Ilie Bolojan anunță că, împreună cu CNAIR, a stabilit necesitatea de a finaliza centurile Aleșd și Beiuș până în anul 2023. Însă nu se va merge pe variantele extrem de scumpe.
Foarte probabil, centura Aleședului nu va mai trece prin lacul de acumulare din apropiere, pe piloni, iar centura de pe DN 76 nu va mai ocoli și Șteiul, ci doar Beiușul, având în vedere că intensitatea traficului se diminuează după ieșirea din Beiuș, dinspre Oradea.
[eadvert]
Variante mai ieftine, pe DN-uri
„Vom avea varianta lungă, care costă peste 120 milioane de euro și două variante mai scurte, de 30-35 de milioane de euro”, indică Bolojan. Acesta detaliază calendarul, cu pașii pe care-i are în vedere: „Vom aproba protocoalele de implementare pentru fiecare centură, cu CNAIR. În paralel cu protocolul, vom aproba noi, CJ și cele două primării, câte un protocol de colaborare, astfel încât din decembrie, să ne apucăm de lucru. Consiliul Județean va suporta studiul de fezabilitate, iar primăriile vor suporta studiile geo, topo, hidro și analizele de trafic. Când se definitivează varianta de traseu, proiectanții sunt selectați și ne vom apuca de lucru, pentru a avea variantalele de traseu definitivate. Pentru aceasta este nevoie de o analiză multicriterială, ce se face în două etape, de către CNAIR. Până la începutul lunii decembrie, vom avea 3 variante de trasee pentru fiecare dintre cele două centuri, iar din ianuarie trebuie să ne apucăm efectiv de lucru. Să facem ridicările topo și celelalte studii. La 1 mai 2021 trebuie să avem cele două studii SF aprobate cu toate avizele emise, astfel încât să fie ulterior aprobate de Consiliul Județean, să trecem de comisiile din CNAIR, Ministerul Transporturilor și de comisia interministerială. La final va fi emisă o Hotărâre de Guvern. Exproprierea va fi făcută de CNAIR. La 1 iulie 2021, trebuie să urcăm pe SICAP procedurile de licitație pentru selectarea de constructori pentru cele două centuri, iar obiectivul final este ca până la 1 Decembrie 2023 să finalizăm centurile, altfel pierdem banii europeni și ar fi păcat”, prefigurează Bolojan.
Acesta precizează că până la finalul anului viitor, ar trebui cunoscute numele constructorilor pentru cele două șosele-centuri de pe DN 1, respectiv DN 76.
Bani pentru exproprieri
Tot Consiliul Județean urmează să aloce primăriilor partenere sumele necesare exproprierilor pentru centurile Oșorhei, Nojorid și Sântandrei. „Până la finalul lui 2021, vom avea atât proiectul tehnic, cât și exproprierea finalizată, astfel încât în primăvara anului 2022 să începem lucrările”, arată Ilie Bolojan, cel care are deja creionat un calendar și pentru aceste lucrări.
Drumul nou de Felix, repus pe tapet
În ceea ce privește noul drum de legătură Oradea – Băile Felix, acesta va fi finanțat din viitorul exercițiu financiar european. „Va fi prins cu finanțare în etapa viitoare, după 1 ianuarie 2021. Vom prelua de la Zona Metropolitană Oradea studiul de fezabilitate blocat. Am convenit cu primarul Laza să revizuim și să extindem traseul, ca acesta să ocolească stațiunea Băile Felix și să se racordeze cu DN 76 la USA Oil, înainte de pădurea Hidișelului, pentru a putea tranzita Felixul în totalitate. Astfel, traseul va fi prelungit cu 5 km, iar valoarea estimată va fi de 35-40 de milioane de euro. La ședința din decembrie, vom vota aceste materiale. Primăria Sânmartin va suporta chestiunile pregătitoare, iar CJ Bihor studiul de fezabilitate, pe care dorim să îl executăm după 1 ianuarie 2021”, spune Bolojan, arătând că drumul de legătură Oradea – Felix va avea 12 kilometri și va avea pe traseu și un pasaj. Ar urma să fie finalizat până în 2024, dacă lucrurile decurg conform planurilor sale.
Traseul exact urmează să fie stabilit.
„Rămâne de văzut pe unde va trece, cu exactitate. Va fi un document public. Nu avem variante finale pentru Beiuș, Ștei și Sânmartin. Dar cu siguranță că niciun traseu de drum nu va fi perfect pentru toți. Însă vom face aceste proiecte, chiar dacă în anumite zone nu o să îi putem mulțumi pe toți. Doar traseele prin ceruri nu vor deranja”, concluzionează președintele Consiliului Județean.
Centura Aleșdului, între proiecte megalomanice și exproprieri
În viteză, spre finanțare. Hotărâri în cascadă pentru noile drumuri, la Consiliul Județean
Trimite articolul
XDa,da,da, ar trebui sa verificati calitatea ”lucrarii” pe drumul Oradea -Marghita ! Pe langa faptul ca deja sant gropi in asfaltul proaspat turnat, este in valuri ca Marea Neagra, iar imbinarile sunt cu diferenta de nivel ! La fel ar trebui verificat care este geniul acela care pe traseul Oradea – Satu Mare pe alocuri a razuit stratul de uzura iar drumul sta asa de mai bine de o saptamana fiind un pericol real mai ales in timpul nopti !!!
-
Vorba unuia: “noi avem gropi si in Dunare!” :)))))
ia uite ? Bolojan cu “misto”-urile intr-o problema care ingrijoreaza comunitatile. Nu se mai ridica nimeni la nasul lui…..,care e” prin ceruri ” dupa cu se vede.
-
pe tine si mistoul lui te deranjeaza. exact pt tine era mistoul ala. mereu se gasesc nemultumiti si deranjati. in 2020 si daca respiri deranjezi pe cineva.
-
daca s-ar intelege ca despagubirile trebuiesc acordate sa fie proprietarii multumiti, nu cred ca ar fi probleme, toata lumea ar dori dezvoltare
-
Proprietarii nu or sa fie multumiti nici daca primesc 100€ mp. Nu e prost ala care cere, e prost ala care da.
-
Dacã nu ai educaţie civicã, eşti dictator.
-
-
-
Expropria piatra.
-
-
@m Asa fac escr*cii cand ii prinzi, tot ei sar cu gura!
ce porcarie ca centura beius stei sa nu se mai faca si sa fie ciuntita dupa bunul plac a lui bolojan, dupa ce lucrarea are facute toate exproprierile facute de CNAIR si are finantarea aprobata, dar bolojan se baga ca musca in lapte unde nu-i fierbe oala, trebuie sa fii timpit sa opresti o lucrare care era aprobata si urma sa fie realizata asa ceva este de neacceptat.
-
sper ca nu le face ca si centura Osorhei cu o banda jumate pe sens. Cel mai periculos drum cu o banda jumate, se va depasi si prin dreapta si prin stanga, invita la accidente un asemenea proiect de rahat
-
Peste ceva timp va anunța că nici centura de ocolire Beiuș nu va fi gata în 2023. Și ce înseamnă varianta mai ieftină ? In campanie electorală își permit să promită orice.
-
sa nu credti ca vor f facute calumea, vor fi ieftine si inca 10 ani vor tot reface sa iasa bine, ca in calea aradului la pod, in loc sa-l fi facut de la inceput ca pe borsului, nu mai stiu ce betele si drumuri secundare sa faca ca nu e bine deloc.
Speranta ramane in covid 19 sa poti trasa sosele in ceruri ! Mai degraba in subteran!
A cui e Bolojean asa destept?
-
Coooorect! Nu-s sigur ca e al lu’ ma-sa, poate l-au schimbat la nastere, ca prea e aerian. Un bolovan aerian!
Lacrimã şi Construieşte.
Felicitari dragi bihoreni ca v-ati pricopsit cu acest specimen total lipsit de bun simt. Acum veti vedea aroganta cu care i-a tratat pe oradeni. Acum e randul celorlati sa-i suporte aerele de Mesia printre muritorii de rand.
-
Exact doamnelor și domnilor măetriasa asa a decis asa va fii expropierile din Oradea a fost fix pix ce va asteapta pe voi din județul Bihor.si tot veti putea voi explica ca pe voi vau costat pămînturile voastre 100000 de euro,Bolojanes o sa va despagubeasca cu cat doreste el.daca nu-ti place poti sa-l dai in judecata dar na cu toți știm că la noi justitia de partea cui e!!!! Lați ales amu tre sa acceptați consecintele
-
Mi se pare foarte amuzanta abordarea haterilor Bolojan si cat de rupti de realitate sunt. Bihor este un judet destul de mare, centurie si drumurile pentru care se lupta Bolojan vor avea un efect pozitiv pentru marea majoritate a locuitorilor judetului(si nu numai). Chiar si din aceleasi comune/orasele majoritatea locuitorilor nu vor fi incomodati sau deranjati de expropri si noile centuri vor fi benefice pentru localitate.
Pentru politicienii tipici din Romania situatia de a renunta la proiecte mari si la progresul general ar functiona de minune pentru ca ar putea in continuare sa toace bani pe 0 realizari(doar studii si idei care nu vor fi puse niciodata in practica), Bolojan nu este asa si este unul dintre putinii politicieni romani pregatit sa ia decizii neoppulare dar care sunt benefice pentru marea majoritate. Daca o tine asa in 4 ani va lua fara stres peste 70% din voturile de la judet.-
Oamenii care pierd terenuri sau case prin expropiere pe bani de nimic, aproape gratis,nu o sa fie asa de incintati de marea dezvoltare ,
-
Si ce? Sunt putin că număr chiar și luați la nivelul localității.
-
Pe bani de nimic ??? de unde ai scos-o si pe asta ? Acum ca oamenii au pretentia sa li se plateasca pe terenuri agricole preturi ca si cum acele terenuri ar fi in centrul orasului Oradea e chiar exagerata.
-
Terenurile pentru drumul express din Episcopia. a fost platit 10 lei m patrat
-
-
Minciuni. Auzi la el “aproape gratis”.
-
-
Asa e.Bine zis.La noi nu e bine nici cum.Erau mai buni ceilalti cu flota lor de masini ,salarii nesimtite si oameni care nu faceau nimic toata ziua.Eu cred ca Bolojan e prea moale.
-
ai grija ce scoti pe gura, in ceruri zboara avioane, nu cred ca ai aviz pentru centurile tale, si acolo sunt rute bine stabilite
este adevarat de unde vii nu sunt curse aeriene
Omul acesta are ce arata în urma lui. Cu bune și cu mai puțin bune. Dumnezeu sa îl ajute, are principii sănătoase și cred ca nu merita sa fie bălăcărit de unii care nu au făcut mai nimic în viata.
-
Te asigur ca multi din cei care nu sunt de acord cu Bolo chiar au facut multe chestii in viata, atat doar ca nu sunt in lumina reflectoarelor, nu au motiv sa-si faca publicitate, ca nenea EX-primar. Foarte multe lucruri se puteau face mult mai bine, adevarul suprem nu-l detine Bolojan. Si e bine ca nu-l detine, si asa are tendinte de mic dictator.
-
Ovi, adevărul e la Bolojan, in rest te bagi in seamă
-
Adevarul nu e la bolojan. El e doar un angajat care ar trebui sa lucreze pentru cetateni, nu sa faca zile amare unora si altora. Asa ca mai usor cu linguseala la adresa Sprancenatului.
-
Dupã vot poţi face bot.
-
-
-
Johnlabatrista sunt unii care au facut in privat pe forum mai mult decat tine si mult mai mult decat butikarul Bolojan din Alesd. Atentie fara smen, furt si rea vointa din banii publici. Asa ca marsh la scoala Penele si mai invata. Un partid care mimeaza a fi de dreapta si e un nenorocit de partid de fosti nomenclaturisti si securici, care nu respecta exact esenta liberalismului PROPRIETATEA PRIVATA. Noroc ca au murit liberalii adevarati ca Duca, Bratenii, Campeanu, ca azi nu ajugeau pe nicio lista de-a lui Johnnson. Bai limbricilor…nu va mai zbateti degeaba nu sunteti cu nimic mai buni ca PSD si cu nimic ca PCR. Sunteti doar niste jegosi moralisti! Scarnavilor, mictionez pe voi!
-
Scarnavenia esti, cu limbajul tau de cocalar psd-ist! Nu sunteti in stare de nimic inafara de injuraturi, ca la usa cortului! Aaa, scuze! Sunteti in stare de ceva si de altceva: sa furati, sa mintiti, sa ne sfidati si sa va vedeti doar interesul vostru, atunci cand ajungeti la butoane. De aceea nu va mai vrem: la lada de gunoi a istoriei cu voi si psd-ul vostru! Ati fost si sunteti o plaga pe tara asta!
-
Ce bine dacă ai fi mai explicit d-le Bolojan; adică centura de ocolire a comunei Sânmartin pe ude va fi că să iasă la benzinăria USA OIL? Pe unde va ocoli cele două localități? Respectiv Sânmartin și Felix. Ce se poate înțelege prin linia punctată. Faceți o dată planul de sistematizare și afisatil. Mulțumesc
Cea mai mare porcarie e la centuar Osorhei, nu stiu daca si la restul, sa faci o banda jumate pe sens. Cel mai periculos drum e asta, aici se va depasi si pe stanga ca doar se trage cel din fata, si prin dreapta ca se poate forta. Niste cretini
Exprimare de bou, ca de obicei.
Sã facem un zid chinezesc, antivirusesc.
Și încă odată fraierii, haterii MOR FE CIUDĂ 😜😜😜 forța Bolojan, da in ei ca pe hoții de cai 😅😅😅😅😅 grijania mami lor 😂😂😂😂😂
-
Pai asta este si idea de expropiere, prin definitie.
Sa iei ceva de la cineva prin expropiere ptr.a face ceva deosebit de util si folositor ptr. majoritatea membrilor comunitatii.
Nu sa negociezi beneficii cum facea PSD-ul.
Sa cumpere smecherii terenurile de la adevaratii proprietari cu 2 -3 ani inainte de a se afla ca pe acolo urma sa fie construita autostrada.
Si apoi sa grebleze ei bani la greu in functie de relatiile avute.
Scopul expropierii nu este de a ne apuca sa ne plangem de mila.
Castigi sau pierzi, negustor te numesti.
Tot timpul vor exista persoane nemultumite.
Vesnic vor fi plangaciosi frustrati.
Mi-aduc aminte ca dupa fiecare baiat de 18 ani ce pleca in armata acum 25 – 30 de ani, ptr.satisfacerea stagiului militar obligatoriu exista un cor de bocitoare. Respectiv bunica, mama, sora, prietena, etc… .
Cele care cu parul lung si gandirea doar de moment se trageau de cap si plangeau de parca murise careva facand armata.
Si mai erau si un tata, bunic sau frate care erau calmi si linistiti ptr.ca stiau ca serviciul militar o sa il transforme intr-un barbat pe tanarul de 18 ani.
Nu intr-o caricatura ca multi cei de azi care concureaza cu femeile la saloanele de infrumusetare ptr. a se epila sau a se pensa.
De parca ar fi devenit ei sexul frumos.
Asa e si cu exproprierile.
Astia care-s ca muierile, se tanguie si se vaicaresc, oamenii care gandesc ii lasa ca sa rageasca.
Daca era razboi si li se rechizitionau bunurile in folosul armatei mai scriau ei p..a pe retelele de socializare azi.
Doar semnau ca-s de acord sa le predea.
Eventual ajungeau sa le fie bombardate si casele, iar porcul sau vaca furate de cotropitori.
Asa ca ….. liber la povestit si la plans, fetitelor.
Bolojan, tot inainte, taticu !!-
Si daca nu se face, atuci tot astia plang. Trebuie facut se face, nu asteptam anul 2050
-
Primãriile nu sunt srl, abc-uri.
-
-
2100 este cu un salariu de mizerie.
la mistocareala si ironie ieftina e pe primul loc birtinezul …
Bolojan vrea sa faca o mare prostie u centura Beous-Stei care are toate exproprierile facute de catre CNAIR si are si finantare pe care trebuie sa o faca CNAIR dar vine bolojan sa-si dea el importanta si vrea sa o faca CJ bihor dar ciuntita rau de tot adica in loc de centura Beius-Stei sa faca doar centura Beius, este inadmisibil asa ceva, el se baga ca musca in curul calului in loc sa lase profesionistii sa faca centura asa cum a fost proiectata initial nu ciuntita de bolojan.