contestații, până în toamna anului viitor se vor finaliza proiectele tehnice și vor putea începe efectiv lucrările. Durata de execuție este de 18 luni. La finalul anului 2024 se va putea circula pe acest drum nou. Inelul va conecta drumurile naționale ce leagă Oradea de Cluj, de Deva și de Arad”, a declarat Bolojan, la lansarea licitației. Proiectul va fi finanțat prin Programul Național „Anghel Saligny”, din alocările pentru Municipiul Oradea și Consiliul Județean Bihor. Contribuția guvernamentală va reprezenta 80% din valoarea totală a investiției, iar 20% reprezintă contribuția Consiliului Județean Bihor și a Primăriei Oradea.
Ioan Mang despre votul celor doi consilieri din CJ: „A fost un troc clar făcut cu PNL”
Trimite articolul
Xuraaaaaaaaaaaaaa, sa vedeti ce bine o sa ne fie acum.
Tradare,lasitate si mita.
Cei doi nu au trădat cu au contribuit la deblocarea lucrărilor, bravo lor, cei de la PSD trebuie să-l debarce pe Mang din funcție pentru că el este gicacontra la tot ce se face in Bihor, astfel de politruci trebuie sa plece acasă pentru boicotarea dezviltaeii județului și al țării
-
Si mai ales a dezvoltarii firmelor de casa. Ca de aia era de fapt disperarea.
Felicitări celor doi! Nea Nelu, domnu` JANOȘ – e timpul pensiei!
Un nou episod MIB (Man In Black) – uită-te la mine si votează DA (Bolovan dixit). Asta e! Mergeți de-i votați pe papagalii aștia!
Mai tineti minte cazul Ovidiu Muresan ,recompensat cu un post bine platit,la fel va fi si cu cei doi!
Cred ca PSD a ramas blocata in timp, la fel cum se intampla cu mare parte din politica din Romania. Ei stiu una dar buna: Se face de celalalt partid? Pai blocam, clar! La ei nu e vorba de dezvoltare, de a face viata oamenilor mai buna si mai usoara. Daca ei considera ca Bolojan sau oricine altcineva din partidul opozant castiga capital de imagine facand ceva, se opun. Eu tot sper ca intr-o zi sa se trezeasca din betia asta nebuna a puterii, si sa realizeze ca sunt acolo pentru a vota pentru binele cetatenilor. Opozitia este absolut vitala in politica, dar sa blochezi un drum desi acesta trece prin camp, e absurd. Iar acei consilieri nu sunt doar madulare ale partidului asa cum ii vede mai marele PSD-ist, doar o mana care se ridica sa voteze cu vrea Mang, cred ca fiecare consilier ar trebui sa aiba propria vointa si logica, si sa voteze cum considera el mai bine si nu cum ii dicteaza Mang. Poate dupa 30 de ani de democratie iesim si noi din doctrina asta sovietica, in care facem ce zice sefu’, nu pentru ca asa e mai bine, ci pentru ca asa a ordonat.
Las de o parte trairile mediocre, parti-prisurile politice, si ma intreb, ce perspectiva de viitor are un inel cu o singura banda?
-
Mare perspectiva: va trebui largit, facute pasaje, corectii reparatii etc. Gandeste-te cate licittatii cate oportunitati de a jumuli niste fonduri europene in viitor! Pentru “dezvoltare” evident. De ce crezi ca era asa mare disperarea ?