Vineri la ora 16 s-a dat startul la competitie. Punctele de start au fost parcarea Lotus, Primăria Oradea şi Magazinul Crişul. Din fiecare punct a pornit cate o persoana pe bicicleta, cu masina personala si cu tramvaiul. Punctul final de intalnire a fost parcul Magnolia. Printre participantii la concurs s-a numarat si managerul OTL, Csuzi Istvan.
In fiecare dintre cele trei curse bicicleta s-a dovedit a fi cel mai rapid mijloc de transport, pe locul doi fiind masina iar pe ultimul loc tramvaiul. Astfel, un biciclist a parcurs distanta de la Lotus Center pana in Parcul Magnolia in 15 minute in timp ce cu tramvaiul timpul necesar a fost de 40 de minute.
De la Primaria Oradea bicicleta a ajuns in Parcul Magnolia in aproximativ 10 minute, fiind urmata de masina cu doua minute in urma in timp ce tramvaiul 1R a ajuns in doar 25 de minute.
“Vreau pista de bicicleta in Oradea”
In continuarea concursului, Asociaţia Pro Bikers a coordonat o noua editie a turului orasului pe bicicleta, Critical Mass. Peste 500 de oradeni au pedalat prin oras pentru a semnaliza prezenta biciclistilor in traficul cotidian. La fel ca si la editiile precedente, biciclistii au facut un popas in fata Primariei Oradea unde si-au ridicat biciclete in aer si pentru cateva minute au fluierat, huidut, strigat sau claxonat pentru a=si exprima nemultumirea fata de lipsa pistelor de biciclete din oras.
La aceasta editie a Critical Mass, mai multi oradeni au venit cu tricouri inscriptionate “Vreau pista de bicicleta in Oradea”, dorind astfel sa atraga atentia asupra lipsei pistelor speciale destinate biciclistilor.
Printre participanti s-au numarat si doi oradeni inventivi, acestia atragand atentia asupra vehiculelor cu care s-au deplasat.
Cel de-al doilea vehicul este creatia lui Sabau Oliver, aceasta fiind o “bicicleta” cu doua locuri si cu caroserie.
Nagy Tamas este unul dintre bicicliştii care au ajuns primii în Parcul Magnolia, venind dinspre Lotus Center. „Am ajuns primii. Drumul a fost OK. Nu au fost probleme, şoferii ne-au dat prioritate la fiecare semafor. De la Lotus până în Parcul Magnolia au făcut 20 de minute”, a spus studentul Nagy.
Un alt participant la concurs, şoferul Pap Attila, a ajuns al doilea cu maşina pe aceeaşi distanţă, spunând că a trebuit să stea la toate semafoarele. Călătorii cu tramvaiul din Nufărul până în Parcul Magnolia au ajuns cel mai greu. Unul dintre ei, studentul orădean Dan Dragoş, ne-a spus că au trebuit să schimbe tramvaiul la staţia de lângă Parcul 1 Decembrie…
Şi directorul OTL, Csuzi Istvan, a participat la concurs. Însă nu a călătorit cu tramvaiul, preferând să ia bicicleta de la Primărie până în Parcul Magnolia. Csuzi a simţit pe pielea lui ce înseamnă să fii biciclist în Oradea. „Cel puţin în ore de vârf, îţi trebuie un curaj foarte mare pentru a intra în această aglomeraţie de maşini. Şoferii nu au grijă de tine. Dimpotrivă, tu, ca bicliclist, trebuie să ai grijă să nu produci zgârieturi maşinilor”, spune Csuzi. Totuşi, doleanţa lui se leagă în principal tot de transportul în comun orădean, dat fiind faptul că în cadrul concursului tramvaiele au ajuns cel mai greu. „Cu biclieta e mai rapid, dar nu sunt create condiţii, deci este un risc totuşi mai mare. Cu autoturismul ajungi relativ repede. Cu transportul în comun se ajunge mai greu la destinaţie şi cred că e un factor prin care trebuie să atragem atenţia forurilor decizionale ale oraşului ca să luăm în considerare prioritizarea tramvaiului în gâtuirile care există – pe Magheru, Decebal, Republicii. Altfel nu vom putea avea în Oradea un transport în comun eficient”, a concluzionat directorul OTL.
Csuzi a participat apoi şi la manifestarea „Critical Mass”, fiind acompaniat pe bicicletă de colegul său de partid, preşedintele executiv al UDMR Bihor, Szabo Odon.
Citiți principiile noastre de moderare aici!