Executivul a depus spre finanțare proiectul „Modernizarea parcului de tramvaie din Municipiul Oradea – etapa 1”, prin Programul Operaţional Regional 2014-2020, obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Este un proiect prioritar în cadrul Planului de mobilitate Urbană Durabilă al Municipiului Oradea și în cadrul Strategiei Integrate de Dezvoltare Urbană. Oradea are rezervată suma de 29,36 mil. euro, prin prioritatea de investiții 4.1, care vizează mobilitatea urbană durabilă.
Proiectul pentru achiziția de tramvaie este în valoare totală de 88.846,540.30 lei (19,09 milioane euro la cursul de 4,6533 lei/euro), iar ajutorul financiar nerambursabil este în procent de 98% din valoarea totală a proiectului. Adică 87.069,609.49 lei.
„Acest proiect vizează achiziționarea a 10 tramvaie noi cu o valoare estimată de 1,6 milioane de euro fără TVA/tramvai, adică 7.445,280.00 lei fără TVA. A fost demarată procedura de achiziție publică a tramvaielor, documentația de atribuire fiind înaintată către ANAP în vederea validării”, transmite Primăria.
Obiectivele specifice ale proiectului pentru aceste 10 tramvaie noi sunt, în primul rând, primenirea parcului rulant al OTL SA în beneficiul clienţilor societăţii de transport în comun, şi creșterea numărului de parageri. Executivul estimează că, în urma acestei achiziţii, numărul de pasageri transportați în cadrul sistemelor de transport public de călători ar urma să crească cu 24,20%, respectiv cu 4.397,520 de călătorii pe an.
Nu în ultimul rând, efectul ar fi şi de scădere anuală estimată a gazelor cu efect de seră (tone echivalent CO2/an) cu 2.807 tone echivalent CO2, respectiv cu 6,21%.
„Acesta a fost primul proiect depus spre finanțare de către Municipiul Oradea prin intermediul Axei prioritare 4 – Sprijinirea dezvoltării urbane, Obiectivul specific 4.1 – Reducerea emisiilor de carbon în municipiile reședință de județ prin investiții bazate pe planurile de mobilitate urbană durabilă. Totodată, urmează a fi depuse spre finanțare și alte proiecte care vizează transportul public de persoane (construirea liniei noi de tramvai din zona Calea Aradului – Universitate – str. Dimitrie Cantemir), dar și proiecte de pietonalizare (Piața Ferdinand, strada Aurel Lazăr sau zona Libertății)”, transmite PMO.
20 de tramvaie noi
Achiziţia de tramvaie noi a fost aprobată în Consiliul Local luna trecută, când s-a discutat despre achiziţia a 20 de tramvaie noi, care ar urma să fie cumpărate în două etape. Primul lot ar urma să fie livrat în 15 luni de la data semnării contractului. Al doilea lot, printr-un contract subsecvent, ar avea termen de livrare de 12 luni de la semnarea acestuia. Edilii au evitat să numească o marcă de tramvai pe care ar vrea s-o vadă în depou la OTL, dar au dat de înţeles că ar prefera un soi de continuitate tehnică. Societatea de transport are deja Siemens-urile noi, deci şi-a calificat personalul pentru întreţinerea acestora.
OTL a anunţat că vrea să cumpere tramvaie lungi, de 26-28 m, cu podea coborâtă, cu instalaţii de etiketing instalate, cu aer condiționat şi încălzire, cu rampe şi spaţii pentru persoanele cu dizabilităţi şi sisteme de recuperare a energiei la frânare. În cel mai optimist scenariu, în această vară ar putea fi semnat contractul cu un furnizor, iar garniturile ar putea începe să fie livrate din a doua jumătate a lui 2019.
Citiți principiile noastre de moderare aici!