Centura Sânmartin a ajuns la un grad de execuție de 40%. În prezent, constructorul face primele foraje la pasajul suprateran peste centura Oradea, în zona depozitului Dedeman.
„Pasajul va elimina girația ce îngreuna tranzitul pe centura municipiului Oradea și va fi începutul drumului ocolitor al localităților Sânmartin și Băile Felix. După ce săptămâna viitoare vor fi relocate rețelele de apă și canalizare din zonă, amplasamentul urmând să fie eliberat, se vor executa ultimele foraje pentru acest pasaj. Din august se vor executa structurile de beton ale pasajului”, a anunțat Ilie Bolojan, președintele Consiliului Județean Bihor, pe pagina de Facebook.
Sursa citată a adăugat că începând de săptămâna viitoare, constructorul va avea acces pe amplasamentul celuilalt pasaj prevăzut în proiect, cel care traversează drumul de acces în 1 Mai.
„Cu toate întârzierile pe care le avem la lucrările de la centura Sânmartin, din cauza litigiilor pe care le-am avut cu unii proprietari, ne propunem să terminăm lucrările până la sfârșitul acestui an”, a dat asigurări liderul CJ.
Drumul de legătură Oradea – Sânmartin va avea o lungime de 5,75 km, și, în plus, bretele de legătură cu DN76 și localitatea Haieu, cu o lungime de 2,27 km. Platforma drumului va avea o lățime de 10 metri. Șoseaua va avea pe lateral o pistă de biciclete cu o lățime de 3 m și va cuprinde: 2 poduri, 2 pasaje, 1 viaduct, 1 pasaj subteran pentru biciclete, 11 podețe și 5 intersecții giratorii.
Constructorul centurii este asocierea formată din Construcții Erbașu – lider de asociere, Vahostav – Sk, a.s., Drumuri Orășenești, Procons Group SRL. Termenul de execuție a drumului este octombrie 2023.
Valoarea totală a investiției este de peste 177 de milioane de lei, iar finanțarea ar urma să se facă din fonduri externe nerambursabile, alocate prin Programul Operațional Infrastructură Mare 2014 – 2020.
Trimite articolul
XBoss si la Ardelean in ograda?