Acestea sunt: Centura ocolitoare Biharia, Centura ocolitoare Oșorhei, Centura ocolitoare Sântandrei. La acestea se adaugă modernizarea drumului de legătură Oradea- Nojorid, drumul de legătură Oradea- Paleu și drumul de legătură Oradea- Băile Felix.
„Pentru îmbunătățirea fluenței circulației în Zona Metropolitană a Municipiului Oradea, unde avem, de exemplu, un trafic de peste 20 de mii de mașini în 24 de ore din direcția Cluj, am pregătit realizarea unor proiecte de centuri care vor ocoli comunele Oșorhei, Nojorid, Sântandrei, Sânmartin și Biharia. Primele trei centuri (Oșorhei – 5,8 km, Nojorid – 8,4 km și Sântandrei – 5 km) au fost clasificate la sfârșitul anului trecut ca drumuri județene, au fost preluate de Consiliul Județean Bihor și am demarat organizarea licitației pentru selectarea unei firme care să realizeze proiectele tehnice pentru aceste drumuri noi”, transmite președintele CJ Bihor.
Finalizarea proiectelor tehnice în șase luni
„Licitația s-a finalizat și astăzi am semnat contractul de execuție pentru realizarea PT-urilor cu firma SC ADURO IMPEX SRL. Proiectele tehnice vor fi finalizate în termen de 6 luni și le vom depune pentru finanțare prin Programul Operațional Regional la Agenția de Dezvoltare Regională Nord-Vest. La sfârșitul acestui an vom organiza licitațiile pentru selectarea constructorilor, iar la primăvară ne propunem să începem lucrările. Din 2024 se va circula pe aceste trei centuri. În zilele următoare, firma SC ADURO IMPEX SRL își va constitui garanția de bună execuție, iar de săptămâna viitoare vor începe efectiv lucrările de proiectare. Finanțarea va fi asigurată din fonduri europene, prin Programul Operațional Asistență Tehnică. Între timp, lucrăm și la realizarea centurilor Sânmartin și Biharia. Noua rețea de drumuri metropolitane care va fi construită în următorii ani va face ca cei care navetează din și spre Oradea să câștige în fiecare zi minutele pierdute în trafic pentru a petrece timp cu familiile lor. Ambuteiajele care se creează astăzi la ieșirea din Oradea spre Oșorhei în orele după-amiezii nu vor mai exista”, a mai informat Bolojan.
[eadvert]
Trimite articolul
Xramane de vazut daca ambuteiajele vor mai exista sau nu
-
Corect, deoarece sunt multi care fac naveta intre Osorhei si Oradea, ce-i drept va fi utila centura ocolitoare respectiva.
-
Mai rau nu poate fi din cauza unui drum nou. Pana se termina oricum vor fi mai multe masini pe aceasta ruta.
Sa speram ca centurile vor finalizate intr-un termen relativ scurt si atunci vom vedea cum se circula. La Bucresti se doarme, ori se iau de par, la Oradea nu.
Iar vine cu denmiri improprii? Centura metropolitata e o centura care ocoleste zona metropolitana. Nu cacaturi care ocolesc niste comune suburbane.
-
dar suna mult mai pompos!?!?! … SUNA
si pe bihoreanu ce-l gadila cel mai mult la ego-ul lui de sarache??? denumirile pompoase, sa se poata lauda si el prin sat cand merge acasa ca sta intr-o metropoloa :))
In curand Oradea va avea nevoie de centura noua pt ca actuala trece prin oras deja
A venit la o intrare o piraza a nu știu cui, obișnuit cu coada lungã care în Oradea nu-i, pe la Plaza, semafoare-salvatoare, scurtã coadã în funcţionare dar în rest nu prea sunt pui, a venit altã intrare pe o pirazã cepei cerc şi mirajul cu blocajul apăru, Ošorhei-melc, o centurã și mai mare aşteptând piraze-sfere fie ţarã cât o vrea, piraza-i din Germania.
Inca din anul 2007, la Politia Rutiera Bihor a existat un studiu pentru drumuri colectoare pe DN 1, intre Osorhei si Oradea.Planul de situatie prevedea atat trotuare cat si iluminat public.In tot acest timp administratia condusa de primarul Bolojan a ignorat toate propunerile venite de la Serviciul Rutier.Din pacate tottul se face pentru imagine.
-
Prietene lasa-ma sa te ajut. Una e primaria alta e CJ. Adica oricat ti-ai dori sa pui in carca primariei nu prea iese. Drumurile noi care nu tin de DN sunt ale CJ.
-
Inteligența ta-i asimptomatică, ştii ce zic!?!?
-
-
🤫🤫👏👏
-
Bolojan nu accepta sa-i spuna nimeni nimic, nu asculta de nimeni, face doar ce vrea el, si cand vrea el. Face doar ce crede el si cum vrea el.
Dar in Calea Aradului ce e de facut ca vesnic la orice ora e coloana de masini la intersectia cu centura? Acolo ar trebui un pasaj sa treaca peste pasajul actual pe directia Calea Aradului. Au vrut varianta ieftina si au refuzat modelul de pasaj de pe Borsului cu benzi de urcare. Apropo pe Calea Aradului de ce s-a pus iluminat stradal doar pe mijloc unde e tramvaiul iar marginile, adica trotuarele au ramas in bezna. Sau nu trebuie lumina pe trotuare doar sa se vada marea realizare a liniei de tramvai? SAau iar am facut asa ca e ieftin????
Centura Osorhei va fi cea mai mare pircarie ieftina. Cum sa o faci cu o banda jumate doar sa te zgarcesti la 1 metru sa iasa cu doua benzi. Va dati seama ce haos si depasiri la limita. Ori pe dreapta ori pe stanga se va depasi. Ce rost are sa o faci cu o banda jumate doar sa fie ieftin si sa provoci accidente.
Dl Boloja, va invit sa mergeti duminica la Piatza Ocska, sa vedeti nebunia-tzigania care e de la Aradului pana acolo. Nu ar trebui facut ceva in zona respectiva? Ar trebui triplat nr de parcari
Ciudat. Nu pot spune exact de ce anume, dar acest articol nesemnat (ciudat, nu?!) poartă amprenta “stilului” inconfundabil al fostului (de acum) jurnalist promovat între timp drept consilier al primarului de Oradea. Spun asta deoarece doar în articolele semnate de el numele președintelui CJ Bihor era evidențiat în mod repetat, cu insistență parcă, să “dea bine” la o eventuală contorizare… Zic și eu… Poate greșesc… 😉
Centura Nojorid e o gluma proasta, ocolim si bagam traficul direct in cartierul Grigorescu pe stradute, iar centura Osorhei e o invitatie la accidente cu o banda jumate, stai in stanga te depaseste prin dreapta , stai pe dreapta se baga pe axul drumului in depasire, stai in mijloc te blitzuieste si te claxoneaza sa ii faci loc.
Intradevar, speram ca aceste sosele vor fi cu 2 benzi normale. A mai facut Bolojan drumu din Podgoria la Fughiu, care eu zic ca e foarte ingust. La fel a facut CJ cu PSD parca centura Beiusului, care e 1 banda si un pic, si evident un drum serpuit.
La cat a expropriat Bolojan poate in folosul nostru sa exproprieze terenurile extravilan si sa faca aceste drumuri drepte, nu serpuite urmand actualele drumuri agricole
Hartile astea au fost publicate si anu trecut, speram ca daca incep in 2022 sa lucreze, din 2023 cel tarziu sa mergem pe ele. De ex drumu spre Saldabagiu De Munte e prin o podgorie veche unde nu ar trebui sa aiba probleme.
Da-i Doamne minte ca vointa i-ai dat prea multa.