Aplicația „CFR Călători mersul trenurilor şi bilete on line” a fost lansată joi, 24 iunie 2021. Aceasta oferă o interfață intuitivă prin care utilizatorii au acces rapid la achiziționarea biletelor standard, dus-întors, dar și selectarea paturilor pentru vagoanele de dormit sau tip cușetă, adăugarea biletelor pentru animale de companie sau de bicicletă. Potrivit CFR Călători, proiectul este orientat către clienți și vine în întâmpinarea nevoilor și așteptărilor acestora.
[eadvert]
Pentru început, aplicația va fi disponibilă pe dispozitivele cu sistem de operare Android (minim Android 5.1).
Biletele de tren pot fi achiziționte pe telefon cu cel puțin șase ore înainte de plecarea trenului. Cele șase ore sunt necesare pentru verificarea și validarea biletelor emise online prin liste tipărite cu datele cumpărătorilor. Acestea sunt transmise conductorilor de tren în stațiile de îndrumare sau alte stații prestabilite din parcursurile trenurilor.
CFR Călători mai anunţă că aplicaţia este disponibilă în testare deschisă pentru 30 de zile şi va fi îmbunătăţită în funcţie de recomandările călătorilor.
Funcționalități
Printre funcţionalităţile aplicaţiei se numără notificarea călătorului cu o oră înainte de plecarea trenului, schiţa vagonului sau funcţionare în regim offline dacă trenul este într-o zonă fără semnal prin prezentarea biletului în format PDF.
O altă funcționalitate este confirmarea email-ului direct în aplicație – deschiderea unui email din care se va accesa direct aplicaţia pentru confirmarea înregistrării sau resetarea parolei. Autentificarea este valabilă pe o perioadă nedeterminată, chiar și după actualizări ale aplicației. De asemenea, listarea biletelor nu mai presupune căutarea după o dată de început și una de final, ci sunt afișate ultimele 50 de comenzi descrescător. Aplicația prezintă în pagina comenzii, prin intermediul unui buton direct, schița vagonului în care se află locurile înscrise pe bilet, fără a mai fi necesar a se căuta vagonul în cadrul listei compunerii de la pagina „Trenul meu”. Odată încărcată lista comenzilor și vizualizat PDF-ul biletului, aceste operațiuni pot fi făcute și fără conexiune la internet, spre exemplu la prezentarea în tren către conductor într-o zonă fără semnal.
În luna mai 2021, CFR Călători a încheiat un contract cu Orange România, în valoare de 10,05 milioane de lei fără TVA, pentru achiziția a 4.450 de aparate de scanare și imprimante mobile, precum și servicii aferente (soluție MDM și transmisii de date mobile), care să poată fi utilizate de „nași” în tren pentru tipărirea biletelor.
Trimite articolul
XEste bine și așa dar nu înțeleg de ce în străinătate ți le poți lua când vrei chiar și în tren.
Dacă tot faci ceva încearcă să-l faci cum este mai bine, căci dacă la ei se poate trebuie să se poată și la noi.