În acest an, sumele respective vor fi gestionate de APTOR – Asociația pentru promovarea turismului în Oradea și regiune, înființată de Primărie în parteneriat cu Ramada, Hilton, Lotus Center și President Băile Felix.
„Mi se pare anormal să dai 5,7 milioane de lei pentru APTOR și să nu dai măcar 50.000 pentru Filarmonică și Teatre. Nu am regăsit în bugetul de anul acesta acei bani reinvestiți în Dealul Ciuperca. Apare doar ca mai băgăm 1 milion pentru refacerea dealului, dar de ce nu recuperăm din pagubă (de la cei vinovați – n.red.)? Ar trebui să avem scopuri mai bine definite și să tăiem din ritmul de investiții”, afirmă Kis Gabor, consilier local UDMR în Oradea, dar și director economic la Teatrul Szigligeti*. (*editat ulterior)
Obișnuită să aibă viceprimar în Oradea, UDMR resimte acum sevrajul Opoziției de lungă durată, inclusiv prin tăierea finanțărilor de la Primărie pentru propriile sale ONG-uri, ce gravitează în jurul mișcării politice.
„Nu i-am prevăzut”
Întrebat despre proiectele pe care le va finanța APTOR din banii cu care asociația este finanțată de Primărie, directorul APTOR, Mihai Jurca a fost dezarmant de sincer: „Banii de ONG-uri nu i-am prevazut în buget.
Noi am construit un calendar de evenimente pe care le vom organiza în 2018”, afirmă Jurca, el însuși director al unui ONG – cel al Primăriei. Rămâne, așadar, de văzut cât, cum, către cine și pe ce proiecte propuse de ONG-uri vor merge în Anul Centenarului banii contribuabililor orădeni.
Cu atât mai mult cu cât, pentru 2018, Primăria Oradea a majorat deja de la 2% la 3% taxa hotelieră, mascată sub denunumirea de taxă pentru promovarea turismului. La pachet cu majorarea taxelor și impozitelor locale.
Citiți principiile noastre de moderare aici!