O femeie din Oradea, Ana Petrilă, susţine că i s-a furat de pe card o sumă de peste 6.000 de lei. Femeia a declarat că extragerea neautorizată de pe card a sumei de 6.142,7 lei (1.996,08 USD) a fost făcută în perioada 03.03 – 20.03.2011, pe când se afla în vizită la fiica ei în Canada. „Mi-am făcut Mastercard la Bancopst pentru a putea primi pensia pe el şi pentru a-l putea folosi şi în străinătate. Înainte de plecare în Canada, o casieră de la bancă m-a informat că am pe card suma de 8.700 de lei”, a declarat femeia. Aceasta a scos doar 100 de dolari de pe card. Când a vrut să mai scoată bani de pe card, a constatat că nu mai are nimic în cont. La întoarcerea în ţară, Ana Petrilă a făcut plângere la BCCO Poliţia Oradea, având ca obiect operaţiunile efectuate pe teritoriul Canadei.
Banca se spală pe mâini
Ulterior, femeia a dat Bancpost în judecată pentru a-şi recupera banii. Bancpost a investigat cazul şi în baza analizelor efectuate „a evidenţiat faptul că operaţiunile bancare au fost efectuate în prezenţa cardului reclamantei prin folosirea şi prin furnizarea (la momentul efectuării acestora), a PIN-ului corespunzător.
Banca i-a mai comunicat femeii, prin întâmpinarea la recursul formulat de aceasta că: „introducerea şi validarea codului PIN în cadrul unei tranzacţii reprezintă acordul irevocabil al titularului cardului asupra tranzacţiei respective”.
Potrivit reprezentanţilor băncii, timpul de accesare şi retragere de numerar s-a întins pe o perioadă de timp relativ întinsă, de 20 de zile, iar în acest caz, prin constatarea uneia sau mai multor tranzacţii suspecte, reclamanta trebuia să anunţe imediat banca pentru a bloca cardul.
Mai mult, Bancpost, prin consilierul juridic Raluca Cârciumaru, se spală pe mâini motivând în întâmpinare că: „chiar dacă tranzacţiile nu ar fi fost efectuate de către reclamantă, dacă utilizarea de către alte persoane a cardului s-a efectuat din cauza neglijenţei titularului, banca nu poate răspunde de pierderile suferite de acesta”.
Potrivit decontului primit de femeie de la Bancpost, cu banii de pe card s-au plătit mai multe alimentări la o staţie de carburanţi, precum şi cumpărături făcute la un magazin din Toronto.
Ilie Morar, avocatul femeii, ne-a declarat că: „banca se prevalează de nişte întrebări, drept urmare le-am adresat Poliţiei şi aşteptăm răspunsuri. Poliţia a trecut cazul la «autor necunoscut»”.
„Voi repune procesul pe rol. Noi avem pretenţia ca banca să-şi rezolve disfuncţionalităţile”, a precizat avocatul.
Ana Petrila vrea să facă cunoscut cazul său pentru a trage un semnal de alarmă pentru alte persoane.
Citiți principiile noastre de moderare aici!