Numărul acţiunilor de control desfăşurate de comisarii CJPC Bihor în primul semestru din acest an s-a ridicat la cifra de 1.569. „Pentru creşterea gradului de protejare a populaţiei acţiunile de control care au cuprins domeniul produselor alimentare, al produselor nealimentare cât şi sfera atât de largă a serviciilor destinate populaţiei”, a declarat Giani Bura, comisarul şef adjunct al CJPC Bihor. Din numărul total al acţiunilor de control: 1.096 au fost procese verbale de constatare a contravenţiei; 435 procese verbale de constatare; 36 procese verbale de prelevare şi două procese verbale de distrugere.
Amenzi
„În urma abaterilor constatate au fost întocmite 1.096 procese verbale de constatare a contravenţiei, prin 704 dintre acestea fiind aplicate amenzi contravenţionale în valoare totală de 2.787.650 lei, din care plătibili în 48 de ore 1.383.825 lei. Din totalul amenzilor, amenzi în valoare de 739.300 lei au fost aplicate persoanelor fizice autorizate, 1.979.850 lei persoanelor juridice şi 68.500 lei – operatorilor economici cu alte forme de organizare şi funcţionare”, a punctat comisarul şef adjunct al CJPC Bihor.
Din totalul de 1.096 procese verbale de constatare a contravenţiei întocmite, 318 au vizat produse şi servicii alimentare, 399 produse şi servicii nealimentare şi 379 produse şi servicii financiare şi alte segmente.
De asemenea, pentru a verifica în laborator parametrii de calitate şi conformitate cu normele şi standardele în vigoare ai anumitor produse, au fost întocmite 36 procese verbale de prelevare prin care s-au prelevat 36 produse, rezultatul buletinelor de analiză arătând în patru cazuri că produsele prelevate au fost neconforme.
Reclamaţii
În semestrul I al anului 2015 au fost înregistrate spre soluţionare 576 reclamaţii, toate fiind închise şi soluţionate în termenul legal, după cum urmează: 143 au fost închise cu soluţionare amiabilă, 201 închise cu soluţionare pozitivă (întemeiate), 14 au fost închise ca nesoluţionabile, 188 au fost închise ca neîntemeiate şi 30 au fost redirecţionate către alte organe spre soluţionare. Valoarea reparaţiilor, a produselor înlocuite sau a contravalorii restituite către consumatori în urma soluţionării favorabile a reclamaţiilor s-a ridicat la 115.287 lei.
„Din sfera atât de largă a serviciilor, cele mai multe reclamaţii ale consumatorilor au vizat serviciile de telefonie, internet, furnizare televiziune prin satelit sau prin cablu – 87 reclamaţii, urmate de contractele încheiate la distanţă sau în afara spaţiilor comerciale – vânzări online, prin comandă telefonică, contracte încheiate în urma unor prezentări de produse, etc. – 68 reclamaţii urmate de serviciile privind utilităţile publice: furnizare apă potabilă, energie electrică, energie termică, gaze, salubritate – 45 reclamaţii”, a explicat Giani Bura.
Citiți principiile noastre de moderare aici!