Într-o întâlnire găzduită de primarul din Câmpeni (Alba), președintele CJ Bihor, Ilie Bolojan și președintele CJ Alba, Ion Dumitrel au vorbit despre necesitatea punerii la punct a rețelei de drumuri din Apuseni, în scopul realizării unui circuit turistic și a unui plan unitar de promovare. Bolojan și Dumitrel vor să-l atragă și pe șeful CJ Cluj, Alin Tișe, în această nouă alianță vestică pentru turismul din Apuseni și Țara Moților sau a Mocanilor.
“Prin acest parteneriat se urmărește punerea în valoare și conservarea zonei carstice, un singur concept de turism și un plan unitar de promovare, indiferent de județul pe care sunt administrativ situate zonele montane. Direcțiile de specialitate ale celor două consilii județene vor colabora pentru adoptarea reglementărilor urbanistice pentru zona montană, pentru promovarea mestesugurilor si produselor locale și în vederea colaborării între serviciile Salvamont și Salvaspeo”, transmite Consiliul Județean Bihor.
[eadvert]
Drumuri modernizate în Parcul Natural Apuseni
Practic, s-ar dori ca drumurile montane cu un potențial turistic uriaș să fie modernizate și conectate, astfel încât Parcul Natural Apuseni să poată fi deschis din toate direcțiile, până la platoul Padiș. După Drumul Apusenilor, ce leagă Beiușul de Stâna de Vale și, mai departe, de Coada Lacului – Remeți și Valea Drăganului, ar fi a doua inițiativă pentru aducerea infrastructurii din zona montală la standardele lumii civilizate.
Consiliul Județean Bihor își dorește modernizarea Drumului Județean 763 din zona Padiș, la limita cu județul Cluj, aflat pe teritoriul comunei Budureasa. O dată modernizat, Drumul Județean va lega zona Boga – Padiş din Bihor de zona Doda Pilii – Răchiţele din județul Cluj pe drum modernizat, cu astfalt. Pentru ca acest deziderat să poată fi atins, e necesară modernizarea drumului de pământ și piatră pe o lungime de 10 kilometri, de la Padiș până la Ic Ponor. Mai departe, ruta continuă spre Doda Pilii și Răchițele, trecând pe lângă coada lacului Beliș – Fântânele.
Deoarece nu poate exista turism susținut fără o infrastructură de calitate, un al doilea drum ce ar putea fi modernizat coboară de la limita județelor Bihor și Cluj spre județul Alba, șerpuind de-a lungul limitei județene Bihor – Cluj până în județul Alba, unde se intersectează cu DN 75, la Gârda de Sus. Lungimea acestui drum ar fi de circa 24 de kilometri.
Vor să-l coopteze și pe Tișe
Ilie Bolojan spune că până la finalul lunii martie ar urma să fie semnat un contract-cadru de colaborare între județele Bihor și Alba și va lua legătura și cu președintele CJ Cluj, Alin Tișe, ca să intre în Alianța Apusenilor.
Relatează Bolojan: „La propunerea Consiliului Județean Alba, ar urma ca până la finalul lunii martie să semnăm un contract cadru de colaborare între județele noastre care să stabilească domeniile și etapele pe care le avem de parcurs, în așa fel încât proiectele care au fost anunțate de domnul președinte Dumitrel să devină realitate în anii următori. Se cuvine să îi mulțumesc domnului primar din Câmpeni, Alba (Cristian Pașca – n.red.) pentru că a găzduit această întâlnire și domnului președinte al Consiliului Județean Alba, Ion Dumitrel, pentru acest parteneriat pe care județele noastre, și suntem convinși că și județul Cluj, îl vor demara începând din acest an, în așa fel încât în următorii ani proiectele de infrastructură rutieră, proiectele de turism și cele de valorificare a tradițiilor și artei locale să fie puse în valoare în beneficiul locuitorilor celor trei județe. Ne vom întâlni și cu domnul Alin Tișe, președintele Consiliului Județean Cluj, pentru o colaborare în trei”.
Trimite articolul
XDupa ce a distrus Dealul Ciuperca acuma apuca sa distruga si Muntii Apuseni.
Omul e nebun la cap.
-
ce vrei ca atat stie, sa demoleze si sa betoneze, cand e vorba de altceva e complet paralel
-
Dar atunci sa mere la un santier ca muncitor necalificat si poate sa betoneze cit vrea el.
-
Foarte bine Bolojane ca esti ca un catar, incapatanat si doar betoane si drumuri fara rost, pt dezvolare micro. Nu tu aeroport, Universitate, nu pe atragerea de firme mari, sport nu, cultura nu. Astea sa le lasam Clujului si Timisoarei, Arad, sa mearga banii acolo, nu sa raman cu turismul din care nu vin bani mai deloc. Imi place ca tot pe betoane pune accentul. Catprofit a adus cele 900 mil euro fonduri europene bagate in oras? Doar asta stie , nimic altceva. Si apoi ne plangem ca avem salarii de mizere, ca nu se gasesc doritori pt zboruri de pe aeroport.
-
indirie este cam dus cu pluta, prost grămadă.
parca spunea ca daca nu vor fi curse internationale isi va da demisia in 6 luni, deja are oamenii lui la aeroport de mai bine de 1 an.
-
Lasa-l sa toarne betoane ca si alea sunt bune la casa omului. Macar face cat il duce capul.
-
E trist sa vezi cum se dezvolta Clujul si cata lume atrage orasul, iar in loc sa copiem modelul de acolo, noi tot pe turnat de betoane . O sa fim plini de betoane si populatia se va muta in alta parte.
-
E ciudat, dar normal. Cluju nu are “influenta” taranuli free mason de la Birtin.
-
-
Sala Politalentã, viitor centru de antreprenoriat.
Mici turbine cu abur din apã de izvor vor putea sã învârtã un mic generator şi din priza vânã, oile la stânã, se vor umple toate, torcând din rotor.
Nu trebuie uitat un drum CHISCAU – VARTOP!!!!!! Primarul din Pietroasa doarme??
Cu ce isi bate capul betonatorul in loc sa se ocupe de dezastrul de la aeroport. Un oras fara aeroport e condamnat la moarte.