Cu intrarea în vigoare a Ordinului ANRE 36/2019, cetățenii care vor să își tragă rețele de curent electric la parcelele de teren deținute trebuie să se adreseze Primăriei și nu Electrica SA.
Ordinul precizează că procedura de extindere a alimentării cu curent electric se realizează exclusiv la cererea primăriilor.
Administrațiile locale fac, deci, „munca de secretariat” între solicitant și Electrica SA, iar în relația deja greoaie pe care cetățenii o au cu administratorul rețelei de curent se mai introduce o verigă birocratică.
„Primăria va fi, la rândul ei, ca un mandatar pentru solicitanți. De regulă, dacă e depusă o cerere, Electrica face un studiu de rentabilitate pe baza căruia se împart cheltuielile pentru extinderea rețelelor, între Electrica, primărie și solicitanți”, spune Eduard Florea, directorul economic al Primăriei.
Evident, dacă extinderea de rețele e profitabilă pentru Electrica, implicarea financiară a societății de stat va fi mai mare. Dacă, însă, nu aduce profit în plus prin racordarea de numeroși clienți noi, e posibil ca întreaga investiție să cadă pe celelalte părți.
Primăria a ales „să se scoată”, din start, din aceste cheltuieli, legiferând asta prin hotărâre de consiliu local.
Primăria nu plătește!
Astfel, luna trecută, prin hotărârea 881/2019, au fost aprobate mai multe măsuri referitoare la solicitările persoanelor fizice sau juridice de extindere a rețelelor de distribuție a energiei electrice în Oradea.
Astfel, s-a decis că „Municipalitatea se implică, din punct de vedere administrativ și logistic, în sprijinirea inițiativelor de extindere a rețelelor de distribuție a energiei electrice corelate cu planurile locale de dezvoltare, fără a le susține financiar, întreaga cheltuială fiind în responsabilitatea solicitanților și a operatorului, în funcție de rezultatul studiului de fezabilitate”, transmite Primăria prin comunicat de presă.
Primul pas pentru extinderea rețelei este numirea de către solicitanți a unui reprezentant unic, care să țină relația și corespondența cu Primăria.
„După depunerea dosarului conținând documentele prevăzute de HCL nr. 881/2019, reprezentanții municipalității vor solicita operatorului efectuarea unui studiu de fezabilitate, care să reflecte atât componentele tehnice ale investiției cât și componenta valorică ce urmează a fi achitată de către solicitanți.
După obținerea, respectiv comunicarea studiului de fezabilitate către solicitanți, se vor contura două variante de lucru:
Varianta 1 – renunțarea la investiție. În cazul în care, după obținerea studiului de fezabillitate, solicitanții își retrag intenția de a realiza investiția, sumele puse la dispoziția municipalității conform art. 1, lit. 1, pct 4 din HCL nr. 881/2019 vor fi utilizate pentru achitarea studiului de fezabilitate întocmit de operator.
Varianta 2 – continuarea investiției. În cazul în care solicitanții decid continuarea investiției, asumându-și efortul financiar, între municipalitate și mandatar va fi semnat un contract de finanțare, care va conține clauze legate de mecanismul de decontare a sumelor necesare investiției”, spune comunicatul Primăriei.
Ulterior, Primăria va face un contract cu operatorul în vederea realizării investiției. Lucrările vor fi demarate numai după asigurarea, de către solicitanți, a sumelor necesare realizării acesteia.
„Cetățenii trebuie să plătească în avans pentru că, dacă se răzgândesc cu extinderea rețelelor, costul studiului de fezabilitate să nu rămână pe Primărie”, spune directorul economic, argumentând decizia luată în CL.
Trimite articolul
X“curent la parcelă” , “rețelei de curent” !!
Daca tot ai facut referire la acte normative, foloseste termeni adecvati; mai citeste ca nu strica!
Apa iti tragi pe banii tai ,canalizare la fel ,curentul ,tot asa , daca mai donezi si teren trebuie sa il pietruiesti, maine poate si sa il asfaltezi,traiasca PRIMARIA, probabil acesta este rolul ei ,o institutie de tot RAHATUL, care isi bate joc de noi.
Apa o tragi pe banii tai, canalizare la fel,curentul tot asa, daca donezi teren trebuie pietruit, sa nu mai vorbim cat timp si bani iti ia pana termini cu toate, cel putin 2 ani,daca ai noroc, daca nu poate 3 sau 4,traiasca Primaria, o institutie de cacat care isi bate joc de noi.Aceasta este poate rolul Primariei.
Pai in loc sa simplificam totul, ceea se poate automatiza prin aplicatii mai bine ne complicam si mai mult… daca tot vreti sa mai complicati, nu vreti sa dati lucru si pt posta romana si pt CFR? sa fii obligat sa mergi in Bucuresti personal dar hartia sa se trimite prin posta… iooaai, scuze sa nu dau aici idei ca asteasi sunt atat de prosti si au foame de bani ca si le faca…
adica mai pe scurt tu platesti o suma la PMO iar primasul da ceva la Electrica, asta ca sa pricepi si tu! Adica tu construiesti retele pe banii tai dar reteaua nu este a ta ci a primariei, ca sa intelegi bine! Iar primaria va da dreptul cui vrea ea sa se foloseasca reteaua platita de tine fraiere!
Dacã pe linie de pnl vine prefect impartial, singurul neutru mai este avocatul poporului.
Intre cetatean si servicii municipale este primaria dar intre consumator si furnizorii de utilitati cine? Viaţa liberã cere piaţa libera.
Chiar nesimțiți. In loc sa ca primăria să ajute cetățeni sa simplifice procedurile încurcă mai rau. Orice pentru bani. Deja e prea mult.
Prostit mereu este drumul spre dictaturã.
Mai exact între cetãţean şi servicii municipale cerute…
O conducere socialã mai face ouã sociale dar o conducere liberalã ia gãtul la pui.
Plătești tot: canalizare, apa, gaz, curent etc. Primăria, NIMIC! Doar mărește impozitele.Mi-e greață.