Pe principiul „tot mortul e de vină” (în cazul de faţă – bolnavul), reclamaţia unui pacient orădean s-a soldat tot cu învinuirea lui, cadrele medicale ieşind basma curată. Omul reclamase că a ajuns la Unitatea de Primire Urgenţe seara, cu dureri mari la coloana vertebrală, că i s-a întocmit fişa de observaţie, apoi un medic ortoped l-a consultat şi l-a trimis la un film radiologic, însă asistenta de radiologie ar fi refuzat să presteze serviciul medical.
Comunicarea
Conducerea Direcţiei de Sănătate Publică Bihor a transmis că „a analizat aspectele sesizate, prin colectivul de inspectori, şi conform constatărilor, precizăm că la serviciul Radiologie pacientul nu a fost refuzat, ci doar întrebat (anamneza) despre vechimea afecţiunii, nefiind vorba de nici un conflict verbal”.
Inspectorii sanitari au transmis că „timpul lung de aşteptare se datorează protocolului de intervenţii (pe grad de urgenţă) UPU” şi că „nu s-a constatat eroare medicală sau un refuz în ceea ce priveşte îndeplinirea actului medical, doar un deficit de comunicare cadru medical-pacient”. DSP a transmis rezultatul anchetei la conducerea Spitalului Judetean Oradea, care urmează să ia măsurile „care se impun” şi pentru ca situaţia în discuţie „să nu se mai repete”.
O.Ş.
Citiți principiile noastre de moderare aici!