A trecut vremea adjectivelor legate de cel mai prost şi periculos drum din România. Bihorenii s-au săturat să bată obrazul CNADR pentru modul în care involuează lucrările pe drumul veşnic în lucru DN 76. După ce localnicii au încercat să facă haz de necaz plantând flori în gropile de pe aşa-zisul drum european, să aducă la masa discuţiilor autorităţi şi firme executante, să facă scrisori de protest în care să atragă atenţia asupra faptului că vieţile oamenilor care circulă între Oradea şi Deva sunt în pericol, a venit iarăşi vremea protestelor în stradă!
Miercuri, 8 iunie, sunt planificate mitinguri simultane în trei locații: Rieni, Ștei și Beiuș. „Au trecut 10 ani de promisiuni și minciuni, ajunge! Dorim să atragem atenția celor ca ne guvernează că și noi facem parte din UE”, este mesajul transmis de organizatorii protestului.
Locul protestelor va fi stabilit după consultări cu primarii din fiecare localitate, acestea urmând a fi anunțate pe parcurs.
Directorul CNADR, în vizită pe DN 76
În 13 mai, directorul CNADR a făcut o vizită pe DN 76, iar în urma acesteia a declarat: „reabilitarea pe DN 76 ca şi pe alte drumuri naţionale a fost un proces greoi, cu multe întârzieri şi chiar blocaje. Pe bună dreptate oamenii sunt nemulţumiţi de starea drumurilor şi ritmul lent de lucru. N-aş vrea să ajungem la măsuri extreme precum rezilierea contractelor, relicitarea lor şi din nou amânarea finalizării, dar dacă va fi cazul, fără ezitare, o vom face.”
Surse de încredere ale JB și Bihon din interiorul CNADNR ne transmit însă că, dacă nu se întâmplă vreo minune astfel încât şantierele să învie miraculos, vor urma alte rezilieri de contracte cu firmele ce (nu) lucrează pe tronsonul Beiuş (Dealurile Bitiilor) – Ştei (31 km) şi Ştei – Vârfurile (33,3 km).
Sfidare! Situaţii halucinante!
De remarcat că de luni de zile accesul localnicilor din Sudrigiu şi Rieni în propriile curţi e practic imposibil. Firma care a executat acolo lucrările îi sfidează pe localnici. La Sudrigiu şi Rieni podedeţele oamenilor, realizate din bani proprii, au fost distruse şi înlocuite cu nimic. Ba, mai mult, firma executantă a intrat în proprietăţile oamenilor tăind rădacini de copaci, demolând ziduri în baza unor măsurători greşite. Acum executantul se spală pe mâini şi dă vină pe cei care au făcut măsurători din satelit. Astfel între carosabil şi canalizare a rămas o suprafaţa umplută cu bolovani care pune în pericol vieţiile localnicilor din Sudrigiu, lipsiţi de podeţe şi trotuare şi care trebuie să circule pe plăcile mobile care astupă şanţurile. La Rieni situaţie e cel puţin la fel de gravă. După ce imaginile cu localnicii care se foloseau de scări pentru a trece de o parte și de alta a carosabilului au făcut înconjurul internetului, diferenţa de nivel dintre cele două benzi continuă să rămână de 25 de cm.
Nu este prima dată când bihorenii protestează, în 2013 și 2014 au mai avut loc acțiuni similare. La protestul din 2013 s-au „plantat” ghivece de flori în gropile de pe carosabil.
Citiți principiile noastre de moderare aici!