Beneficiarul proiectului este Primăria Municipiului Beiuș. „ Scopul principal al investiției, îl reprezintă reducerea emisiilor de echivalent CO2 generate de transportul rutier motorizat de la nivelul Municipiului Beiuș. Astfel, ca urmare a realizării investiției, cantitatea de emisii poluante, scade cu aproximativ 19% -conform datelor menționate în Studiul de trafic, întocmit de S.C. Institutul de Cercetări în Transporturi – Incertrans S.A.
Prin proiect se urmărrște ca utilizarea autoturismelor să devină o opțiune mai puțin atractivă din punct de vedere economic și al timpilor de parcurs, creându-se în acest mod condițiile pentru reducerea numărului autoturismelor și reducerea emisiilor de echivalent CO2”, spune primarul Beiușului Petru Mlendea. Perioada efectivă de derulare a proiectului: 13.06.2019 -data semnării Contractului de finanțare – 31.12.2020. Valoarea totală a proiectului este de peste 12.401.879 lei. Contribuția Uniunii Europene este 10.389.911 lei, iar contribuția națională: 1.589.045 lei. Crearea unui traseu de piste de biciclete, în lungime de 497,30 metri, la nivelul Aleii Moților, creșterea suprafeței spațiilor verzi din centrul Municipiului Beiuș cu 793 mp, crearea unei piațete în locul actualei Piețe Samuil Vulcan, prin eliminarea circulației auto, de pe porțiunea din Strada Samuil Vulcan, cuprinsă între Muzeul Municipal Beiuș și sensul giratoriu, crearea unui spațiu pietonal modern, în suprafață de 9116 mp, pe Piața Samuil Vulcan și Aleea Moților, plantarea de perdele verzi de protecție vizuală și fonică și delimitare de traficul urban sunt obiectivele proiectului.
„Nu în ultimul rând, prin reabilitarea și modernizarea centrului orașului mizăm pe creșterea gradului de siguranță a pietonilor și bicicliștilor, prin amenajarea căilor de deplasare pentru aceștia, optimizarea variațiilor de nivel și montarea de balustrade de protecție. Creșterea estimativă a numărului de persoane care utilizează spațiile pietonale create și pistele pentru biciclete ar putea fi de 41% ”, a explicat primarul Beiușului Petru Căluș Mlendea.
Proiectul în cifre:
– Lungimea pistelor/traseelor de biciclete construite/modernizate/extinse (km)
– Valoare la începutul implementării proiectului = 0 km
– Valoare estimate la finalul implementării proiectului = 0,4973 km
– Aliniamente de arbori și arbuști plantați
– Valoare la începutul implementării proiectului = 79 buc
– Valoare estimate la finalul implementării proiectului = 133 buc
-Zona pietonală
– Suprafață la începutul implementării proiectului = 7.610 mp
– Suprafață la finalul implementării proiectului = 9.116 mp
– Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează traseele pietonale realizate comparând scenariile “fără proiect” și “cu proiect” pentru anul 2019 = -22.265 ( – 3,88%), pentru anul 2023 = 29930 (aproximativ 6%) , pentru anul 2030 = 219.000 (aproximativ 51%)
– Creșterea estimată a numărului de persoane care utilizează pistele de bicicliști realizate comparând scenariile “fără proiect” și “cu proiect” pentru anul 2019 = 29.930 (aproximativ 15%), pentru anul 2023 = 97455 (aproximativ 56%), pentru anul 2030 = 195.640 (aproximativ 128%)
– Rezultate așteptate:
-Scăderea anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an)
– Scenariul “fără proiect” = 570 tone
– Scenariul “cu proiect” = 464 tone
Prin urmare, scăderea emisiilor totale GES, comparând scenariile “fără proiect” și “cu proiect”:
– pentru anul 2019 = 27 (tCO2e) aproximativ 3,8%
– pentru anul 2023 = 6 (tCO2e), aproximativ 1,2%
– pentru anul 2030 = 106 (tCO2e), aproximativ 19%
Citiți principiile noastre de moderare aici!