Sosit în Bihor, ministrul Transporturilor, Lucian Bode a anunțat că miercuri, 2 decembrie, va fi dată în circulație varianta ocolitoare Bacău, 30 de kilometri din care 16 kilometri în regim de autostradă.
„Sunt primii kilometri de autostradă dați în trafic din Moldova, contract prin care demonstrăm că și în România se poate să dăm în trafic și să recepționăm un obiectiv”, spune Bode.
„Joi 3 decembrie vom da în trafic 15 km de autostradă din sectorul Sebeș – Turda”, mai arată ministrul liberal.
Ce se întâmplă cu tronsoanele de autostradă din Bihor?
Ministrul Bode spune că până la finalul lui 2023 se va putea circula pe autostradă de la vamă până la Nușfalău, în județul Sălaj de unde se trage demnitarul.
Vineri, 4 decembrie, va fi urcată pe SICAP licitația pentru tronsonul bihorean de autostradă Suplacu de Barcău – Chiribiș (26,3 km). Aceasta după ce în luna septembrie, cu ocazia inaugurării tronsonului Borș – Biharia, ministrul Bode afirma că data de 23 noiembrie reprezintă termenul pentru depunerea ofertelor, la tronsonul Suplacu de Barcău – Borș. Motivul întârzierii? Ministrul spune că „am vrut să nu greșim”. Adică să nu scoată la licitație tronsoane subevaluate, cum a fost cazul tronsonului Biharia – Chiribiș. „Am răspuns tuturor clarificărilor. Am reevaluat și vom urca pe SICAP anunțul”, spune Bode. De altfel, pentru tronsonul Biharia – Chiribiș, constructorul Selina – Trameco și beneficiarul CNAIR trebuie să cadă de acord privind reevaluarea proiectului, având în vedere faptul că estimările privind cheltuielile din proiect au fost depășite, ca urmare a tărăgănării cu anii, atât privind derularea licitației cât și stabilirea câștigătorului. Bode, despre tronsonul Biharia – Chiribiș (28,5 km): „Înțeleg de la constructor că sunt determinați ca în primăvară să intre în șantier. Le vor regla cu CNAIR, eu le acord tot sprijinul. Noi nu semnăm contracte cu gândul de a nu ne încadrăm în termen. Mă interesează ca termenul să fie respectat”.
Legătura Oradea – A3, în furcile caudine
În ceea ce privește drumul de legătură la profil de autostradă, între Oradea și A3 Biharia – Borș, aici întârzie semnarea contractului cu câștigătorul Strabag. Așa cum se întâmplă mereu, licitația a fost contestată de perdanți, iar Statul Român acordă două căi de contestație: la Consiliul Național pentru Soluționarea Contestațiilor și la Curtea de Apel București. „În condițiile în care nu vor exista contestații la Ciurtea de Apel, în termenul legal, practic putem în câteva săptămâni să solicităm Strabag să vină cu documentele pentru semnarea contractului. Să trecem de etapa legală în care se pot face contestații”, precizează ministrul.
Ilie Bolojan arată că au fost depuse trei contestații. Una la Curtea de Apel București, respinsă acum două săptămâni și două la CNSC, respinse vineri. Însă cele două companii pot face recurs la Curtea de Apel București. Dacă nu, sunt șanse ca acest contract să fie semnat în prima parte a lunii decembrie.
„Cangrena” contestațiilor din România
Ce face Guvernul pentru a scurta termenele de contestații, ce grevează derularea proiectelor de infrastructură, în ciuda finanțării nerambursabile? Țara noastră rămâne înapoiată din perspectiva infrastructurii de transport, iar permisivitatea cu care Statul acordă constructorilor posibilități de a contesta până în pânzele albe contribuie din plin la ritmul greoi cu care se construiește orice drum nou sau autostradă. Ministrul Lucian Bode: „Am lansat în dezbatere publică la Ministerul Transporturilor Planul Național de Investiții, care vizează dezvoltarea infrastructurii de transport 2020 – 2030, cu condiții, măsuri de reformă și restructurare pentru CNAIR, la fel, creșterea capacității administrative.
Am identificat câteva măsuri pe care suntem obligați să le luăm în perioada următoare, altfel avem banii alocați, dar nu vom reuși să îi cheltuim. Creșterea calității documentațiilor este necesară. La fel, o modificare a legislației privind achizițiile publice. Sunt neceare complete specializate pentru contestații, pe lângă curțile de apel. De asemenea, o profesionalizare a procesului de monitorizare a implementării proiectelor”.
Cum va fi finanțat drumul expres Oradea – Arad
Ministrul Bode spune că sunt mai multe posibilități de a finanța acest obiectiv: “Să îl fazăm din actualul POIM. Și avem varianta cu partenerul strategic, Statele Unite, pe relația Constanța – Gdansk, pentru o dublă utilizare, militară și civilă”. Președintele Consiliului Județean, Ilie Bolojan, este conștient că singura șansă reală ca drumul expres Oradea – Arad să devină realitate este ca autoritățile locale din Bihor și Arad să se miște foarte repede, pentru a prinde proiectul din actualul exercițiu european de finanțare și pentru a putea fi apoi finanțat, în a doua parte de executare a drumului, din următorul exercițiu european.
[eadvert]
De la șefia CJ Bihor, Ilie Bolojan și-a asumat acest proiect, împreună cu Primăria Oradea și cu autoritățile locale din Arad: “Noi ne concentrăm ca până la finalul lunii decembrie să ridicăm pe SICAP licitația pentru reviziuirea studiului de fezabilitate și realizarea proiectului tehnic, iar obiectivul este să avem aceste documentații realizate. Noi vom face tot ce ține de noi. Dacă noi reușim, în primă etapă va fi finanțat din POIM iar mai apoi va fi fazat, se va intra pe noua perioadă de finanțare”.
Ministrul Bode: Centura Săcueni se deschide la 1 Decembrie. Asfalt nou spre Marghita și Beiuș
Trimite articolul
X“Sunt zilele ce-n inimă aşteaptă
Şi care mărturii de timp rămân,
Căci ne conduce-o forţă înţeleaptă,
Partidul nostru Comunist Român.
Şi-n fruntea lui cea limpede veghează
Un înţelept şi ne-nfricat bărbat,
Inimă tânără şi minte trează,
În care ţara-ntreagă s-a-ntrupat.
E Omul – Ceauşescu Nicolae –
Iubit ca steagul nostru tricolor,
Ca steagul roşu, limpede văpaie,
În zborul liber către viitor”
-
Exprimarea din titlu îmi aduce aminte de epoca lui Ceaușescu : “Bihorul așteaptă cu înfrigurare deschiderea noilor șantiere…”
Așa că pentru acest titlu, cred că e potrivită o poezie de pe vremea răposatului. -
Eu as propune o minora revizie:
“Sunt zilele ce-n inimă aşteaptă
Şi care mărturii de timp rămân,
Căci ne conduce-o forţă înţeleaptă,
Partidul nostru National Român.Şi-n fruntea lui cea limpede veghează
Un înţelept şi ne-nfricat bărbat,
Inimă tânără şi minte trează,
În care ţara-ntreagă s-a-ntrupat.El e Omul Nostru Nou – Gavrilă Ilie –
Iubit ca steagul nostru tricolor,
Cu drapelul galben-balai, limpede văpaie,
În zborul nostru liber către viitor”
România ar trebui să îl scoată pe Straubag din licitațiile pentru a construi autostrăzi! De ce el nu execută cu utilajele lui nici un metru de autostradă. Este și prost platnic. Așa se întâmplă cu lucrările din zona Câmpia Turzii, unde firmele care au fost subcontractate de a executa lucrările, au retras toate utilajele de pe șantier și lucrările sunt in plop! Așa că guvernul ăsta ori e prost, ori doarme! Așa nu vom avea noi autobenzi nici o dată. Astfel de forme ce vin cu mapa și plec cu grosul de bai i-ar noi tot fraierii suntem. AJUGE MAFIOȚILOR ! NE-A AJUNS CUTITUL LA OS,”PUNGASILOR”
-
vezi că ai confundat Strabag cu Straco
-
Veșnica problema. Nu ne informam dar acuzam și catalogam. Lipsa de cultura intr-un cuvânt. Strabag nu este totuna cu Straco.
actiunile hei rupiste se fac in detrimentul calitatii, iar preluarea centurii beius-stei de catre cj lu bolojan este o mare prostie, pe care el vrea sa o ciuntesca dupa ce sunt facute toate exproprierile de catre cnair.
30 de ani am așteptat reabilitarea drumului spre Marghita ! PSD a făcut gropi , a asfaltat cu pietriș ! De multe ori ma gândeam ca ciumați pun in pericol populația !
-
Eu astept in continuare sa se reabiliteze si portiunea Suplacu de Barcau- Chiribis care tot de atunci nu s-a mai reabiltat