Primarul Ilie Bolojan a prezentat vineri un proiect uriaș, ce are ca scop îmbunătățirea considerabilă a circulației în Centrul Civic al Oradiei (Piața Cetate și Piața Gojdu), la pachet cu scoaterea traficului rutier din zona turistică centrală.
În cadrul unei conferințe de presă susținute vineri, Bolojan a prezentat noile proiecte estimate la o valoare de aproximativ 24 de milioane de euro.
Două pasaje subterane
Primul proiect este cel intitulat “Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa I”, care vizează reorganizarea traficului în zona Pieței Emanuil Gojdu și Parcului 1 Decembrie, prin realizarea unui pasaj subteran de patru benzi. Amenajarea începe de la coborârea de pe Podul Dacia înspre B-dul Dimitrie Cantemir și are ca obiectiv crearea unui coridor de mobilitate urbană prin traversarea Căii A. Averescu pe sub bulevardul din piața E. Gojdu și liniile de tramvai, printr-un pasaj subteran și coborârea traficului auto de pe B-dul din piața E. Gojdu prin pasaje subterane pe o lungime de aproximativ 240 m. Prin coborârea traficului în pasajul subteran se va putea asigura continuitatea spațiului pietonal în prelungirea Parcului 1 Decembrie, astfel încât să permită o amenajare peisagistică unitară dinspre Parcul 1 Decembrie înspre Cetatea Oradea, înglobând Catedrala Ortodoxă. Valoarea acestei investiții este de aproximativ 18 milioane de euro.
Al doilea proiect prezentat poartă titlul „Coridor de mobilitate urbană durabilă în Piața Emanuil Gojdu din Oradea – Etapa II” și vizează reorganizarea traficului în zona girației de la Piața Agroalimentară Cetate. Amenajarea începe de la str. Griviței până la str. Gheorghe Costaforu și are ca obiectiv crearea unui coridor de mobilitate urbană prin reorganizarea traficului în zona intersecției B-dului Dimitrie Cantemir cu str. Sucevei prin amenajarea unui pasaj subteran de cca 72 m care să asigure traversarea subterană a intersecției de către B-dul D. Cantemir. Valoarea acestei investiții este de aproximativ 6 milioane de euro.
Proiectul este estimat de municipalitate la aproximativ 18 milioane de euro.
Cele două proiecte vor continua cu lărgirea Podului Dacia și un alt pasaj, pe Bulvardul Gen. Magheru, la intersecția cu Parcul Traian.
Sens invers în jurul Parcului 1 Decembrie
Odată cu realizarea noilor investiții se va schimba și sensul de circulație în jurul Parcului 1 Decembrie. Șoferii vor intra în Centru pe strada Piața 1 Decembrie, urmând ca ieșirea să fie pe strada Independenței.
Realizarea celor două pasaje subterane aduce cu sine schimbarea întregului regim de circulație în zona centrală. Spre exemplu, strada Traian Moșoiu ar urma să primească dublu sens, iar spre Cluj-Napoca nu se va mai putea vira la stânga, din Centrul Civic.
24 de milioane de euro
Ilie Bolojan anunță realizarea studiului de fezabilitate în perioada următoare, urmărindu-se câștigarea finanțării europene, pe Axa de Mobilitate Urbană, până la finalul anului. Valoarea proiectelor este estimată la 24 de milioane de euro (6 + 18 milioane), iar cofinanțarea Municipiului Oradea este estimată de primar la circa 10 – 15%, azi.
Dacă proiectul va fi câștigat, în această toamnă, spre finalul anului, va fi semnat contractul de executare a lucrărilor, urmând ca din primăvară să înceapă realizarea investițiilor. Termenul estimat pentru finalizarea celor două mari proiecte este de 2 ani – 2 ani și jumătate.
Tot azi, primarul Ilie Bolojan a primit din partea grupului PPE din Parlamentul European un certificat de recunoaștere a meritelor sale, pentru atragerea de fonduri europene în România. Proiectul pentru care i se recunosc meritele lui Bolojan, în mod deosebit, este cel mai mare din Oradea – cel privind reabilitarea sistemului municipal de termoficare.
Citiți principiile noastre de moderare aici!