În premieră, au fost invitate și autorități publice locale din România, ni se transmite. Forumul s-a desfășurat sub patronajul președintelui Poloniei.
„În ultimii 30 de ani ne-am concentrat pe cooperare politică «la centru», nu și pe proiecte ce dezvoltă periferiile. Timpul a arătat că a fost o greșeală, trebuie de acum să ne concentrăm pe dezvoltarea de căi rutiere moderne, pe porturi, pentru a acoperi golurile din relațiile de afaceri și turism, spre exemplu”, a declarat Duda, cu această ocazie.
Mesaj pentru București
Un asemenea proiect ce respectă filosofia Inițiativei, de infrastructură pe axa Nord-Sud, este Via Carpatia, de pe urma căreia județul Bihor va fi un beneficiar direct, dacă autoritățile române îi înțeleg imporanța.
Practic, este vorba despre realizarea unei autostrăzi Oradea – Arad ce, mai departe, va continua către Marea Neagră, respectiv către Serbia și Adriatica, respectiv Marea Egee. Autostrada Oradea – Arad este singura, din această parte a țării, ce nu face parte din masterplanul de transport al Guvernului României. În ciuda unei necesități mai mult decât evidente.
Conform celor transmise de CJ Bihor, ministrul polonez al Infrastructurii, Andrzei Adamczyk, a subliniat că țara sa va proiecta și finaliza execuția a 700 km de autostradă în estul Poloniei, proiectul strategic Via Carpatia, contribuind la redefinirea rolului acestui stat și a întregii regiuni în Europa.
Prezența Bihorului la forum a fost o consecință directă a succesului marcat în martie 2018 prin semnarea la Oradea a Protocolului de susținere a proiectului Via Carpatia de către patru președinți de consilii județene și prefecți din județele de graniță cu Ungaria, beneficiari direcți ai rutei transnaționale, transmite CJ Bihor.
La mijlocul lunii septembrie este programat summit-ul Inițiativei celor Trei Mări la București.
Citiți principiile noastre de moderare aici!