Blaga crede că actuala
poziţionare a aerogării este
nepotrivită, împiedicând dezvoltarea
oraşului spre sud şi sud-est. Mai mult,
aeroportul condiţionează regimul de
înălţime a blocurilor în tot
oraşul.
E de notorietate „piedica” pe care
Aeroportul i-a pus-o fostului
preşedinte al Consiliului Judeţean,
Kiss Alexandru, care dorea ridicarea
unui mini-Manhattan pe Calea Aradului,
de către Bretton, o firmă
înregistrată în
Elveţia, dar cu acţionariat
unguresc.
„Eu aş muta Aeroportul! Totul se
dezvoltă în jurul său, iar Aeroportul
doar încurcă. Plus că prin actualul
amplasament se condiţionează şi regimul
de înălţime în zonă.
În schimb, văd o gândire
sănătoasă la Timişoara.
Timişorenii vor să facă un
super-aeroport cu cei de la Arad, între cele
două oraşe. De asemenea, văd o
gândire sănătoasă la Cluj,
aeroportul de acolo depăşind deja un milion
de pasageri. Dacă la Oradea rămânem pe
ideea că trebuie să ajungem în 5 minute
la aeroport, s-ar putea să nu avem noroc în
viaţă!”, a declarat
Vasile Blaga.
PNL, pe contrasens
O idee asemănătoare fusese promovată
în urmă cu doi ani de către
Petru Filip şi
Ştefan Seremi, care doreau
mutarea aerogării la nord de
Oradea, în zona
Sântimbreu-Diosig,
lângă viitoarea autostradă. Noua
administraţie PNL a
Oradiei şi
Bihorului nu a sprijinit
însă această ideea, dorind modernizarea
Aeroportului pe actualul amplasament.
Recent, Consiliul Judeţean a
aprobat studiul de fezabilitate pentru modernizarea
aerogării orădene, pe care conducerea
judeţului o doreşte realizată cu bani
europeni. Există fonduri structurale europene
destinate special aeroporturilor, iar lista de
preorităţi e întocmită de
către Ministerul Transporturilor.
Aeroportul orădean e singurul din ţară
care nu a beneficiat de reabilitări majore
în ultimii ani, aşadar se pretează
investiţiilor pe fonduri europene. Cu
condiţia să rămână pe lista
priorităţilor noului Guvern…
Calin Corpas
Citiți principiile noastre de moderare aici!