Absolvenții de învățământ din promoţia 2021 sunt aşteptaţi să se înregistreze în evidenţele AJOFM Bihor. Cei care se vor înregistra în baza de date a agenției ca persoane aflate în căutarea unui loc de muncă beneficiază de servicii gratuite de informare şi consiliere profesională, medierea muncii, servicii de formare profesională, precum și de măsuri de stimulare a ocupării (prime).
[eadvert]
Actele necesare pentru înregistrarea absolvenților în evidenţele AJOFM Bihor sunt: actul de identitate; diploma de absolvire sau adeverinţa din care să rezulte data absolvirii; Curriculum Vitae; declarație pe proprie răspundere privind starea de sănătate; acord de utilizare a datelor cu caracter personal.
Prin absolvent al unei instituţii de învăţământ se înţelege persoana care a obţinut o diplomă sau un certificat de studii, în condiţiile legii, în una dintre instituţiile de învăţământ gimnazial, profesional, special, liceal, postliceal sau superior, de stat ori particular, autorizat sau acreditat în condiţiile legii.
Termen 60 de zile
Înregistrarea ca persoană aflată în căutarea unui loc de muncă în termen de 60 de zile de la absolvire, este o etapă prealabilă și obligatorie în vederea obținerii indemnizației de șomaj în cazul în care absolvenții nu au reușit să se încadreze în muncă potrivit pregătirii profesionale în termenul menționat.
În cazul absolvenţilor de liceu, indiferent dacă au promovat sau nu examenul de Bacalaureat, termenul de 60 de zile se calculează din ziua următoare datei absolvirii studiilor stabilită prin reglementările normative în vigoare.
În cazul elevilor care nu au situaţia școlară încheiată la toate materiile, termenul de 60 de zile se calculează de la data promovării examenului de corigență, data înscrisă în adeverinţa eliberată de instituţia de învăţământ.
Trimite articolul
XNow what? Now you are fucked!