Întrebat de ce a făcut reduceri de personal la Consiliul Județean și în structurile și instituțiile subordonate, în condițiile în care în joc sunt slujbele oamenilor, în perioadă de criză, Ilie Bolojan a făcut o comparație elocventă. Președintele CJ spune că gestionează bugetul Consiliului așa cum un cap de familie responsabil gestionează bugetul acelei familii.
Bolojan: „Este anormal și imoral să funcționezi cu cheltuieli mari, când poți funcționa la fel de bine cu cheltuieli mai mici. Gestionăm bugetul Consiliului Județean așa cum gestionați bugetul familiei (către jurnalist – n.red.). Dacă banii se duc pe ceva ce nu aduc nimic bun, înseamnă că avem o problemă. Este vorba despre 6 – 7 milioane de euro (economii anuale estimate pentru 2021 – n.red.). Și de la primării pot fi reduse cheltuielile de personal, care se ridică tot la aproximativ 6 milioane de euro. Aceasta înseamnă că fața multor localități se vor schimba. Asta înseamnă respectul față de oameni. Nu este comod să faci reduceri de personal, dar acestea sunt necesare, pentru că altfel se distruge tot ce poți să faci din rezervele bugetare pe care le ai”, a precizat Bolojan.
Cheltuieli ținute din scurt
Consiliul Județean nu mai are compartiment de audit după ce acesta a fost desființat, prin reducerea organigramei, operată în toamnă sub conducerea lui Ilie Bolojan. Recent, CJ Bihor și Primăria Oradea au încheiat un parteneriat pentru exercitarea în comun a serviciilor de audit, o măsură inedită luată după ce, constată vicepreședintele Călin Gal, auditul CJ Bihor nu mai făcuse nicio recomandare, în ultimii ani, pentru operarea unor modificări privind cheltuielile Consiliului. Chit că sunt voci care șoptesc că desființarea auditului la CJ nu ar fi o măsură tocmai legală.
Precizează Bolojan: „Am încheiat un parteneriat pentru audit, cu Primăria Oradea. Legea permite. E mai bine să nu ai rebuturi și să faci verificarea la time, just in time”.
După ce a eliminat structura de auditare din aparatul propriu, conducerea CJ Bihor a redus drastic și SMIS – Serviciul Monitorizare a Instituțiilor Subordonate. „SMIS avea 8 angajați și trebuia să fie câinele de pază pentru instituțiile subordonate, din păcate l-am redus la doar 2 persoane. Aceasta deoarece, în subsidiar (instituțiile subordonate) erau, de fapt, protejate prin acest serviciu. Gândim ca Direcția Economică să preia, prin serviciile pe care le are, monitorizarea și verificarea acestor activități”, spune vicepreședintele economic, Călin Gal.
Un regulament și pe relația financiară cu subordonatele
Și la acest capitol noua conducere a CJ instituie un regulament de funcționare, în relațiile cu structurile subordonate. „De la 01.01.2021 vom emite un regulament pentru verificarea instituțiilor din subordine. Acestea vor trebui să depună documente cu referate de necesitate clară, pentru întocmirea unui proiect de buget fezabil. Vor fi coordonate total de Direcția Economică. Orice cheltuieli, modificări de organigrame, fonduri de salarii, orice achiziții suplimentare față de buget nu se vor mai putea desfășura fără acordul Direcției Economice. Regulamentul va fi obligatoriu. Colegii noștri au solicitat deja toate datele financiare și proiecțiile de buget pentru anul viitor. Până la 15 ianuarie trebuie să creăm proiecția de buget”, detaliază vicele Gal, dând două exemple de instituții subordonate ale CJ – DGASPC și Aeroportul Oradea – care înghit „hălci mari” din bugetul județului.
Călin Corpaș
calin.corpas@informmedia.ro
[eadvert]
Spre 2021, cu drumurile și centurile pe repede înainte, pe varianta Bolojan
Trimite articolul
Xdar nu sunteți o familie, iar tu nu ești tăticul lor.
Cât plătiți curentul liberalizat de la turbocet și curenttul Digi?
‘Intrebat de ce a făcut reduceri de personal la Consiliul Județean și în structurile și instituțiile subordonate, în condițiile în care în joc sunt slujbele oamenilor,’
Intrebare deja fumata. Si ar fi fost culmea sa se fi facut ‘reduceri de personal’ fara a fi puse in joc slujbele oamenilor. Adica pesedei stiu sa faca din astea… sa ‘reduca’ posturi dar sa nu piarda slujbe(ba chiar sa-si angajeze si mai multi acoliti). Oamenii a caror suljbe sunt ‘in joc’ sunt foarte buni profesionisti si din cate am citit absolut toti si-au gasit alte inca 2-3 slujbe la privat cu mult mai bine platite… deci nu le plangem de mila. Va spun sincer ca e printre cele mai penibile intrebari pe care le-am citit vreodata de la Momente si Schite incoace. Top 5 cu siguranta, in conditiile pe care le stim, vedem, simtim cu totii.
-
“din cate am citit absolut toti”: Banuiesc ca ai citit in revista de partid, aka curpapir dihoreanul.
“stim, vedem, simtim cu totii”: de ce generalizezi? Nu toti facem parte din sleahta primitiva (si majoritara, multi dar prosti) de adulatori ai bolnavului psihic chel.
m…da bine spus, o gestioneaza exact ca cei din familia cosa nostra, lucrari executate doar cu firmele “prietene”
Da , personal ne-a demonstrat ce inseamna familia pentru el !!! ….atunci cum poate gestiona bugetul unei ,,familii,, ?!