Potrivit peco-online.ro, miercuri, prețul mediu al unui litru de benzină costă, în Oradea, între 7,06 și 7,18 lei. Tot același preț îl vom plăti și pentru un litru de motorină standard. Asta înseamnă că pentru un plin pentru o mașină cu un rezervor cu o capacitate de 50 de litri, un șofer plătește 360 de lei, cu 20 de lei mai mult față de începutul lunii octombrie când un șofer a plătit 340 de lei pentru un plin.
De asemenea, vom plăti mai mult și pentru un plin de benzină superioară. Prețul acesteia variază între 7,64 și 8,39, în timp ce motorina premium costă între 7,45 și 8,01 lei/litru.
Prețul pentru un litru de GPL variază între 3,44 și 3,51 de lei, iar AdBlue costă între 5,49 și 5,64 de lei.
Economiștii spun că schimbarea adusă Codului Fiscal, prin care este introdus un impozit suplimentar de 5% din cifra de afaceri pentru companiile de petrol și gaze, se va simți tot în buzunarele șoferilor. Anul acesta, prețul carburanților a crescut considerabil de două ori în ianuarie și în iulie, când au fost majorate accizele.
De ce cresc sau scad prețurile pentru benzină sau motorină la pompă
Prețurile carburanților în stațiile de alimentare au o evoluție similară cu cea a cotațiilor internaționale Platts pentru benzină și motorină, dar cu o diferența de câteva zile, a constatat Consiliul Concurenței în urma unui studiu care reanalizează modul în care modificările cotațiilor care se transmit în prețurile la pompă.
Cotația Platts este un preț de referință internațional pe piața benzinei sau motorinei și reprezintă o valoare reflectată de cererea, oferta și tranzacțiile realizate între traderi pe piața angro a combustibililor. Cotațiile Platts nu sunt date publice, iar pe termen lung tind să urmeze același trend cu prețurile barilului de petrol.
Așadar, atunci când cotațiile internaționale Platts la benzină și motorină cresc, se majorează și prețul la pompă al carburanților în România, iar când cotațiile scad, se diminuează prețul acestora în stațiile de alimentare.
Trimite articolul
XNesimțiți benzinărie scumpesc aiurea preturile deși citația barilului de țiței a scăzut la 67 $ barilul motiv pentru care prețul combustibililor trebuia să scadă, iar impozitul suplimentar de 5% nu trebuia inclus un prețul carburanților ci diminuat din profiturile uriașe ale benzinăriilor hapsâni și ticăloși care fac orofituribwnirm de mari pe spinarea cumpărătorilor
Ar trebui ca primaria sa dicteze pretul, sa fie mare sa fie bani de dezvoltare