Aceasta chiar dacă prefectul Dumitru Țiplea a atacat în Contencios Administrativ decizia președintelui Consiliului Județean, asimilând-o deciziilor primarilor. Cu doar câteva zile înainte de a se prezenta în fața comisiei de examen, managerul interimar Elvira Platon Râmbu vine să explice de ce își dorește această poziție. În timp ce contracandidatul său Daniel Vulcu e asimilat de PNL, Elvira Platon Râmbu atrage atenția că nu sunt și nu am fost înregimentată politic și consider că numirea mea ca manager interimar a avut legătură cu experiența celor două mandate de director artistic, pe care le-am deținut între anii 2002-2003 și 2005-2010”. Actrița consideră că a primat în acest timp „ analiza situației din Teatrul Regina Maria cu privire la cheltuileli, de la cele legate de producții artistice, la cele legate de investiții, personal, administrarea imobilelor. Dezordinea constatată m-a determinat să dedic o bună parte a acestui mandat eficientizării activității instituției”, se arată într-un comunicat trimis redacției.
Elvira Râmbu explică faptul că pentru a face ordine în instituție a început cu organigrama pe care o consideră „ deficitară în acoperirea unor segmente ce deservesc activitatea instituției, încadrările fiind haotice”. Managerul interimar exemplifică :„ asistenta managerului era încadrată pe post de secretar literar, secretara literară avea contract pe post de sufleor, la scenă sufla o persoană încadrată cu contract de plasatoare. La Trupa Arcadia, nu exista funcția de regizor tehnic, deși el este însărcinat cu preluarea spectacolului după premieră și răspunde, inclusiv legal, de buna lui funcționare, de la lumini și sunet, la coordonarea actorilor. De asemenea, erau doar opt actori, din care doi se apropie de vârsta pensionării. Așa s-a ajuns în situația în care un actor juca două – trei personaje per spectacol, iar în cazul unei îmbolnăviri, trupa intra în blocaj, neavând ce programa în locul reprezentației suspendate.
La Ansamblul Crișana am constatat lipsa unui coregraf, fapt ce duce la deprofesionalizarea dansatorilor.
Postul de regizor angajat al teatrului, existent pe vremea directoratuluiElvirei Râmbu a fost desființat, chiar dacă rolul acestuia e „să ajute la promovarea și dezvoltarea tuturor actorilor, pentru a evita situația în care, din 30 de angajați, să joace doar câțiva, în general aceiași. Substratul desființării postului de regizor rezidă în formula adoptată de fostul manager, în care invita regizori pe care îi plătea foarte bine, regizori care îi puteau asigura o invitație reciprocă. Pe principiul eu la tine, tu la mine”. Un alt capitol atăcat de Elvira Râmbu e cel al cheltuielilor. „Am descoperit costuri exagerate și nejustificate pentru producții artistice care s-au jucat doar de câteva ori, iar devizele finale le depășeau pe cele inițiale exagerat de mult, când marja nu trebuie să depășească 10%. Exemple: Dawn-Way, deviz inițial 11.000 euro, deviz final 26.000 euro, spectacol jucat de 5 ori. Regele Cerb: deviz inițial 17.000 euro, deviz final 32.000 de euro, spectacol jucat de 5 ori. Sufocare deviz inițial 14.000 euro, deviz final 28.000 euro, s-a jucat de 8 ori. Și lista poate continua: Sărbători fericite s-a jucat de 4 ori, Cometa s-a jucat de 8 ori, Croitorașul cel viteaz de 6 ori, Equus de 5 ori, Isabela, trei caravele și un mare mincinos de 8 ori, Livada de vișini de 9 ori, Micul prinț de 8 ori, Perpetua și Felicitas de 3 ori , Producătorii de 9 ori, Secvențe și profile de 3 ori. Bani publici cheltuiți pe proiecte care n-au ajuns nici măcar la 10 reprezentații. La majoritatea producțiilor mari, sumele destinate colaboratorilor artistici- regizori, scenografi, uneori și coregrafi sau compozitori, depășeau cheltuielile pentru decor și costume.
S-au cheltuit sume foarte mari pe articole și accesorii vestimentare care puteau fi achiziționate la prețuri mult mai mici. Nu există nicio justificare ca actorii să poarte pe scenă cravate de 175 de lei bucata, butoni de 200 de lei perechea, cămăși de 395 de lei bucata, sau pulovere de 500 de lei bucata, toate achiziționate din același magazin”, spune Elvira Râmbu. Perioada prezentului interimat a presupus multe provocări, de la pregătirea unui repertoriu artistic și o strategie de dezvoltare într-un timp foarte scurt, la închiderea sălii Teatrului pentru renovare, ceea ce a presupus găsirea de soluții pentru a juca spectacolele deja existente, a precizat managerul interimar.
„Cheltuielile pentru producțiile artistice în stagiunea 2018-2019 au fost cu 37.300 de euro mai mici decât în stagiunea precedentă, iar încasările cu 41.000 euro mai mult. Pentru toate realizările mulțumesc mult echipei cu care am lucrat”, a spus Elvira Râmbu.
Trimite articolul
XBravo, doamna Rambu!
Mult succes!
P.S. ASTEPTAM MAI MULTE PREMIERE, IARNA ACEASTA PARCA AU FOST MAI PUTINE 🙁
👏🏻 o adevarata profesionista doamna Ramu Elvira
Rambu nu a desființat managementul lui Vulgu, acesta a lipsit cu desăvârșire. Un politruc lipsit de orice fel de talent a facut promovarile doar pe criteriul de cine cade mai usor la pat. Uni pare bine ca cineva a venit cu date concrete despre cum au fost cheltuiti banii. Poate are si DNA-ul un cuvant de spus, sau cauta coruptii doar in afara PNL?