Numai fermierii care nu a solicitat vreodată subvenţii pentru agricultură, nu s-au confruntat cu birocraţia, când a fost vorba despre depunerea dosarelor. A fost nevoie ca la conducerea Direcţiei pentru Agricultură şi Dezvoltare Rurală (DADR) Bihor să vină oameni din domeniul privat pentru a se elimina birocraţia.
„În postura de fermier am simţit pe pielea mea că relaţia cu DADR lasă de dorit. Numai eu ştiu de câte ori nu am dat cu dosarele de birou pentru că nu aveam un act oarecare sau un document la dosar”, spune Nicolae Hodişan, directorul coordonator al DADR Bihor. Pentru ca alţi fermieri bihoreni să nu se mai confrunte cu astfel de probleme, şeful DADR Bihor a luat măsura înfiinţării, în cadrul instituţiei, a „Biroului fermierului”.
Consultanţă şi logistică
Astfel, din 2 decembrie, fermierii bihoreni se vor putea adresa cu orice probleme legate de subvenţii sau depunerea de proiecte specialiştilor din cadrul noului birou. „Urmează să înceapă în decembrie sesiunea de depunere a dosarelor pentru Măsura 141 – Sprijinirea fermelor de semisubzistenţă. La această măsură avem 48 de proiecte în plată cu o sumă totală de 360.000 de euro. Derularea proiectelor este pe o perioadă de cinci ani”, ne-a declarat Ioan Iştoc, director coordonator adjunct la DADR Bihor.
„Biroul fermierului” se adresează, în special micilor fermieri, care reprezintă circa 60-70% din cei 3.200 de fermieri din Bihor. „Biroul fermierului oferă sprijin logistic la înfiinţarea dosarelor pentru măsurile din cadrul Programului Naţional de Dezvoltare Rurală. Celor care se vor prezenta la biroul li se va pune la dispoziţie, gratuit, documentele solicitate”, a declarat Nicolae Hodişan.
În cadrul biroului vor fi prezenţi permanent doi specialişti din cadrul DADR Bihor, care vor prelua problemele fermierilor. Programul biroului este zilnic între orele 7:30-16:00. „Dacă un solicitant pleacă cu problema nerezolvată, specialistul pleacă împreună cu el”, conchide Hodişan.
Dan Birta
Citiți principiile noastre de moderare aici!